{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Hvilken bærbar skal vi købe ? {{forumTopicSubject}}

Vores søn på 10år er ikke tilfreds med at han ikke kan spille de nyeste spil på vores 6år gamle bærbar...

...derfor har han (med lidt hjælp) sparet 7000kr op, så han kan købe sin egen - problemet er bare at jeg overhoved ikke ved hvilken bærbar/grafik-kort han skal købe !?

Er godt klar over en hardcore gamer-bærbar koster noget mere - men hvad skal han købe for at få mest spille-maskine for sine penge !?

Sidder faktisk og studerer weekenden´s mange reklamer bla fra el-giganten - men igen, aner ikke noget om de forskellige grafik-kort !?

Håber I kan hjælp os....Go´ weekend


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken bærbar skal vi købe ?
  • #1   17. jan 2009 Hej.

    Har lige købt denne til min forlovede i julegave.

    Super PC til meget billige penge.

    (link fjernet)


  • #2   17. jan 2009 Vi leder osse selv, det er en jungle. sørg for 4 MB ram og gerne et grafikkort på 512 MB Ram.............

    til 7000 burde i kunne få en stærk bærbar

    der ligger et PC firma på Frederiksberg de bygger til ens behov
    kan ikke lige huske hvad det hedder de har en hjemmeside
    kigger lige engang.

    Mvh Henrik


  • #3   17. jan 2009 Har lige købt en ny bærbar. den er virkelig god, og kan godt følge med.
    Acer travelmate 5730.
    der er bla. 2.0 duo processor, 4gb ram, 320gb harddisk og et godt 512mb ati grafikkort


  • #4   17. jan 2009 Hey Brian.

    Jeg har købt 2 bærbare til min kærestes søskende, som virkelig er vilde til prisen, og som kan trække alle spil. Men du skal huske, at hvis han spiller FPS spil ( Counter-strike) så skal han koble bærbaren til en alm skærm, da en bærbar skærm kun kører 60 hz.

    Processor Intel Core2Duo P8600 2x2,40GHz CPU (3MB cache, FSB1066MHz)
    Ram: Original 4GB DDRII-800 RAM DualChannel PC6400
    Harddisk: 400GB harddisk S-ATA 2,5" Fluid
    Grafik: nVidia GeForce 9600M GT 512MB dedikeret RAM
    Skærm: 15.4”TFT-LCD WXGA+, Glare Type,1440x900, 16.7M colors
    Batteri: 9-cell high-end battery
    Lyd: High Definition Audio lydkort (2 højtalere)
    Drev: Super Multi DVD-brænder DualLayer
    Netkort: 100/1000 Mb/s GIGABIT - samt Intel Trådløst N netkort 450mbps
    Webcam: 2.0M pixel webcam i skærm
    Keyboard/mus DK-keyboard samt touchpad med 2 knapper
    Software: Drivere til Windows Vista medfølger. (Understøtter ikke XP)
    Vægt: 2.7 Kg (with Combo Driver)
    Mål & vægt 358(W)x259(D)x25-39(H)mm
    Service: 2 års garanti (Dog undtaget batteri som der ydes 6 måneder på) Derudover 3 måneders hotline.

    Pris: 7798,-


    Eller denne her:

    Processor Intel Core2Duo P8400 2x2,26GHz CPU (3MB cache, FSB1066MHz)
    Ram: Original 4GB DDRII-800 RAM DualChannel PC6400
    Harddisk: 250GB harddisk S-ATA 2,5" Fluid
    Grafik: nVidia GeForce 9600M GT 512MB dedikeret RAM
    Skærm: 15.4”TFT-LCD WXGA+, Glare Type,1440x900, 16.7M colors
    Batteri: 9-cell high-end battery
    Lyd: High Definition Audio lydkort (2 højtalere)
    Drev: Super Multi DVD-brænder DualLayer
    Netkort: 100/1000 Mb/s GIGABIT - samt Intel Trådløst N netkort 450mbps
    Webcam: 2.0M pixel webcam i skærm
    Keyboard/mus DK-keyboard samt touchpad med 2 knapper
    Software: Drivere til Windows Vista medfølger. (Understøtter ikke XP)
    Vægt: 2.7 Kg (with Combo Driver)
    Mål & vægt 358(W)x259(D)x25-39(H)mm
    Service: 2 års garanti (Dog undtaget batteri som der ydes 6 måneder på) Derudover 3 måneders hotline.

