{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tom Tom Rider II Europa
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #1   1. jun 2010 Hej Smed!

    Jeg så ikke lige din tråd igår, så du får svaret i denne... smiley

    Ja, der følger ALT med når du køber Rider2. Eneste som du skal/kan købe ved siden af, er bilholder. Der laver TomTom en sød lille suge-ting til frontruden, hvor du vha. medfølgende strøm/cigarstik-kabel kan køre med konstant strøm. I Rider2 medfølger der ligeledes Cardo blå-tand øre/tale-sæt... som gør, at du kan tale i mobil, høre GPS samt evt. musik. Jeg bruger (ikke mere) min blåtand... gider ikke at blive ringet op eller høre på stemmen... Jeg kigger ned på den i ny og næ... og det virker fint! Nu har jeg kørt med Rider2 ca. 50.000km og den spiller super godt. Både i sol, regn, varme & kulde. Eneste negative at sige... og det er ikke TomTom's skyld er, at strømkablet som går til GPS-holderen er noget skod! Over tid bliver det løst, hvorfor konstant strøm kan falde ud... Jeg har derfor lavet et nyt (industristik), og så er det problem løst... Men det skyldes nok også, at jeg bruger min Rider2 hele tiden.... den har fået en solid hårdhændet behandling undervejs!

    Slutteligt vil jeg sige... Køb *IKKE* Rider2! Hvorfor nu det? Jo, fordi at TomTom udgiver deres afløser slut maj måned... Den hedder TomTom Urban Rider, og har fået alle tænkelige opdateringer. StreetView, TMC og og og....

    Den kommer i to udgaver... en alm. og en Pro-udgave. Forskellen på de to udgaver er blot, om der medfølger Blåtand-høre-tale-stuff... funktionsmæssigt er der *INGEN* forskel. Årsagen til at Urban Rider kommer i std. og Pro-udgaven er, at mange folk har anskaffet sig blåtand til deres hjelme... hvorfor de ikke har brug for det! Jeg vil påstå at du blot kan nøjs' med std. udgaven.

    Og det bedste... Prisen sættes meget lavt pga. Garmin. Efter sigende vil prisen for Urban Rider med Europakort blive dkr. 2.300,- herhjemme i DK. Hvis du smutter over grænsen, og besøger Karla hos Hein G. i Scandinavia Park, så kan du som udgangspunkt spare forskellen på DK og DE moms!

    Hvis du skal have inspiration til montering af din TomTom, så kast evt. et kig i mit foto-album... Flere spørgsmål? Skyd bare løs...

    Mvh.
    /Hans


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #2   1. jun 2010 Hov.. du spurgte til strømkobling!

    Ja, jeg har monteret relæ fra mit baglys, dvs. når jeg sætter tænding på cyklen, så trækker den konstant strøm (med sikring imellem) fra batteriet. Husk nu den sikring!
    Fordelen ved dette er, at jeg er 100% sikker på at der IKKE er noget som står med strøm på cyklen når tændingen er drejet i "sluk"... En rar tanke! Da Rider2 (eller Urban Rider) jo har indbygget batteri, så forbliver den bare tændt når jeg tanker eller holder pause - den kan jo holde strøm i ca. 6-7 timer (mindst). Og den lader jo igen når tænding bliver aktiveret. På sidste tur havde vi en køretid på ca. 10 timer den ene dag - og da havde jeg som forsøg frakoblet Rider2 fast strøm... Den holdt hele turen - men indrømmet... den var bestemt nede i "næsten opbrugt batteri"... Men overrasket var jeg, at den kunne holde strømmen så længe.

    Én sidste ting....om TomTom Rider2 (og Urban Rider) vs. Garmin vil være, at jeg har prøvet begge GPS'er... Hvis du f.eks. kommer til en storby og laver en "fejl" - altså kører for langt eller lignende, så genberegner Rider2 altså hurtigere end Gamin. Om dette isoleret set er en kvalitet til valg af TomTom må du selv afgøre... Garmin's produkter er bestemt top-kvalitet - men deres priser er også noget højere. Desuden har jeg TomTom siddende i de andre biler... og derfor er betjening "lidt" nemmere! Men igen... Garmin er ikke ringere... slet ikke! (så fik jeg unddraget mig skældsord fra evt. Garmin-ejere!!) smiley

    /h


  • #3   1. jun 2010 Fedt med et svar der duer til noget.

    Men du mener altsp jeg skal vente. Grunden til jeg var nysgerrig efter denne model er, at jeg skal en tur til Norge i uge 26, og der ville det være fedt med en GPS. Og du har ret i, at jeg ikke behøver den med blåtand.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #4   1. jun 2010 Jamen.. Jeg har jo en Rider2 - super-duper.. Den må du købe til 2300,- smiley

    Så har du GPS til uge 26 allerede nu!

    tsk tsk tsk


  • #5   1. jun 2010 hehe...tak for tilbuddet:-)

  • #6   2. jun 2010 Bare pisse træls at der ingen steder står hvornår den Urban Rider udkommer....



  • #7   2. jun 2010 Ja, jeg har også søgt med lys og lygte efter nyheder omkring datoen for den nye Urban Rider...men uden held.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #8   2. jun 2010 Desværre holder TomTom disse kort tæt i på kroppen - og med rette! Hvis de kan få solgt deres restlager af Rider2 - så er det jo også penge i kassen.... De burde måske bare sætte prisen noget under annonceret pris dkr. 2300,- på Urban Rider? Syns' det er en fæl prispolitik at sælge "gammel teknologi" til en overpris....


  • #9   2. jun 2010 Snakkede med tomtom de sagde engang i efteråret...



  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #10   2. jun 2010 Rasmus: Jeg ved ikke hvem hos TomTom du har talt med... men reelt er det kun Product Management der kender release dato... og da worldwide release er sat til slut maj, så tror jeg fortsat på at det holder....

    Urban Rider kan ikke udsættes (mere)... Garmin er jo på gaden med deres "den nye" - og skal TomTom holde deres markedsandel- og evt. "stjæle"... så *skal* de ud nu.....


  • #11   4. jun 2010 Vi er da forbi maj? Eller ?

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #12   6. jun 2010 Rasmus: Jow... for at være ret præcis... så skriver vi 6. juni....2010! smiley

    (Marketingmæssigt... er det dog stadig: "slut-maj"...)


  • #13   6. jun 2010 "Eneste negative at sige... og det er ikke TomTom's skyld er, at strømkablet som går til GPS-holderen er noget skod!"

    Hvorfor er det ikke deres skyld? Jeg troede, det fulgte med GPS'en, ligesom hos Garmin.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #14   6. jun 2010 Snetyven: Nuvel..... så lad mig omformulerer dette: Det er både TomTom og Garmin's skyld! Begge strømkabler (typer) er bestemt ikke af bedste kvalitet. Jeg har set kabler der over tid "knækker" og dermed giver løs forbindelse.... og guderne skal vide, at sådan noget altid sker PÅ turen og at et knækket kabel (løse forbindelser) bare er så lækre at fejlsøge på, når man står en en 700hk regnbyge syd for Bolzano!!! smiley

  • #15   6. jun 2010 Det var bare et spørgsmål, jeg vidste det virkelig ikke. smiley

Kommentér på:
Tom Tom Rider II Europa

Annonce