{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.935 visninger | Oprettet:

"Iron butt" {{forumTopicSubject}}

Jeg er klar til at prøve min egen "Iron butt" med ende station i st. michel i normandiget, ca. 1600 km - er der nogen der har prøvet at få deres tur "godkendt" og hvordan gik det? jeg vil gerne høre fra nogen der har noget erfaring.
Mvh. Henrik.
Ps. jeg skulle gerne være på at finde på de franske landeveje, og på vej nord på igen, i den første uge af sept. men tager turen hjem som en mini ferie, og vil sikkert bruge en uges tid på hjemturen, så hvis der er andre i området på dette tidspunkt, kan det være vi ses.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Iron butt"
  • #1   16. jul 2012 Har ikke fået noget godkendt.. men...

    Alt står på deres side og er lige til at gå til.
    Der skal være vidner, kvitteringer og gerne tracklog fra GPS.

    Jeg og en kammerat tog turen for 2 uger siden...
    Min mc tabte pusten ved Odense ;O)
    Når den har fået lidt stumper og noget kærlighed næste uge kører vi turen igen ;O)


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #2   16. jul 2012 Mener at der er en artikel om "emnet" i det nyeste Touring Nyt. Men hvorfor kalde det for Iron butt? Det er jo bare en helt alm. køretur snip-snap-snude, ikke? smiley
    Folk kører jo rask væk 1300-1900km i ét hug når man tager på ferie.....


  • #3   16. jul 2012 Jeg overvejer seriøst at gøre en tur til Tyskland efter sommerferien. Skal lige have et par km mere på rygraden inden turen går sydpå.
    Får installeret et GPS tracker på cyklen inden det går over stok og sten.
    De anbefaler at man laver turen lidt længere end de foreskrevne 1600 km.
    God tur ;O)


  • #4   16. jul 2012 GTR1400..
    Du har ret... Jeg har kørt det før, dog var det nordpå..
    Kendte heller ikek til IBA på det tidspunkt, så det sidste år...
    Hvorfor gøre det...?
    Fordi det er en god historie til dækspark og fordi det er fedt at køre mc...
    Så.. Hvorfor ikke ;O)


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #5   16. jul 2012 @Henrik: Tja, jeg syns' ikke det er noget specielt at køre langt på MC! Måske derfor jeg studser lidt over at "nogen" bruger Iron butt "konceptet" overhovedet! Det er muligvis noget specielt på ældre og gamle MC'ere... men dem som kører langt i disse tider har jo alverdens komfort og cykler der er bygget til det.

  • #6   17. jul 2012 Ja, ham jeg kørte med var på en BMW RS1200 med anlæg, elforrude og varme i sædet.. ;O)

    Det er jo ligemeget hvad du og andre syntes..
    Dem der gør det syntes vel det er fedt.. ;O)

    Jeg kunne ikke drømme om at køre på en kåberacer eller en chopper, men stiller mig da ikke tvivlende om at dem der gør det får en masse ud af det ligemeget hvad jeg tænker og gør.

    Uanset hvad man finder som hobby/retning af hobby findes der et kæmpe udstyrskatalog og i tilgift et hav af folk der ryster på hovedet af det man gør ;O)


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #7   17. jul 2012 Bevares.... der er folk som syns' en tur ned over grænsen er "grænseoverskridende" og *meget* langt.... tja, næsten som et MC Eventyr! smiley

  • #8   17. jul 2012 Ja, jeg kan læse at du ikke helt evner at se det. Kig længere end næsetippen..

    Jeg har forstået at du kan lide at køre langt, og ikke mange andre i verden har prøvet det... At en globetrotter som dig smiler når pøblen kommer syd for grænsen og syntes det er stort...
    Jesus..
    Indlæget blev sikkert lavet fordi manden vil køre det...
    Men, det blev åbenbart for meget for dig?
    Du måtte liiiige oplyse alle om at DU ikke syntes at det er noget..





  • #9   17. jul 2012 Er da enig med GTR 1400 ........ På hans mc er det da ikk noget problem :-))
    Men på Henrik H;s 1400 er det nok noget andet...... Der er jo ingen kåbe el morfarskærm på. Har også selv tænkt på at ta turen. Så respekt herfra og go tur


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #10   17. jul 2012 Rolig nu Henrik.... du skal jo ikke ende oppe i det røde felt hvor det kan blive farligt for helbredet! smiley Jeg deler glæden ved MC på samme måde som alle andre, og ser langt længere end min egen næsetip. Desuden betragter jeg mig ikke som en globetrotter og navngiver ikke andre som pøbel, ej heller hvis man ikke deler mine glæder og/eller holdninger. Du læser åbenbart min respons som fanden læser bibelen og Claus Riskær læser nydansk skattelovgivning.

    Min pointe - i alt sin enkelthed - går på, at konceptet Iron butt måske er blevet udvandet de sidste mange år, idet vores kærlige eje er blevet bedre og bedre, og at folk der vælger en Iron butt også vælger en langt bedre MC (og veje) til at gennemføre opgaven. Bevares, hvis man kører Iron butt på en ældre sag eller en MC der ikke byder på "langturshjælp", så løftes hatten herfra..... men en nyere, stor og komfortfyldt MC, tja, de er jo bygget til den slags!


  • #11   17. jul 2012 Næ ;O).
    Jeg læser det du skriver, det er muligt at du mener noget andet men jeg kan nu engang kun læse det du skriver..
    Jeg er slet ikke i det røde felt, så skulle du bare se løjer..

    IBA har også kun åbnet for en lille 1000mil på 24 timer efter pres.
    Hvis man læser deres andre IBA'er er det en helt anden sag.
    Prøv at se deres liste over rekorder... Det er helt sort.


