{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

Iron Butt {{forumTopicSubject}}

Jeg længes så meget efter at køre, at jeg tænker på en langtur så snart salt og sne er væk fra vejene.

Hvorfor så ikke tage en 1-1000?

Dvs. 1000 miles (1600 k) på 1 døgn.

Så jeg ville lige høre om der er nogle her, der er med i Iron Butt Association og har erfaring med langture?

Jeg har selvfølgelig været inde på deres side og læst regler etc.
www.ironbutt.com

Hygge...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Iron Butt
  • #1   24. jan 2010 hvor vil du køre hen?
    har kørt en del lange stræk som nordkapp på en 125 på 3 dage = 2800 km
    og jeg køre pt i sydamerika påvej mod USA men dog ikke så langt om dagen.
    en anden sag så er det ikke det mest spændeste at gøre men kan være et godt alternativ hvis man skal til Italien og bare vil tage det kedlige motorvejs stræk i en stor mundfuld.


  • #2   24. jan 2010 Lyder fedt med en tur i Sydamerika og USA. Det vil j eg også gerne engang.

    Tjah, jeg bor i Kbh, så jeg havde tænkt på at køre KBH-Amsterdam.

    Ifølge Google er der 924.71 km fra KBH til Amsterdam, så der er lidt ekstra at give af.

    Kbh-Køln er også en mulighed.

    Der er 884.97 km ifølge map24


  • #3   24. jan 2010 Med hensyn til motorvej, så er jeg ret glad for særligt de tyske motorveje.

    Ikke så meget p.gr.a. hastighed eller mangler på hastighedsbegrænsning, men også fordi de er gode at køre på.


  • #4   24. jan 2010 vil ikke udelukke muligheden , har selv overvejet det .
    Men det er mange timer i sadlen , det er en gennemsnits hastighed på 67 km/t.


  • #5   24. jan 2010 Lars:

    Ja, det skulle sådan en Duc med sidetasker som du har jo nok kunne klare. smiley

    www.ironbutt.com har de også nogle gode råd.
    Det der tager tid er tankning, men man skal selvfølgelig også være frisk nok hele vejen, ellers går det jo hen og bliver farligt..


  • #6   26. jan 2010 Jeg så ham fra motor magasinet køre århus paris århus på 24 timer eller var det kun det halve ?

    men det så fedt ud


  • #7   26. jan 2010 Århus-Paris-Århus på 24 lyder heeeelt vildt.

    Så har han haft gasrullen i bund og ingen køer på Autobahn. smiley

    Der er 1225,45 til Paris fra Århus ifølge map24


  • #8   26. jan 2010 nej det var med at overholde km/t på alle veje - men har kørte hvis en del Nat

  • #9   28. jan 2010 det har ikke noget at gøre med hvor hurtigt man køre men derimod hvor mange timer man kan sidde i sadlen..
    På min sidste tur til harzen , fik jeg fnuller af at køre sammen med de andre ved hamborg og kørte uden om dem , det hurtigeste jeg kørte var ca 140 km/t og aligevel var jeg fremme en time før de andre .
    Der er ca 300 km fra Hamborg til hotellet .


  • #10   29. jan 2010 Hej Lars.

    Ja nu har jeg jo ikke prøvet LDR (Long Disstance Riding) endnu.

    Det længste jeg har kørt i et stræk med 600, men jeg tror du har ret i at det handler om at holde sig frisk længe i sadlen og ikke så meget om hastighed.

    Men hvis man skal frem og tilbage fra Århus til Paris på under 24 timer son Christian M skriver om, skal der alligevel vrides lidt på gasrullen. Der er immervæk 2451 km, så man skal holde en gennemsnitsfart på over 100 hele vejen.


  • #11   24. maj 2010 Jeg har lige været i Holland , og da jeg kørte alene , er tempoet altid en smule højere .
    Jeg havde en gennemsnit hasighed på 119 km/t i bevægelse og 109 km/t som total gennemsnit , der er vejarbejde ved Bremen over en strækning på 70 km , hvor hasigheden er lav .
    Jeg køre normalt med en hasighed på 140-160 km/t .
    Den strækning jeg kørte var på ca 800 km og det kræver sin mand / røv at tage strækningen 2 gange på et døgn.
    Så hvis det er det du gerne vil prøve , er det op på cyklen og se at få nogle langturs km ind på tælleren.


  • #12   24. maj 2010 Hey Lars W.

    Ja, jeg ved det. Det er en lang tur. smiley

    Jeg var afsted 1. maj.

    Se mit indlæg her:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=140956


Kommentér på:
Iron Butt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce