{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.541 visninger | Oprettet:

MC tur i tyskland {{forumTopicSubject}}

Hej kære Århus gruppe...

Kæresten og jeg snakkede om at lave en tur til harzen, her til sommer ferien. Men jeg er lidt i tvivl omkring de ting man skal være opmærksom på i tyskland.

Jeg ved at man skal have et forsikringsbevis med.

men hvad ellers? skal der en gul vest med og hvad er der evt. ellers at være opmærksom på?

Spiller det nogen rolle at der er monteret xenon lys i min mc og en anden lidt mere larmene udstødning på begge vores mc?

Håber i kan hjælpe, eller bare har nogle gode råd eller steder der skal ses?

Hilsen Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC tur i tyskland
  • #1   30. jun 2011 De er vist lidt emsige med larmende mc'er dernede... og ja man skulle kunne bo billigt dernede på sådan en gasthaus. Har en kollega der var dernede, mener han sagde 3 overnatninger for var det 100 euro? - synes det lød meget billigt.
    Så er der vel ikke andet end ud og køre den berømte vej med rigtig mange sving... Det er vel derfor man tager til Harzen... jeg selv har det til gode.


  • #2   30. jun 2011 vand lige ved hånden, hvis i nu ender i en eller anden uheldig kø på motorvejen, ellers har jeg ikke nogle gode råd specifikt omkring tyskland.
    håber i får en god tur smiley


  • #3   1. jul 2011 Du SKAL medbringe:
    1. Pas
    2. Kørekort
    3. Registreringsattest (kun den ene del hvis du har den nye type, ellers en ORIGINAL KOPI hvis du har den gamle type.
    4. Gul vest
    5. Nødhjælpstaske. Med godkendt indhold, så det er ikke nok at medbringe et plaster smiley

    Derudover er det en god ide at medbringe:
    1. Det grønne forsikringsbevis
    2. Det røde SOS kort
    3 Sygesikringskort
    4. Evt. rejseforsikring

    De går meget op i larmende udstødninger og ikke godkendte konstruktive ændringer af mc'er. Husk også at der i modsætning til DK kræves 1,6 mm dækmønster på motorcykler.

    Jeg løb en gang ind i en mc razzia dernede, hvor de konsekvent stoppe alle mc'er. De villee se kørekort og registreringsattest men forlangte ikke at se vest og nødhjælpstaske. Desuden blev mc'erne checket. Både dæk og udstødninger.


  • #4   1. jul 2011 Tak for svarerne, det hjælper meget, der er da lige nogle ting som skal ændres/skaffes... smiley

    Jeg var faktisk ikke klar over de 1,6mm i dæk mønster. Det lyder generelt til at de er noget mere strikse med reglerne end her hjemme.


  • #5   1. jul 2011 Jeg er faktisk ikke helt klar over om der er db-killer til min udstødning men klart noget jeg skal have tjekket... smiley

  • #6   1. jul 2011 Til bombe:
    Nedenstående er fra "Bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr":
    8.02.021 Personbil M1
    (1) Personbil M1 skal - uanset den tilladte totalvægt - være forsynet med dæk med en mønsterdybde på mindst 1,6 mm.
    8.02.030 Motorcykel
    (1) Motorcykel skal være forsynet med dæk med en mønsterdybde på mindst 1,0
    mm.

    Til Rasmus
    Da jeg blev stoppet checkede de E godkendelsen på udstødningen. Jeg ved ikke om de også havde måleudstyr med, men det var en stor razzia med mange biler og betjente, så mon ikke de havde det.


  • #7   3. jul 2011
    Jeg er lige landet fra Harzen for en time siden.
    Havde kun kørekort og penge med.

    Det var i øvrigt en lettelse at komme til Elbtunnel - 3,1 km pause i regnen smiley


  • #8   3. jul 2011 Steffen: var det ellers en god tur?

    Hvordan er din fornemmelse for at køre der nede i forhold til at det der er vendt tidligere?



  • #9   3. jul 2011
    Det var en fin tur, det er 6 år i træk.
    Masser af hygge på Goslars utallige restauranter, fortovscafeér og knejper.

    Politiet har ignoreret os hver gang.
    Men det kommer nok også an på hvordan man kører, som Finn Bombe siger.

    Lad være at larme for meget, og kør kun for stærk når det ikke bliver opdaget.

    Der er som regel skiltet ved de mest lumske sving - som regel.
    Husk at det vigtigste sikkerhedsudstyr sidden mellem ørene, for der er basis for nogle grimme styrt i det landskab.


  • #10   4. jul 2011 Okay, det lyder jo fornuftigt. Jeg tror at vi prøver, at tage en tur der ned.

    Man skal vel altid tage sig lidt i agt, specielt i landskaber, man ikke kender. Any way er det heller ikke en racer tur vi skal på, da min kæreste er på sit første år på MC, og stadig skal have noget kørsels erfaring... smiley

    Tak for svar.


  • #11   8. jul 2011 kig op i klubben en onsdag, vi har flere som har arrangeret ture til Harzen, det kan være at du kan få et par tip eller 2.

    Du kan finde adressen inde på vores hjemmeside. www.klubbenmc.dk


Kommentér på:
MC tur i tyskland

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce