{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Så skete det :-) {{forumTopicSubject}}

Jeg fik min første havørred her tidligere i aften smiley

Jeg startede med at fiske kl 17.00 og wadede ind mod Horsens by i Horsens Fjord... Synes jeg kunne mærke nogle ryk ind i mellem, men slog det hen til at det nok bare var bund bid smiley

Omkring kl 18.00 da tidevandet stod højt fik jeg pludselig hug, en ordentlig ryg viste sig i overfladen, men så røg den af igen.... øv.... jeg begyndte så at wade den modsatte retning igen for at komme tilbage til min bil, og fiskede området af imens... Da jeg den ene gang spinnede linen helt ind og var nød til at tage blinket op, var der en havørred der havde fulgt den, den gav så et ordentlig plask, og væk var den... 10 sekunder efter var der et ordentligt plask et andet sted tæt på mig fra en større fisk...

Så fik jeg sgu blod på tanden, he he... Men så ringede kæresten og sagde om jeg ikke snart kom hjem, så vi kunne få aftensmad... hmmmm, dårlig timing, men jeg sagde at jeg lige ville have en 10 til 30 udkast endnu, og så ville jeg køre hjem...

Der gik omkring 10 min. og så var der bid, YES.... Og denne gang blev den på smiley

Jeg håbede meget på at det ikke var en hornfisk, men kunne mærke at den kæmpede helt anderledes end hornfisk plejer at gøre... Og da jeg fik den ind på livet af mig, ja så kunne jeg se at det var en fin lille havørred, jeg fik den i nettet, men kunne se at den vidst var under mål...!!

Jeg har altid en klud med, som jeg fugter og holder fisken med, man har et godt greb på den måde, og fisken glider ikke ud af hænderne på mig og jeg kan så hurtigt få krogen ud, uden at den lider overlast...

Jeg fik fjernet krogen, og satte stille og roligt fisken ud efter at jeg med øjemål kunne se at den nok kun var på max. 35 cm, jeg fulgte den lige på vej for at være sikker på at den var okay... men den svømmede stille og roligt væk, så det var godt smiley

Jeg fik jo så godt nok ikke en havørred med hjem, men jeg er ligeglad, jeg fangede min første havørred, og en lille flot en af slagsen, og det er en succes i sig selv smiley

Bare ærgeligt at den store havørred slap væk, så havde den stået på fisk imorgen smiley

Nå, ville bare lige dele oplevelsen med jer, fortsat god aften smiley

Mvh
Gert


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så skete det :-)
Kommentér på:
Så skete det :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce