{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

er jeg en dårlig kunde? {{forumTopicSubject}}

ja som sagt, er det mig som har en forkert indstilling til tingene , når jeg forventer at når man kommer ind i en foretning feks. en mc foretning, så bliver man hilst velkommen vis det ikke lige vrimler med menesker og de har mega travlt?
ok der bliver ikke sagt noget og man går så rundt og kigger og leder efter det man er kommet efter prøver måske lidt. 10 min er gået og der kommer ikke nogen og spørger om de kan hjælpe. man gård mere rundt og har efterhånden gået rundt en halv time og der er ikke nogen som har sagt eller spurgt til noget. på trods af der ikke er ret mange i butikken?

nu spørger jeg er det mig det er noget galt med skal jeg bare ændre min indstilling til tingene og så selv gå på jagt efter en ekspedient?

det er jo dumt jeg går fra butikken og surmuler vis det bare er mig som skal ha en anden indstilling til tingene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er jeg en dårlig kunde?
  • #1   25. feb 2011 Det lyder som en ualmindelig sløv betjening - det er vel ikke sådan at du lugter grimt???

  • #2   25. feb 2011 syndes det er dårlig service

  • #3   25. feb 2011 Tja, nu kommer der trods alt også utrolig mange ind i butikker uden egentlig at kigge efter noget bestemt.
    Og det tager vel ikke ret lang tid at henvende sig hos en ekspedient og høre om du kan få en hjælpende hånd.


  • #4   25. feb 2011 Sløv betjening! Men omvendt kan man også bare selv åbne munden.

    Dog er det da rart, som minimum at få et nik fra ekspedienten, så man føler sig velkommen. For det kan da godt føles som om man bare er til besvær, når ekspedienten bare tøffer rundt og laver andet, uden at have henvendt sig på den ene eller den anden måde.


  • #5   25. feb 2011 knud: neeej det tror jeg da ikke godt nok er jeg ikke i smoking men kæresten vil da følges med mig så hel gal kan den da ikke være.

  • #6   25. feb 2011 Jeg har prøvet det samme, i forskellige butikker.
    Så bliver jeg rigtig tøsesur og går igen.... smiley


  • #7   25. feb 2011 casper T:

    Det er muligt, at man selv kan henvende sig, men set i lyset af, hvordan det kommercielle liv ellers er i dag, så lyder det som en ekspedient der skal strittes ud - heller i dag end i morgen!!

    Og er ejeren af shoppen selv til stede, så fortjener han simpelthen at ryge på røven......


  • #8   25. feb 2011 hvis jeg går ind til en mc eller bil forretning, så forventer jeg at der kommer en og spørger om jeg har brug for hjælp. Jeg har været inde i mange mc forretninger hvor jeg nærmest er blevet ignoreret, det er dårlig kunde pleje. De steder hvor der kommer en hen og snakker lidt, det plejer også at være der mine penge bliver smidt.

  • #9   25. feb 2011 nå så er er det ikke kun mig der har det sådan, rart at høre

  • #10   25. feb 2011 Du burde skrive et læserbrev til Ekstrabladet, og derefter melde det til Kontant, så de straks kan få undersøgt og lukket den Biks !
    Nu står verdenen da ikke længere !!11


  • #11   25. feb 2011 Det mindste de kan gøre er at vise de har set en og sige , hvis der er noget jeg kan hjælpe med så sig til ik..
    En god sælger er sku en der sælger dig mere end det du kom efter..
    Og at man så går der fra med et smil..


  • #12   25. feb 2011 Jeg har lige ringet til min tidligere skoles formningslærer og skaffet en masse ark stif pap, og købt nogle trælister så vi kan lave nogle protest skilte. Jeg tænkte at hvis nogen havde nogle hvide lagner, så kunne vi også lave nogle bannere med forretningens navn på som vi kunne brænde af og ligge det op på youtube.

    Du siger bare til, så bekæmper vi uretfærdigheden sammen !!


  • #13   25. feb 2011 Det er dem der skal sælge!!!!!

    Så nej, du er ikke en dårlig kunde.
    Hvis ikke de viser at de er villige til at sælge, så går jeg os igen.


  • #14   25. feb 2011 hmm jeg foretrækker faktisk at gå rundt og lumre for mig selv, og vil jeg spørge om noget spørger jeg bare... men kan man ikke finde en ekspedient så er det mega træls

  • #15   25. feb 2011 hehe jeg prøvede det i en bilforhandler for et par måneder siden. Efter at mig og fruen havde trisset rundt ca. ½ time i en mennesketom udstilling hvor der var 2 sælgere der havde mere travlt med at fortælle røverhistorier til hinanden og more sig over det end at sælge mig en bil, så skred vi. Nåede da lige at fyre et "tak for hjælpen" af inden vi gik igen.
    2 timer efter havde vi købt ny bil andet steds smiley
    Jeg gider sku' ikke at tigge om at blive betjent


  • #16   25. feb 2011 Det mindste en medarbejder i en forretning er at høre om der er noget man kan hjælpe med. Den attitude du har mødt var slet ikke gået/sket i USA. Her bliver man nærmest "overfaldet" af sælgere. Var i en tøjbutik i NY i november og er nåede der, og nu lyver eller overdriver jeg ikke, i løbet af 5 min. at komme intet mindre en 6 forskellige sælgere hen for at høre om de kunne hjælpe mig. Imellem 3 af dem gik der ikke mere end 10 sek. før den næste stod der. Så begynder det også at blive lidt anmassende smiley

  • #17   25. feb 2011 Omvendt synes jeg at det ofte er pisse irriterende, som kunde, hvis ekspedienten konstant render rundt omkring en og spørger til om de kan hjælpe med noget... alt iorden... osv., så jeg synes da måske også bare at DU kunne havde henvendt dig hvis du ikke lige kunne finde det du kom efter eller hvis du havde brug for hjælp?!

  • #18   25. feb 2011 Nu står jeg selv i butik.

    Det du har oplevet er dårlig service. Færdig.

    At ekpedienten ikke formår og hilse på dig allerede under din intræden i butikken er første fejl. At han efterfølgende ikke kommer i kontakt med dig selv efter 10 min, er nr 2 fejl.

    Så kan man sige "Aaaaamen han havde travlt det er ok" nej det er squ ej,... Så går man hen til kunden og siger "undskyld hr/fru etc... jeg har lige kunder men om 5 min lover jeg at jeg nok skal hjælpe dig"... Så føler kunden sig ikke overset. Hvilket du i dit tilfælde har gjort.

    jeg var flejnet.!


  • #19   25. feb 2011 Ja jeg vil sku heller gå og snuse selv, og hvis jeg finder noget så henvender jeg mig til en sælger.
    Men nu er en mc butik, autohandler, møbelbutikker og værktøjs magasiner også sådan et sted hvor der er mange sniffer der lige skal kigge og pille lidt uden at skulle købe noget.
    Så det kan ikke bringe mit pis i kog, men vi er jo heldigvis forskellige sammensat..


  • #20   25. feb 2011 Knud (Ølstykke) J
    Jo selvfølgelig vil en ideel forretning betjene kunderne efter hensigten, men det kommer, hvis det står til mig, også an på i hvilken forbindelse der er tale om. En tur i Silvan skal jeg nok selv spørge, hvis ikke jeg kan finde noget - men en mindre butik burde være mere overskuelig at finde det man søger.
    Og har man endelig spørgsmål, ja så kan man vel altid spørge selv, såfremt en ekspedient ikke henvender sig.


  • #21   25. feb 2011 det er da klart at det kommer and på hvad type foretning det er osv og nej jeg gider heller ikke blive spurgt 30 gange om de kan hjælkpe, problemet i det hele for mig ligger nok i at man ikke for så meget som et lille "nik" fra ekspedienten når man kommer ind af døren selv om han kigger på en. arbejder selv i en virksomhed hvor vi er i personlig kontakt med kunderene og der siger man dav eller hilser når de går forbi en, eller kommer ind af døren.
    det var nok lidt forkert lagt ud fra starten for jeg har ikke noget imod at spørge om hjælp.

    indlæget kom nok også af at vi på vej hjem diskuterede lidt hvordan man enlig skulle forholde sig til en sådan cituation.


