{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

DÆK ERFARING {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der har erfaring med disse 2 dæk ang greb tør/våd vej ,holdbarhed osv har lige haft bridgestone BT 014 dårligt på våd vej.
Jeg kører på en R6 fra 07 (RJ 11) min kørestil er sportslig mest små veje mange sving gider ikke motorveje kører uanset om det er tørt eller våt,er disse 2 dæk gode andre foreslag er også velkommende
Michelin pilot power 2 ct
dunlop qualifier rr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DÆK ERFARING
  • #1   2. feb 2010 Bo A hvor mange km var der så i dem???

  • #2   2. feb 2010 Har ikke erfaring med de to, men med BT016 og Pilot Power. de holdt ca 5-6000km landevej, så mon ikke det er noget af det samme med dem du nævner.

    Hvis du ikke skal på bane med din 07'er, hvad du jo nok ikke skal når du har en banecykel, så kan det være du skal kigge lidt på Dunlop Roadsmart eller Michelin Road 2.

    Jeg kører selv på Roadsmart og kan ærligt taget ikke mærke forskel på dem og så Pilot Power og BT016. Måske kun at Roadsmart er mere stabile i sving, hvilket jeg kun ser som en fordel. ellers er de lige så sportslige som de to andre.

    Til gengæld er de lynhurtigt oppe i temperatur, har godt greb i regnvejr og holder dobbelt så langt, Så i min verden og til mit brug er der ikke nogen grund til at køre på andet end sporrtstouring dæk til ren landevej.
    Jeg har ikke fundet grænserne på dem endnu og regner heller ikke med at gøre det.

    Håber det kan bruges til noget selv om det ikke lige omhandler de dæk du spurgte om.

    Forresten så er Dulop Qualifier lige kommet i en ny udgave hvis jeg ikke husker forkert.



  • #3   2. feb 2010
    (-: (præsi)(dækmanden) / hvad kan du skaffe de GP Racer D211 til send gerne en PB





  • #4   2. feb 2010 pilot power og pilot power 2 ct er begge rigtig gode !.. og især i vådt føre

  • #5   2. feb 2010 Prøv evt. at se denne. Måske du kan bruge det til noget.
    http://www.youtube.com/watch?v=wz6wfNZ3J0A&feature=related


  • #6   2. feb 2010 Har kørt med "de gamle" dunlop på min R6 08 og de var meget ustabile når de blev presset bare lidt ! - i regnvejr var de håbløse - kører jeg aldrig på igen.... for ringe at en ny R6 leveres med de dæk

    Kører nu med BT 016 og har kun oplevet ustabiletet 2 gange ved bjergkørsel i italien/østrig - vel at mærke med bagage... ellers kun lidt i regnvejr

    Har kørt pilot power 2ct på min gamle r6 og var fuld tilfreds men der var knap så mange km i dem som i BT 016

    Det bliver nok BT016 igen når de skal skiftes nok mest pga at jeg kører en del på landevej og ikke på bane så km i dækket betyder trods alt lidt når der ikke er mere forskel i hverdagsbrug

    Mine erfaringer med km i dækkene:
    Dunlop - ca 8000 (men som tidligere nævnt møgdæk efter min mening)
    Pilot power 6500-7000 - super dæk
    BT 016 - ca 8000-8500 - det var så også meget slidt da jeg fik det skiftet....lidt ustabil i regnvejr men har svært ved at sammenligne det med pilot power da R6 08 tros alt har flere HK end min R6 02 så måske pilot power ville opføre sig på samme måde på 08 eren

    Det er selvfølgelig bagdækket jeg snakker om - fordækket holder næsten dobbelt så lang tid.


  • #7   3. feb 2010 Et generelt spørgsmål til alle, hvorfor insisterer i på at køre på desiderede sportsdæk? Det er selvfølgelig mest tiltænkt til dem der kører på landevej og ikke dem der kører bane.

    Hvorfor vælger i sportstouringdæk fra?


Kommentér på:
DÆK ERFARING

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce