{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Hvilken Bærbar skal jeg købe ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Jeg skal have en ny bærbar, som skal kunne arbejde med redígering af HD videooptagelser (med Pinnacle´s redigeringsprogram). Jeg har ikke skiftet computer i 5 år, og er derfor lidt bagud i hvad jeg egentlig skal ha fat i. Prisen skal helst være max 4500-5000 Kr.

Jeg har kigget på disse to, men aner ikke om de "lige" kan klare opgaven, eller om de er godt med over hele feltet ?

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ASLXRR702119/acer-aspire-15-6-barbar-computer-as5749

(link fjernet)

Ps. Jeg ved godt mange vil sige - "køb dog en MAC", men jeg er PC mand smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken Bærbar skal jeg købe ?
  • #1   18. maj 2012 Pinnacle redigeringsprogrammet har minimum krav til PC

    MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS (WINDOWS ONLY)
    Windows® 7 32/64-bit, Windows Vista® 32/64-bit (SP2), or Windows XP 32-bit (SP3)
    Intel® Pentium® or AMD Athlon™ 1.8 GHz (2.4 GHz or higher recommended) - Intel Core™2 Quad 2.66 GHz, Intel Core™ i5 or i7 1.06 GHz or higher required for AVCHD*
    1 GB system memory recommended, 2 GB required for AVCHD*
    DirectX® 9 or 10 compatible graphics card with 64 MB (128 MB or higher recommended) - 256 MB required for HD and AVCHD*
    DirectX 9 (or higher) compatible sound card
    5.7 GB of disk space
    DVD-ROM drive to install software

    Optional Accessories
    CD burner for creating Video CDs or Super Video CDs (S-VCDs)
    DVD burner for creating DVD and AVCHD* discs
    Blu-ray burner for creating Blu-ray discs*
    Sound card with surround sound output required for preview of surround sound mixes*


  • #2   18. maj 2012 Video redigering !!! Køb en Macbook pro, ved at prisen ikke er helt der du vil have den men det er kram

  • #3   18. maj 2012 drop acer, og køb en asus i stedet

  • #4   18. maj 2012 Ja ved godt at det er kram. Indspiller selv musik også, men som skrevet ovenstående, er jeg Ikke til Mac smiley

  • #5   18. maj 2012 Hvad er forskellen?

  • #6   18. maj 2012 Asus er generelt bare et bedre produkt. Der skulle være en del reklamationer på Acer. Har det fra 3 uafhængige kilder.
    *Elmutanten
    *En kammerat (der også har solgt dem engang)
    *Og en gammel kollega som havde flere Acer maskiner, på garantien. Hvor han til sidst fik et andet mærke. Han fik samme historie at der var en masse bøvl med Acer maskiner.

    Ved så godt at der også er Acer maskiner der bare spiller.


  • #7   18. maj 2012 Du skal være opmærksom på skrive og læse hastighed på harddisken, jo højere den er jo mere flydende kører det.

    Sørg også for at have et grafik kort på 256 mb da du ellers vil opleve det hakker og igen ikke kører flydende.

    Det er en utrolig krævende proces at redigere hd matriale og vil generalt sige at for 5000 kr for du ikke en ny bærbar der gør det lækkert... jeg vil anbefale at du leder efter en der er et par månder gammel på eks dba som så kan købes med et godt afslag - så er der større chance for at holde dit budget og stadig få en maskine der kan arbejde som den skal...

    Hvis man oversætter det til MC snak så vil du betale for en 250 men have ydelsen fra en 1000 ccm.

    Jeg har redigeret rigtig meget video og har prøvet det på en lille computer og det er bare ikke sjov...


  • #8   18. maj 2012 Jeg har haft 2 Acer, de fejlede alt, hold dig fra dem. I vores virksomhed bruger vi HP, det er om muligt endnu ringere, privat har vi nu Dell, og de duer sku bare, og du kan få dem bygget som du vil, køb en fra Vostro serien (erhvervs modeller) de er lavet til at blive brugt.

  • #9   19. maj 2012 har altid haft problemmer med pinnacle.. på alle pc'er, det fylder simpelthen for meget.

    bruger vegas, den til ca. 30 euro.


  • #10   19. maj 2012 jeg har lavet rigtigt meget i pinnacle og arbejder på en Quard processor med 8 gh ram med speciel grafik kort og ny ssd harddisk

    Og tro mig det halter stadig, der er rigtige mange bugs i det program, prøv at søge på det ,

    1 dit budget er for lille
    2 program valg er forkert

    Jeg skifter lige så snart jeg finder det rigtige , og det bliver nok til Sony Vegas , det siges at det er det bedste PT


  • #11   19. maj 2012 Hmm.... Tak for uddybende svar. Pt bruger jeg en stationær pc til video redigering. Den er 4 år gammel, og klarer alligevel at redigere i HD, godt nok kun 720*, og ikke med for meget "fyld" i redigeringen.
    Jeg ved godt at jeg ikke får en super bærbar til 5000, men kan det virkelig passe at en af de to ovenstående eksempler jeg skrev ikke vil kunne klare det uden bøvl? De er da trods alt 4 år nyere end det hakke tæt jeg bruger nu.
    Vildt at høre med de problemer der åbenbart er med Acer. Jeg har efterhånden købt rigtig mange, mindst 30 stationære (til Jobs og privat) og 2 bærbare. Jeg har aldrig oplevet problemer med nogen af dem! Må være heldig ?!?!

    Fuck, jeg er sgu så stadig i tvivl... Nogen der kan linke et eksempel på en der vil kunne klare det, og som ikke koster 10 kg smiley


  • #12   19. maj 2012 Mht pinnacle, så var det bare det program jeg kunne finde, og til en rimelig pris. Det er sgu ret tungt. Så jeg vil da meget gerne høre erfarringer med andre redigeringsprogrammer og systemkrav også smiley

  • #13   19. maj 2012 Jeg har ingen erfaring med HD, men er det ikke en fordel med en bærbar som har en HD skærm (1920x1080) ?

    Nå, men hvis det er til 720p, så har de en Asus K55VM til 5700kr
    (i7 2,2GHz, 4GB ram, Nvidia GT630, 500GB 5400rpm, 1366x768)
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=744870

    Og så tilslutter du hurtig 3,5" 7200rpm USB Harddisk smiley


  • #14   19. maj 2012 Selvom du ikke er til Mac, så vil jeg stadig sige, at du skal købe en. Jeg laver selv en masse video på min MacBook Pro, og iMovie eller Final Cut Pro X er simpelthen skønt at arbejde med.

  • #15   24. maj 2012 Så har jeg handlet smiley En ASUS N73S I7 2,2GHZ

    Det kører fantastisk, og samme dag har jeg optaget lidt video, da jeg jo skulle prøve at redigere på den nye bærbare. Det kører bare.

    Videoen ligger her:

    http://www.motorcykeleventyr.dk/54669288

    TAK for alle input !!!!


  • #16   24. maj 2012 lyder til at være et godt valg

Kommentér på:
Hvilken Bærbar skal jeg købe ?

Annonce