{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Knastkæde og manuel strammer {{forumTopicSubject}}

Hey.

Er ved at mont. en manuel knastkæde strammer på kawa zxr 750 h1.

Da den blev mont. stod der på brugsanvisningen at man skulle dreje motoren rundt ind til man kunne høre at strammeren gik på glideskinnen og kæden.

Det er jo totalt umuligt at høre noget som helst, men flere gange var der en knaselyd, men det er jo ikke en ny cykel, så naiv som jeg er, troede jeg at det intet betød.

Så nu prøvede jeg youtube metode med at starte op og derefter justere ind til knastkæde larmen forsvandt.

Men da jeg startede lød den meget usund, larmede helt vildt fra topstykket, så den blev stoppet efter 2 sek.

Nu spørger jeg så om det kunne være at knastkæden har været så løs at, da jeg drejede motoren manuelt, hoppede kæden en tand????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knastkæde og manuel strammer
  • #1   31. jul 2010 Hvis den har hoppet en tand så er du ikkt i tvtvl smiley
    Som jeg har forstået det skal du skrue justerskruen ind med fingrene til du mærker modstand og så justere ind fra der når du har startet motoren... Så burde kæden være stram til den ikke kan hoppe nogle steder, men den vil nok snakke en del til du får skruet den ind hvor den skal være 100%.
    Hvis den er for løs så snakker den meget og er den for stram giver den en slags hvin eller hylen fra sig. Du skal kun lige nå dertil hvor den bilver stille og så skal den ikke længere ind!



  • #2   31. jul 2010 på min tager man ventildækslet af, og justere til ½cm frigang tror jeg det er i midten af tandhjulene, så drejer man lige motoren med uret et par gange, så man er sikker på man har gjort det ordentlig, og ventilerne ikke remmer noget smiley
    så er det bare at samle.


  • #3   31. jul 2010 Jeg har haft ventildækslet af og har konstateret at den har hoppet en tand.

    Klart når man drejer motoren uden knastkæde strammeren i!!!!

    Hva så nu, tror ikke der er skade på noget, men self ikke sikker.

    Er det bare at dreje til hele tilbage på mærkeren igen eller hvordan gør man når den har hoppet en tand???


  • #4   31. jul 2010 Ville sætte den tilbage, og bruge en kompressions tester bagefter!!

  • #5   31. jul 2010 Du piller bare knastkæden af knastakslerne, også stiller dem tilbage, men husk lige at krumtappen stadig skal stå på sine mærker, ellers går det ikke godt smiley
    også kør lige en omgang når det hele er samlet, altså kør krumtappen en omgang med en topnøgle så du er sikker på der ikke er noget der går imod, også ellers start den op hvis der ikke er det.


  • #6   1. aug 2010 Morten P: Ok, så du mener ikke at det er noget problem. Så kan man vel lige så godt smide en ny knastkæde på med det samme.

    Så man stiller bare begge knastaksler tilbage på topmærkerne, er der i den forbindelse noget jeg skal være opmærksom på, noget andet der skal indstilles? Hvordan drejer man nemmest på knastakslerne / krumtappen, fordi umiddelbart lyder det jo rimelig simpelt.


  • #7   1. aug 2010 på min er der et lille dæksel på højre side af cyklen, det tager man lige af, så kan du se krumtapbolten, der er nogle mærker derinde, der skal stå over for hianden

Kommentér på:
Knastkæde og manuel strammer

Annonce