{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Mobil: 3 dækning og tilfredshed {{forumTopicSubject}}

Jeg står på vippen til at bestille den nye Desire HD. Og overvejer at købe den hos 3, da flere tests viser at deres 3G dækning er den bedste. Samt hastigheden er høj.
Men kan ikke lade være med at tænke på dengang 3 startede. Kan huske folk havde så mange problemer med dem. Både med dårlig dækning. Men også underlige regninger der ikke var til at gennemskue.
Men hvad er jeres erfaringer med 3 i dag? Er de til at have med at gøre? Får man alle mulige underlige regninger, eller hvordan?

Det abonnement jeg havde tænkt mig er 3 boost, til 599,- om måneden, hvor der er inkluderet 5 timers tale, fri MMS og SMS. Samt data.
Og netop det med data er vigtigt for mig. Det skal være stabilt og rimelig hurtigt.
Det er selvfølgelig en sjat penge. Men det inkluderer jo så også en form for afbetaling på telefonen.

Har Telmore nu (TDC netværk). Og mht. regninger/betaling, osv, er der intet bøvl. Og dækningen på alm. telefon og SMS er som det skal være. Men på data siden er det virkelig hullet. Så surf oplevelsen er sgu en noget blandet fornøjelse.

Men hvad er jeres oplevelser med 3? Vi snakker selvfølgelig inden for nyere tid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mobil: 3 dækning og tilfredshed
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #1   11. okt 2010 Firmamæssigt bruger vi hhv. TDC og Telenor (det gamle Sonofon). Hvad angår dækning på alm. mobiltelefoni er de fantastiske. Kan ikke udsætte noget på nogen af disse to. Hvad angår deres regninger... der har TDC fra tid til anden en lidt kryptisk approach til sagerne. Ikke dermed sagt at Telenor aldrig laver fejl - det gør det - men jeg oplever til gengæld, at Telenor faktisk gør en forskel når/hvis der opstår tvivlstilfælde ift. afregningen. Hvad angår 3G dækning hos TDC og/eller Telenor... så er jeg bestemt ikke tilfreds. Selv i de større byer kan der forekomme NONE-3G dækning... og hvad angår transport med tog eller på motorveje rundt i landet... der oplever jeg ofte at 3G forsvinder helt - endda steder hvor man ville forvente der var dækning.

    Hvad angår 3G dækning hos 3-mobil... der må jeg blot erkende, at deres dækning *ER* meget bedre! Jeg har en del teenagere i husstanden, som ligeledes er underlagt iPhone-diktaturen, hvorfor jeg kan følge "deres dækning" vs. vores egen (hhv. TDC og Telenor). Jeg oplever *ofte* at de har fuld 3G dækning hvor "vores" forsvinder... Dette er min erfaring som billedet ser ud... og ingen tvivl om at det vil ændre sig over den kommende tid... både TDC såvel Telenor har behov for at udbygge deres 3G dækning....

    Hvorfor nævner jeg ikke Telia? Af den simple årsag, at Telia ikke er værd og åbne og (censur) i.... magen til elendig kundeservice og arrogance skal man søge længe efter... For min skyld kunne de godt vende retur til de svenske højlandssletter og granskove!

    /H


  • #2   11. okt 2010 Køb du dan bare hos 3. De har DK's bedste og hurtigste 3G net, og regningen er nem og gennemskuelig- du kan følge med i dit forbrug på nettet.

  • #3   11. okt 2010 Og hvordan syntes du 3´s kundeservice er? Hvis du da har haft brug for at kontakte dem. Og hvad mht. regninger?
    Min tanke er lidt at hvis jeg ikke kommer til at overskride de 5 timer, og heller ikke kommer til at bruge den i udlandet, så vil jeg jo kunne holde den på de 599. Og kan jeg det, kommer der vel heller ingen ekstra regninger. Ved ikke om det bare er en naiv tankegang. smiley


  • #4   11. okt 2010 MR.... Okay, cool nok. Det kunne godt lade til de har oppet sig en del så.

  • #5   11. okt 2010 Hedder abonnementet ikke 3ideal?? Nå men jeg er glad for 3 og har haft det i mange år efterhånden. Og god kundeservice...

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #6   11. okt 2010 Claus A: Eneste ændring ift. dit abonnement - og køb af mobilos med 6. mdr. "låsning" kunne være, at du får mérpris på opkald foretaget til ikke 3-mobil abonnementer. Det er altså kun opkaldsafgift.... du har jo typisk 5-6 timer "gratis" med i pakken....

  • #7   11. okt 2010 Ang kundeservice sidder jeg med telefonen ved øret lige nu, og har gjort det den sidste halve time. De vil ikke give slip på mit gamle nummer selv om jeg ikke er bundet hos dem.

    Amatører!!



  • #8   11. okt 2010 Nå ja- og grunden til jeg vil væk fra dem er pga dækningen.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #9   11. okt 2010 Jesper: Er der reelt noget dækning for "noget som helst" i Lemvig? :o)

  • #10   11. okt 2010 Jeg har prøvet næsten samtlige mobilselskaber, og ingen slår 3's hastighed på 3G netværket.. ihverfald ikke hvor jeg færdes, den generelle dækning har jeg heller ikke noget at pive over

  • #11   11. okt 2010 Ja, det er selvfølgelig 3ideal abonnementet jeg er ude efter smiley

    Og tak for jeres inputs. Lyder mest til at 3 er blevet bedre med tiden.

    Jesper: Ja, det lyder selvfølgelig som noget prut. Mht. lang ventetid, syntes jeg nu at have oplevet det hos alle de selskaber jeg har været hos. Det er sgu pisse belastende.
    Men skal du have flyttet nummeret over til et andet selskab? For så plejer det jo at være det nye selskab der klarer den. Og burde ikke være noget du skulle kæmpe med.


  • #12   11. okt 2010 Min kæreste har en HTC Legend og det er nok den ringeste dækning jeg i mit liv har oplevet, bortset fra sidst vi havde 3 for 5 år siden,
    Det er de gutter der står ude i Bilka Kolding og sælger, de lyver alt hvad de kan, for de er på provision! 3 dækker ca 100 meter fra vores hus hvor TDC skulle så ta over, men der er ingen dækning i huset, så alt kører på telefonsvarer! Lækkert når man gerne lige vil ha hun kommer ud til et fladt hjul eller anden grund!
    Nu har hun skiftet til Telia og det skulle køre fra idag, men det er der også gået kludder i, da 3 ikke har noteret hendes opsigelse, som hun ellers havde sagt op til dagen hvor de 6 mdr var gået, sidste mandag!


  • #13   11. okt 2010 Allan R-->

    Præcis det samme som ved mig. Der er også gået kludder i opsigelsen og det er ved 3 fejlen er sket.

    Hans M--<
    Masser af dækning med telenor, tdc, mv. Men 3 dur ikke.


  • #14   11. okt 2010 Jeg har haft min debut med 3, for 2-3 år siden... Der endte det med, at telefonen med simkort lå i hjemme i skrivebordsskuffen, da dækningen var helt utilstrækkelig.. Dengang kørte jeg som lastbilschauffør rundt i DK og MANGE af mine opkald faldt ud.. Der var også en del, som fortalte mig, at de ofte blev stillet direkte videre til min telefonsvarer...

    Dog har jeg på det seneste nøje overvejet at prøve 3 igen.. Det lyder generelt til at de har fået en bedre dækning og flere af mine kammerater er tilfredse med selskabet.. Synes også det er et stort plus, at man kan ringe og modtage opkald i Sverige, til den samme takst som i DK...


  • #15   11. okt 2010 Min kone har lige skiftet fra 3. Til Telia. Når vi besøger mine de gamle i Nordjylland , ca 30 vest for Aalborg er der næsten ingen 3. Dækning men fuld dækning fra Telia. Jeg har efterhånden været det meste af landet rundt med mit Telia abbonoment og har sjældent haft dårlig dækning.

  • #16   11. okt 2010 Jeg har generelt lorte dækning med 3g!

  • #17   11. okt 2010 Nu begynder det efterhånden er være lidt svært, mht dækning. Nogen siger det bare spiller. Andre har problemer. Og har selv haft problemer med dækningen på Telenor, når vi taler alm. telefonfobindelse. Og problemer med TDC´s dækning af 3G. Men jeg vil bare ha noget der kan det hele. smiley
    Jeg bor i Roskilde. Og er ofte i KBH. Så det skal selvfølgelig være noget der primært spiller der.
    Men det lader også til at "huller" kan opstå på meget få meter. Og især i tæt bebyggelse.


  • #18   11. okt 2010 hmmm....

    Når du læser folks mange velmente råd er det nok værd at holde for øje om de taler om dækning på 3G netværk eller telefondækning generelt, for mig virker det som om at de roder det sammen!!

    Der er ingen tvivl om at 3, ikke er helt på toppen med dækning ifm. almindelig GSM-dækning, men på 3G-netværk der er der ingen som slår dem.

    Jeg har haft telenor som firma-mobil og kørt 3G min mobil (HTC HD2) og den begrænset... mens jeg samtidig har haft trådløst internet (3G) ved 3, hvor jeg altid har kunnet kommet på nettet med god fart..


  • #19   11. okt 2010 Det bedste er at låne en 3 telefon ved en, men der er jo også forskel på antennen i de forskellige mobiler, så der må afprøves på den rigtige måde i flere dage!
    3 kommer ikke til at fucke med os mere, det er livet simpelthen for kort til!
    Og det gav hun 5-600 i måneden for, ingen dækning hjemme!


  • #20   11. okt 2010 Allan R:
    Jaa, der er nok ikke andet for end at finde en med 3 og så prøve telefonen af i området. Og også køre en tur, mens jeg taler i den.

    Mht. udfald, sker det jo med alle selskaber, i større eller mindre grad. Når jeg kører i Nordsjælland, syntes jeg dog jeg oplever det rigtig meget, både på TDCs og Telenors net. Og oplever det også på motorvejen fra Roskilde mod KBH.
    Men som Allan R er inde på, afhænder det nok også af telefonens antenne.


  • #21   11. okt 2010 Når jeg kørte inde fra byen kunne jeg trække en samtale med helt op og hjem, ind i huset, men hjemmefra kørte jeg ca 2 km så blev den cuttet af, nul dækning!
    Når jeg sad i min seng havde jeg TDC på det ene øre og 3 på det andet!
    Når jeg sad ved PCen, så skrattede det nu og da, det var når den søgte net og skiftede til det andet net! Det betyder også at mobilen bruger meget strøm på at søge net, lades en gang hver dag!
    Hvis jeg tog telefonen når den ringede ved min pc så forsvandt samtalen fra bordet og op til øret!
    Hvorfor er det så vi hopper på dem igen? Det var min kæreste der lod sig besnakke af de sælgere i Bilka Kolding, og bare kom hjem med sådan et vidunder, uden at vi havde snakket om det som vi ellers plejer!!


  • #22   11. okt 2010 Må også sige at 3´s sælgere er nogle popsmarte fjolser. De går temmelig aggressivt til værks (Mange af dem i hvertfald) Og det samme har jeg oplevet ved nogle af Telenors boder. Men nu lader jeg mig ikke påvirke af sælgere. Jeg foretrækker at undersøge tingene, gennem andre. Som jeg gør nu. Og så veje det lidt af. Og som det ser ud, indtil videre, skal jeg nok låne mig en tlf. med 3 abonnement, så jeg kan få prøvet det af.

  • #23   11. okt 2010 Kristian J, nu bor du jo også et et bly-foret rektangel ;o)

  • #24   11. okt 2010 Sker også hjemme hos piet på hans ALTAN at der ikke er dækning og den kører H i stedet for 3!

Kommentér på:
Mobil: 3 dækning og tilfredshed

Annonce