{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Valg af GPS / GARMIN vs. TOM TOM {{forumTopicSubject}}

Kære MC Brødre,

Jeg påtænker snarest, at indkøbe en GPS.
Jeg har udvalgt mig følgende modeller, da de kan indfri mine behov-og pris smiley

Den er;
TomTom Urban Rider 45
Og;
Garmin Zumo 220

TOM TOM er udstyret med "point" ved fartkamera, men har ikke TMS. Og omvendt er det ved GARMIN.

Her har jeg behov for nogle xpertise udsagn der har prøvet nævnte modeller.

pft.

Claus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af GPS / GARMIN vs. TOM TOM
  • #2   2. jun 2012 Har Zumo 220 på mc-en, ikke så detaljeret kort, det er fint, så kigger man ikke så meget på den. De er også langsommere til at opdatere kort. Nemt at planlægge ruter på pc-en og overføre dem. Bruger meget at den kan vise hvor man har kørt tidligere til at finde nye ruter.
    Har en TomTom i bilen, der har de nye veje markeret inden de åbner. Mange detaljer på kort og andre oplysninger på skærmen, hvilket er fint når man kører bil.


  • Flemming O
    Flemming O Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 90
    #3   2. jun 2012 jeg kører garmin zümo 660 - den virker fantastisk

  • #4   3. jun 2012 forstår ikke hvorfor i vil købe for mellem 3500 0g 4500kr gps???køb dog en til 700 et mc beslag til 150 og enten vantæt cover eller en fryse pose ...så er den skid slået det virker og er mere en rigeligt til mig og mange af mine venner der kører dk rundt. men har dog ingen erfaring med udenlands men vil da tro det er det samme. er der nogen der kan forklarer mig hvorfor det er de dyreste på market i vil have?? er det wow efekten eller er det fordi alt skal være specielt lavet til mc...eller er det fordi i har prøvet det jeg gør og det ikke virker nær så godt som "guldklumperne" i køber smiley

    mvh
    Jan TMC


  • #5   3. jun 2012 det er satme mange penge for en gps! købte i sin tid en bil gps garmin med eu kort fra pixmania til 600kr, og den fungerede fint, når det regnede var der tanktasken den kunne kommes i... nu har jeg en garmin phone jeg bruger som gps, så har jeg det hele i en ting, smart synes jeg selv..

    man kan købe styr holdere til gps for omkring 20kr på ebay;)


  • Flemming O
    Flemming O Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 90
    #6   3. jun 2012 Tanktaske eller frysepose GPS på en Harley - nu får i lige den kanyle ud af armen drenge :o)

  • #7   3. jun 2012 hol nu kæft det var rart at hører jeg ikke er den eneste der syntes det er sindsygt smiley :-) men seføli`hver sin mening og lyst men som tidligere skrevet er jeg en nærrigrøv og ligeglad med om det er en "mc"navi eller en bil navi for de kan da det samme vil jeg mene smiley
    mvh
    Jan


  • #8   3. jun 2012 og ja en fryse pose på en HD det er en kæmpe fordel så har du en pose til alle de skruger der rasler af under turen så du kan skruge dem i igen hjemme ;-D smiley
    """"""sarkasme kan forkomme"""""""""
    mvh
    Jan TMC (KAWA4LIFE)


  • #9   3. jun 2012 Takker for jeres indput. Til info koster TOMTOM ca 2000kr. og GARMIN ca. 2800kr. - Efter mit gæt, så tåler de nævnte en mere hårdføre behandling eks. at de er vandtætte m.m. Men som der også bliver skrevet, så kan man bruge en frostpose - og så er man udover det...

    @KH, "point" betyder, at den viser fartfælder smiley


  • #10   3. jun 2012 min gps er også arbejds gps som har fået MANGE tæsk gennem de sidste 2år uden problemer og den (tro mig) har stået sin prøve dog er den jo ikke vandtæt men der kom fryseposen ind smiley gav 700 for min garmin gps for 2 år siden ca.
    mvh
    jan


  • Flemming O
    Flemming O Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 90
    #11   3. jun 2012 Jan trækfuglene - og misundelse kan også forekomme ikk :o)

  • #12   3. jun 2012 nix det er en ting der ikke er i inlæget smiley vi er faktisk nogen der har fundet ud af at japserne tog den amerikanske 1ste udkast og gjore det perfekt smiley og til den rigtige pris smiley
    som jeg skrev KAWA4LIFE :o) .-D har ikke fundet andre jeg var glad for ud over dem så nej ingen misundelse hver sin smag også i cykler smiley
    mvh
    Jan TMC


  • Jens
    Jens Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 3
    #13   11. sep 2012 Jeg valgte tom tom og har FORTRUDT!! Grunden til jeg valgte tom tom var at de bliver solgt sammen cardo headset. Så tænkte at den at den er go'. Men det er 5 gang jeg har bytte den og jeg for en ny hver gang. Tom tom´s bluetooth virker ikke.. Når jeg snakker med tomtom kundeservice har de selvfølgelig aldrig hørt om problement. Den virker ca. 1000-3000km.
    Mit cardo headset står på lidsten over dem der er compatible med tom tom urban rider. Evt. andre der har haft sammen problem?
    Har byttet headset 2 gang og der er ikke fundet nogen fejl..

    Men bort set fra at bluetooth ikke virker så ok glad for den.


Kommentér på:
Valg af GPS / GARMIN vs. TOM TOM

Annonce