    Pris: 7000,-




  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #5   17. jan 2009 Den Rene' P linker til er ok - men den kan ikke køre de nyeste spil tilfredsstillende.

    Der skal en større CPU og et bedre GFX i den - så er den finfin.


  • #6   17. jan 2009 (link fjernet)

  • #7   17. jan 2009 der er denne hjemmeside http://fcomputer.dk/

    mvh Henrik


  • #8   17. jan 2009 Kommentar:
    Super kraftig processor, kanon graffikkort 9600 gt med 512 ram. - 4 gb ddr II - stor harddisk - brænder - webcam.


  • #9   17. jan 2009 Og jo, man kan sagtes spille på en bærbar, ingen problemer i det.

    Men FPS spil skal køres på en alm skærm, da spillene skal kører med 100 hz for at det kører flydende.

    Og det er jo hurtig at koble den op til en alm skærm!


  • #10   17. jan 2009 Køb en stationær hvis han skal ha mest for pengene smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #11   17. jan 2009 SPil skal da ikke køres på 100hz for at være flydende?

  • #12   17. jan 2009 Gir Rasmus ret... Skal der spilles vil det være mest fornuftigt at lede efter en stationær. Ca. det dobbelte man får for pengene (så'n var det i hvert fald engang), og så er det også væsentlig lettere at udskifte de enkelte dele, efterhånden som de måtte blive forældet.

  • #13   17. jan 2009 Sajmon -> Ikke alle spil, skrev også FPS spil. Spik som Counter-strike skal kører på 100 hz, for at det kører flydende og godt. Det kan det ikke på en bærbar skærm, da den max kører 60 hz, så derfor skal den kobles op til en stationær skærm.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #14   17. jan 2009 Ja man kan samle en kickass stationær PC for de penge.

    Jeg bor lige udenfor Roskilde, så hvis du skal have assistance må du sige til. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #15   17. jan 2009 <b>Søren`R6S ( ZZR600 Til SALG )</b> - Min 24" Widescreen kan køre 100Hz i den opløsning jeg normalt bruger til FPS spil, så det er skam en sandhed med modifikationer, det der. smiley

  • #16   17. jan 2009 Sajmon -> øhh, den forstod jeg ik smiley - Du har en 24" widescreen som en stationær skærm right :D? eller hvordan

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #17   17. jan 2009 Jo....

    Ellers ville der ikke være meget bærbar over den PC da. smiley


  • #18   17. jan 2009 hehe nej det var også det jeg ikke helt forstod - KÆMPE bærbar :D.

    Men har du counter-strike? Hvis du har, så prøv at sæt din skærm ned til 60 hz, og se hvor ringe det kører, og hvor ringe din mus kører i spillet. DELAY all the time ! - Med 100 hz, kører det flydende.


  • #19   17. jan 2009 De 4 gb ram bliver kun udnyttet hvis du har et 64bit styresystem. Windows Xp 64bit eller Vista 64bit.

  • #20   17. jan 2009 Jeps, men den skal også kører vista. Det står der også smiley

  • #21   17. jan 2009 Hvis det var mit du hentydede til, eller bare generelt smiley

  • #22   17. jan 2009 Cs er da også et gammelt spil smiley Men stadig sjovt smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #23   17. jan 2009 Vi er nogle gutter herinde fra som spiller det sammen. smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=105


  • #24   17. jan 2009 Lad være med at købe Acer.. det er noget lort. Da jeg var i Expert, fik vi så mange reklamationer på dem.

    Asus, HP, Fujitsu Siemens, MSI og Sony Vaio.. dem ville jeg holde mig til.

    Der er masser af gode tilbud lige, se bare www.elgiganten.dk til omkring 5500-6000 kr.



  • #25   17. jan 2009 hehe okay. Har dælme også brugt meget tid på det spil engang.

  • #26   17. jan 2009 Søren`R6S ( ZZR600 Til SALG )....
    Det var dog det værste vrøvl jeg længe har hørt mht. Hz.... Spiller du FPS spil online bliver der ihvertfald ikke sendt 100 frames/sek til dig fra serveren alligevel... En refreshrate på 60Hz er rigeligt fint til menneskets sarte øjne... Det er muligt at 100Hz vil opleves mere flydende i sammenlignings-test (laboratorie-opstilling) Men ingame når kuglerne flyver om ørene på en er det komplet ligegyldigt...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #27   17. jan 2009 Nu sender serveren så heller ikke andet end positioner til dig - hvor din egen maskine så genererer FPS så hurtigt den kan.

    Men når snakken kommer til CS, er der en verden til forskel om skærmen kører 100 eller 60Hz. Man kan ikke bruge normal logik når det handler om CS, for det er spillet alt for ringe kodet til.


  • #29   17. jan 2009 Keyser Nielze -> Sikke en påstand du har dig der smiley - Synes tværtimod det er noget vrøvl det du skriver.

    Har du prøvet Counter-strike med 60 hz? Og bagefter prøver det med 100 hz? - Har spillet spillet i 8 år, og jeg kan sagtens mærke forskel på min mus bevægelser, og om spillet kører flydende. Hvorfor tror du alle CS gamers config/autoexec er sat op til at kører freq 100 ? + skærmen. Og hvorfor tror du Refreshrate programmet er lavet og bruges i CS til at tvinge skærmen til at kører 100 hz?

    Inden din næste kommentar, vil du så ikke prøve CS med 60 hz og 100 hz, og se hvordan det føles? Om det er ligeså nemt at ramme den anden mand, og generelt grafikken og hvordan det kører.


  • #30   17. jan 2009 Sajmon - Netop, tak for din kommentar. Der er STOR forskel!

  • #31   17. jan 2009 Og nu når vi taler om hz ! - Så kan du også ændre din MUS hz med et program, som får den til at kører med flydende. Det er ikke for sjovt der er programmer lavet til lortet.

  • #32   17. jan 2009 Så længe man har en computer/gfx kort, som ikke kan præstere mere end 60 fps, så er det ligegyldigt med en skærmfrekvens på 100 Hz.

  • #33   17. jan 2009 Keyser Nielze -> Skriver du igen eller hvad? Eller har du opdaget noget andet?

    BAre for at vide om jeg har taget fejl hele tiden.


  • #34   17. jan 2009 Henrik M -> hehe ja det korrekt. Men så kan man ligeså godt ladevær med at spille spillet. 100 fps gogo smiley - Men det kan en bærbar også sagtens.

  • #35   17. jan 2009 Ja man kan sagtens få mange flere fps'er, men så går man jo samtidigt på kompromi med grafik kvaliteten. Men det er smag og behag. Når jeg spiller online kører jeg med meget dårlig grafik, simpelthen for at få så mange fps som muligt. Er der derimod singleplayer, kan man jo sagtens spille med fuld grafik og 40-50 fps.


  • #36   17. jan 2009 hmmm arh er ikke helt enig.

    Hvis du har en ok processor, 2 gb ram, et ok grafikkort. Så kan du jo sagtens kører 100 fps uden problemer, så ser ingen grund til at sætte grafikken ned. Du skal ikke kører over 100 fps i cs.

    Men det er rigtig, jo dårligere grafik jo flere fps. Men hvis man kun kan kører 40-50-60 fps, så kan man ikke kører spillet optimalt, og så er computeren seimpelthen for dårlig.


  • #37   17. jan 2009 singleplayer, mener du mod BOTS? ellers kan man da ikke spille single player i Counter-strike ?

  • #38   17. jan 2009 KØB EN PLAYSTATION 3...så knægten kan spille ordenligt, og en fin lille bærbar ved siden af til "alt det andet"...

    ...så får I det begge fra, og til, begge verdener, og stadig penge i overskud...


  • #39   17. jan 2009 Nej snakker bare nyere spil med single- og multiplayerplayer del generelt.

  • #40   17. jan 2009 Søren`R6S ( ZZR600 Til SALG )
    Det er muligt jeg tager fejl, jeg brugte blot alm. logik. Det kan jeg så forstå ikke gør sig gældene med CS. Så her har jeg været for hurtig på aftrækkeren....Dog vil jeg påstå at det handler om hvad man er tilfreds med, og i sidste ende ser man med hjernen, ikke med øjnene. Og fungere den bare nogenlunde kan den sagtens kompensere for de sidste 50 Hz.


