{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.516 visninger | Oprettet:

Ja så skete det også for mig {{forumTopicSubject}}

Selv en helårsbiker kan styrte om sommeren - men der er nu også fedtet på vejene idag med al den regn smiley

Kom kørende ned mod en rundkørsel, som normalvis er helt øde på det tidspunkt jeg kommer kørende. Møder så 2 motorcykler der er på vej ud af rundkørslen, samtidig med at jeg kører ind imod den. Hilser pænt på de fine maskiner, og triller videre ind til rundkørslen.
Da jeg er lige ved hajtænderne med cirka 20-30 km/t ser jeg en grå stationcar efterfulgt af en ladvogn.
Tar hårdt fat i både for-og bagbremse, hvorefter forhjulet skrider. Ja ligger der med det samme og glider lidt hen af vejen.
De 2 bilister skynder sig ud af bilen og kommer hen imens jeg er ved at rejse biken op igen. Spørger om jeg kom noget til, og om den kan starte igen. Selvfølgelig, det er jo mig der har lavet den.
Spørger igen om jeg er kommet noget til "nej nej jeg er vant til at komme til skade"

Motorcyklen skete der heller ikke det helt store med. Lidt ridser på højre blinklys og en fladmast sidetaske, som jeg rettede ud igen da jeg kom hjem.

Ja ikke kun bilister har svært ved at huske at se sig for, det kan også ske for en biker.
Skal så siges at jeg næsten lige har fået bilkørekort, så kan jo være det er det som har givet en ringe indflydelse på min kørsel ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ja så skete det også for mig
  • #1   11. jun 2010 godt der ikke skete mere, var der vådt ?

  • #2   11. jun 2010 Meget vådt smiley Det er sådan noget asfalt som er glat i vådt føre. Regnte ellers ikke med det ville ske igen, for noget nær det samme skete da den første sne var faldt i december, det var dog en single ulykke. Her var det jo en fordel at jeg styrtede, for hellere det end at komme ud foran en stationcar smiley

  • #3   11. jun 2010 Godt, der ikke sket dig noget:-)

    og ja, vand på vejen kan være drilsk, specielt hvis asfalten ikke er rimelig ren


  • #4   11. jun 2010 Godt maskinen ikke er større smiley Havde det nu været en kæmpe 6 cyllindret skulle jeg nok ligefrem bruge kræfter for at rejse den igen smiley
    Faldt også ned af en trappe for et par uger siden i 3 meters højde. Der var det så bukserne der revnede fra højre forlomme og hele vejen omkring benet og op af røven smiley
    Meget uheldig, men kommer til gengæld aldrig rigtig til skade ;o)


  • #5   11. jun 2010 Haha du lyder godt nok som en uheldig gut smiley
    En af mine kammerater har godt nok også dårlige erfaringer med rundkørsler i regnvejr. Dengang var synderen dog ingen erfaring fra hans side, og så at de hvide striber er sindsygt glatte i regn.
    Godt der ikke skete mere med dig!


  • #6   11. jun 2010 Det hvide hajtænder og midterstriber blir utrolig glat i regnvejr.

  • #7   11. jun 2010 Christian

    Godt der ikke skete dig noget og at du trods alt bevarer det gode humør. Det er sgu ikke sjovt at stå på røv og albuer, man ved jo inderst inde godt at det kunne være gået meget værre, hvis man havde landet mere uheldigt.

    ... Men tro mig.... havde din cykel vejet 200 kilo, så havde du haft adrenalin nok susende rundt i kroppen, at du havde rejst den op igen i et snuptag.

    Jeg var selv nede og ligge med min 5 dage efter jeg havde købt den og det var på en bakke. Så da jeg skulle rejse den op igen, var det op mod bakken. Og det lykkedes, omend jeg prustede og rystede noget bagefter.

    Jeg er glad for, at du blev hjulpet / set til af et par hjælpsomme billister, det er ikke altid det sker, at forbipasserende så meget som spørger om man har brug for hjælp.

    Da jeg var nede og ligge og var ved at rejse mig op, kom et kærestepar gående forbi (det skete inde midt i Svendborg). De gik bare småfnisende forbi uden at spørge om jeg var kommet noget til, eller havde brug for hjælp til at få cyklen op på højkant igen.


  • König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

    MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 132
    #8   11. jun 2010 Derfor at det er godt med ABS på motorcyklen . . . .

  • #9   11. jun 2010 Godt der ikke skete dig noget og at humøret er højt. Og ganske rigtigt - det kan ske at vi bikere heller ikke ser os ordentligt for.

  • #10   11. jun 2010 Er faktisk glad for at jeg styrtede, for havde jeg nu tænkt "det når jeg nok hvis jeg gasser op" så havde stationcar'en ramt ind i siden af mig, og det ville ha gået meget værre.
    Når man er sådan en klovn som mig, der kommer til skade dagligt, så lærer man at falde rigtigt xD
    Det eneste der holder mig fra at blive en bedre stuntman end Lasse Spang Olsen er at jeg er bange for næsten alt ;o)


Kommentér på:
Ja så skete det også for mig

Annonce