{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.753 visninger | Oprettet:

Tom Tom Urban Rider {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Er blevet fristet til at købe ovennævnte. Tænkte om nogen kender til hvilke beslag der medfølger. Havde svært ved at tyde det af de små billeder på TTs hjemmeside.
Hvis der ikke lige er en kosmetisk attraktiv montering med det medfølgende udstyr ved folk så hvor man kan købe RAM dele fra Eropæiske destinationer (altså uden at blive pålagt told)
Nogen kommentarer til modellen. Er der mon mange fejl. Giver TT generelt muliged for at opdatere software hvis/når der er opdateringer.
Mvh
Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tom Tom Urban Rider
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #1   30. sep 2010 Urban Rider er afløseren for TomTom Rider2 - en meget fin MC Navigator! Den er forbedret på alle punkter har fået de seneste features! Montering kan ske vha. medfølgende beslag, men typisk sætter man et RAM-mount for at få en bedre placering. Disse kan du købe... eller få lavet noget der passer lige til din MC.

    Se evt. dette fotoalbum:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12081

    Urban Rider kommer i to udgaver... en standard og en Pro... og forskellen er blot, om der skal være Blåtand-headset med eller ej.
    Jeg har haft muligheden siden Rider1, men jeg bruger det aldrig - så du kan trygt spare den omkostning og blot købe std. udgaven.

    /H


  • #2   30. sep 2010 Jeg har købt sådan en til min far i hans 60 års fødselsdagsgave. Han blev glad for den, men der medfulgte ikke noget beslag til styret. Der medfulgte heller ikke ledninger til den kunne forbindes med batteriet på motorcyklen. Endvidere er holderen ikke med ladestik, så den kan lade direkte i holderen på cyklen. Derfor valgte vi at bytte den til en Garmin Zumo 550.

    Ovennævnte syntes jeg er for dårligt, når den specifikt er til brug på motorcykler.


  • #3   30. sep 2010 louis har ram dele


  • #4   30. sep 2010 Jep, men det burde da følge med det hele. Hvis man skal til at købe ekstra ledninger, holder og ram beslag, så løber den noget op i pris. Derudover er den også kun stænktæt, og ikke vandtæt som Garmin 550 er.

  • #5   30. sep 2010 Nu kender jeg ikke dit behov til at bruge GPS... Men det fleste sværger til Garmin, hvis man skal lave brugerdefinerede ruter via computeren...

    Det kunne måske være en god ide, at finde ud af dine behov og så se hvilke modeller der passer, hvis de selvfølgelig ikke allerede har gjort det..


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #6   30. sep 2010 Smed! Sådan en gang vrøvl.... der følger 230V lader med - og den kan lade fra bunden af GPS - uden at den skal sidde i nogen form for holder. Og den er i den grad VANDTÆT.....

    Magen til ammestuehistorie skal man lede længe efter... er du sælger for Garmin? (drilsk smil).

    Anders... slå op her... så kan du se pris- og forskel på de respektive versioner - standard og Pro udgaven.

    Link:
    (link fjernet)

    Alt efter smag og behag... samt politisk såvel religion, så kan jeg erfare, at den nye Urban Rider fortsat er hurtigere end Garmin's ift. genberegning af ruter - f.eks. hvis du kører forkert i byen, så genberegner TomTom fortsat langt hurtigere. Den nye MC/Garmin har dog fået et "wide-display" - og endelig fået mulighed for at tilføje flere status-info'er i bundlinien (noget som TomTom altid har haft). Og hvis du vil betale mere "for det samme"... så køb da endelig en Garmin! Prismæssigt er Urban Rider et solidt bud på opgaveløsning... og nej, jeg er ikke ansat hos TomTom... men mange skælder ud på deres enhed/er - og helt uden grund!

    /H


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #7   30. sep 2010 Og hvad angår tour-planer... så kan du med fordel bruge Tyre - et super godt stykke software som en fra Holland har lavet...

    Link:
    http://www.janboersma.nl/gett/index.php

    Eksempel fra den virkelige verden... afstikkere fra en fastsat rute.... Der vælger man på TomTom én af mange på den rute man kører....eller vælger at afbryde sin igangværende rute/plan... På Garmin vælger man POI af interesse - og den tager *ikke* højde for ens igangværende rute (den giver dig end ikke muligheden).


  • #8   4. okt 2010 Nogen der ved hvor mange ruter hhv waypoints den kan genne, og har den tracking funktion?

  • #9   4. okt 2010 Jeg har en Zumo 660, den er rigtig god! Bruger den både på MC og i bil. Det er jo Garmins konkurrent til Tom Tom Rider, og jeg har ingen klager.

    Når det er sagt, så skulle jeg også mene, at der er beslag til at smide den på din.

    Har Tom Tom også en som denne: http://www.activegps.co.uk/garmin-zumo-660-ram-motorcycle-mounting-kit.htm

    Det virker fint. Monterede en kugle i toppen af kronrørsakslen, som jeg så brugte i stedet for den hersens dimmer med U bolte på. Det vil jeg mene er noget nær den optimale monteringsmulighed.


Kommentér på:
Tom Tom Urban Rider

Annonce