  • #41   17. jan 2009 Henrik M -> Arh okay, så forstår jeg bedre smiley - Troede snakken gik på cs.

    Keyser Nielze -> Ja det handler om hvad man er tilfreds med, men det ødelægger jo spillet. Lige netop i Counter-strike skal du kører 100 hz og helst 100 fps for at spillet kører godt og optimalt. 60 hz og 70-80 fps ødelægger spillet for en selv. Det er ikke til at ramme nogle ordentlig osv.

    Men giver dig ret, i Battlefield 2 f.eks sagtes kan kører med på bærbar med 60 hz, men spillet er også bygget op på en anden måde. Så lige med CS, det duer det bare ikke.



  • #42   17. jan 2009 Nu har debatten da vist taget en helt forkert drejning fra Hjælp til køb af computer til CS, til Refresh rate til køb af konsol.

    Brian: Nu er der jo flere ting der skal tages stilling til inden man ”bare” går ud og køber en computer. Du skriver at din søn vil have en bærbar. Det er sådan set også fint nok, men hvis den kun skal bruges til at spille på og rent faktisk ikke skal bruges som en bærbar, ville jeg da klart anbefale at i kigger på en stationær i stedet for. Det den pris du sætter op får man klart mere (kvalitet) for pengene end ved en bærbar, plus den er nemmere at opgradere end en bærbar.

    Men hvis han VIL have en bærbar (som sikkert bliver til en slæbbar pga høj vægt) så huske at: Man kan godt købe for billigt. Det kan godt være at det ser godt ud på papiret, men når det kommer til stykket er den sat sammen at alt for billige komponenter hvor det bare ikke er muligt at trække den ydelse ud af systemet som man havde regnet med.


  • #43   17. jan 2009 Hmm der bliver snakket Hz og FPS
    De to ting høre ik rigtig sammen

    Det menneskelig øje opfatter alt over 25 FPS (frames pr sec- billeder pr sec) som "film", der under vil det ligne billeder (sådan mere eller mindre)

    Hz gør at øjet opfatter det som flimmer
    De gamle tv osv kørte 50 Hz og flimmerede, så kom der 100 Hz og billedet var totalt roligt
    og ja de fleste bærbare er krop umulige at spille på, men for det meste er det pga den langsomme opdaterings hastighed af skærmen milli sec

    for 7000,- får du ikke nok spille bærbar, få hellere lavet en stationær


  • #44   17. jan 2009 Undskyld jeg siger det, men synes virkelig der er mange som udtaler som om noget de ikke har prøvet eller ved noget om. Det ikke ment ondt, for man kan jo godt tro noget forkert.

    Vi har en mand som har en søn der vil have en bærbar, han har ca 7000, og 7000 kr er RIGELIGT til en spillekyndig bærbar. Kig på de 2 jeg har nævnt tidligere, de er kraftigere end mange af jeres stationærer computer. ( Jaa, der kan fåes kraftigere endnu både bærbar og stationær )

    Der bliver talt om 'Hertz og FPS, men kun i sammenhæng med COUNTER-STRIKE, og de høre de 2 ting sammen for at spillet skal kører flydende.

    Med 60 fps og 100 hertz kører spillet ikke flydende og godt.
    med 60 hertz og 100 fps kører spillet heller ikke godt.
    Med 100 hertz og 90-100 fps kører spillet godt. Så det hænger sammen..

    Kan godt forstår barnet vil have en bærbar, så kan han sidde i stuen, inde på et andet værelse, tage den med på ferie, med hans bedstemor OSV. Og til 7000 finder du en bærbar som holder i nogle år, og kan derefter sælges.


    Intet er ment som noget personlig "hetz" på nogen måder, men synes bare folk udtaler sig om alt muligt som ikke er rigtig.


  • #45   17. jan 2009 Orker ikke at læse hele tråden, inde på www.hardwareonline.dk vrimler det også med eksperter smiley

  • #46   17. jan 2009 Palle K>> Måske du så vil være så venlig at forklare hvorfor fps og Hz ikke hører sammen?

Kommentér på:
Hvilken bærbar skal vi købe ?

Annonce