  • #12   17. jul 2012 Altså jeg tolker det som GTR skriver på en heeeelt anden måde, end du gør Henrik smiley
    Jeg læser det ikke, som at han nedgør folk der tager en ironbutt. Mon ikke I to bare skulle snuppe en kold fad...
    Derudover, så synes jeg det er et fedt koncept! Jeg kan sagtens se begrebet er blevet en smule udvandet, i takt med at de fleste kører rundt på næsten nye cykler med et andet komfortniveau end for 20-30 år siden, men det holder stadig, og er helt klart noget jeg vil prøve også. Om jeg så får dokumenteret det ordentligt eller ej, og optaget i foreningen, er sådan set lige meget. Bare man ved man har gjort det smiley


  • #13   17. jul 2012 @martin ;O)


  • #14   17. jul 2012 Hvem skal godkende sådan en "IRONBUTT"?

    Bikerfonden så man man ikke kommer til at køre de forkerte over tæerne?


  • #15   17. jul 2012 Tue???????????????????????


  • #16   17. jul 2012 Jeps, send du bare din dokumentation afsted til dem....

    smiley


  • #17   17. jul 2012 Mc touring clun har deres egen iron Butt, på dansk en "jern bag" smiley
    Der står regler mm på deres hjemmeside.
    Jeg synes da også det er fedt smiley
    Henrik H hvornår kører du? smiley


  • #18   17. jul 2012 jeg tager "iron butt" imorgen på harley til skagen fra glyngøre smiley

  • #19   17. jul 2012 vis den ellers holder smiley

  • #20   17. jul 2012 Lars H (Glyngøre)

    haha endelig en harleydriver med lidt realitetssans smiley


  • #21   17. jul 2012 smiley jeg holder sku da bare træf der hvor jeg når hen. smiley håber da det bliver sammen med jer andre smiley

  • #23   17. jul 2012 Lars H (Glyngøre) :

    hehe minder mig foresten om et badge hvor der stod : 98% af alle harleyer er stadig på vejen , resten nåede hjem smiley

    det skal lige siges , jeg er ikke harley-hater på nogen måde , men syntes at dem der kører dem som regel lever i deres egen lille verden hvor alt andet er jap-crap osv
    har da haft den "lettere tvivlsomme" fornøjelse at renovere en Pan fra 48 , der var købt af en ovenstående type , at den så var plasteret til med kinacrom og mikunikarburator samt yuasa-batteri , det siger så lidt om manglen på sund fornuft smiley
    syntes det



  • #24   17. jul 2012 hov ??

    der manglede da lige lidt ??

    syntes det er fedt at du ikke tager det så højtideligt at være harley-ejer at diú samtidig besidder en god portion selvironi omkring mærket er sgu toppen smiley


  • #25   17. jul 2012 hehe det er jo en kendsgerning min Harley er fra 71 og den vibrere jo en del. self de nyere Harley er der ikke noget med. men sån gammel sag der vil der sikkert komme et eller andet. smiley

    tager du nu en japaner fra 71 el ældre så tror jeg også der vil komme lidt med den på sån tur.
    som du også ka se på min profil er jeg ikke så har det været lidt af hvert inde og stå i garagen. smiley

    til emnet. Altså som der også bliver skrevet længere oppe så kan jeg ikke se det fede og vilde i og køre en iron butt på de nyere cykler vi har idag de er jo bygget til at man skal sidde behageligt, korekt vinkel på knæene og ryggen og ikke for hårdt/blødt sæde osv fabrikken har jo lavet cyklerne så vi kan holde ud til og køre og køre og køre og køre. nej tag en ældre af dato cykel og kør en iron butt så får man iron butt.


  • #26   17. jul 2012 Tak til alle....
    For indlæg vedr. min tur @motorcykeleventyr.dk jeg regner med at stikke af mandag den 3 sep. i løbet af dagen, eller hen under aften - da jeg flere steder har læst om en tunnel i tyskland, der permanet er under ombygning ell. vej arbejde - men jeg har endnu ikke fundet navnet på stedet, så jeg kan ikke komme mit afgangstidspunkt nærmere lige nu - men vil gerne igennem sådan noget rimeligt smertefrit, da jeg kun har olie og vind køling på min gamle VSér,- til andre,- så vil jeg gerne indrømme,- jeg har købt vindskærm, og en Iphone 4S, til både gps, og underholdning undervejs,- stadig tror jeg det bliver en hård tur, men det vil være det hele værd, hvis det er muligt at få et lille "bevis" på bedriften. Planen er at køre alene, indtil videre, men er der andre "gale" der kan holde en fart omkr. 120-130 km/t og keder sig i uge 36 - så sig frem, evt. bare for et stykke af turen.
    Henrik.


  • #27   17. jul 2012 Det må være elbtunnelen du tænker på?

  • #28   17. jul 2012 Alt over 400 km føles som en ironbutt for mig men jeg er heller ikke en hærdet gay:D
    Men jeg overvejer da seriæst smuttet ned til D-day stranden på mc inden jeg stopper med at kører mc.


  • #29   22. jul 2012 jep elbetunnelen er som sædvanligt spærret i et par baner, har lige været igennem og jo det gik godt nok laaaaangsomt


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #30   22. jul 2012 Hvis I rammer Elben/Hamborg efter 21-22 eller før 06 er der absolut ingen problemer. Alternativt drejer I fra ved 205 Neumünster og tager 21 + 1 syd for Hamborg ved Seevetal og kører på igen (A7). Den er godt nok en anelse længere, men tiden I sparer er tjent godt hjem..... Forøvrigt - hvis I kører med GPS m. TMC, så skal I stole på den 100% sålænge I kører i Tyskland. De er bare super gode til at lave opdateringer med præcis angivelse.

Kommentér på:
"Iron butt"

Annonce