  • #22   25. feb 2011 Jaa det kunne godt lyde som Vejle ..


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #23   25. feb 2011 Du "følte dig ikke velkommen" og du købte ikke noget.....
    sælgeren skal lure stemningen og finde ud af om du vil/skal have hjælp eller ej.
    et smil og et "hej" havde egentligt været nok til at se om du så søgende ud...


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #24   25. feb 2011 op på barikaderne C4

  • #25   25. feb 2011 Ualmindelig dårlig service. Der er mange Ekspedienter der slet ikke burde stå i butik.
    Service er alfa og omega hvis man skal overleve i denne branche. Lars R beskriver en korrekt og dygtig sælger/ekspedient meget godt i sit svar. En dygtig ekspedient har overblik og overskud i stressede situationer.

    Såfremt det ikke var ejeren selv, burde man rette henvendelse til ejeren og gøre ham bekendet med din oplevelse - alene med det for øje at give ejeren en chance/mulighed for at rette en åbenlys fejl.

    Mvh
    Thomas E


  • #26   25. feb 2011 Det er rigtig at nogle gerne vil snuse rundt på egen hånd, og det kan de så sagtens gøre efter sælgern har sagt pænt goddag, hvad kan jeg gøre for dig, så er valget at sige jeg kigger bare lidt eller man kan spørge om det man kom for.
    Men det er efterhånden ved at være sådan mange steder, service er ikke en del af forretningerne mere.
    Det er da også rigtig at man kan åbne madlugen og brøle om de vil sælge noget eller hva, men det burde ærlig talt ikke være nødvendigt


  • #27   25. feb 2011 Jeg kan personligt godt li at gå i fred, men en god sælger hilser kunden velkommen og tilbyder sin hjælp, eller giver i det mindste et nik eller en lignende gestus, for at oprette en kontakt til kunden.

    Medmindre selvfølgelig, at der er en masse andet arbejde som ekspedienten er i gang med. Det kan jo være at du lige er ramt ind i noget problematisk varemodtagelse med inkongruente følgesedler eller hvad ved jeg.

    Hvis ikke, så gjorde ekspedienten bare ikke sit job ordentligt. Og det kan også få mig til at opgive et køb, hvis det ikke er til at komme i kontakt med en ekspedient, der ellers ser ud til at have tid.


  • #28   25. feb 2011 Jeg vil give personen ret som skrev at en god sælger er en som sælger dig mere end du kom for, og at du går derfra med et smil på læben. Synes det er lidt dårligt service, omvendt er mc butikker, bil forhandlere mm. steder hvor folk tit bare skal glo.
    Synes dog alligevel de burde hilse dig velkommen og hvis vedkommende ellers er en god sælger, kan han/hun også hurtigt se om du er søgende og går efter noget eller bare skal glo.

    Personligt foretrækker jeg de foretninger hvor der er god kundeservice og man nemt får en sludder for en sladder med sælgerne om f.eks motorcykler i en mc forretning osv. Så er jeg sådan set ligeglad med om stedet måske er lidt dyrere end den næste henne af gaden. Tit er det jo alligevel sådan at hvis de kan fornemme, man handler fast hos dem for større eller mindre beløber, begynder der tit at falde rabatter af : )


  • #29   25. feb 2011 Til Mc B
    Jeg har handlet hos KS-Motor i Vejle, behagelig og god betjening, god hjælp til at udvælge det jeg købte.


  • #30   25. feb 2011 Har nu stået i butik i 25 år og det er sku vigtigt at kunden bliver hilst velkommen fra starten hvis det er muligt.ellers minimum 5 minutter efter hvis der mulighed for det . og hvis kunden bare ønsker at kigge så lader man kunden være i fred og selv komme og spørge efter hjælp. så ja du har fået en skod betjenning og jeg forstår godt du ikke er tilfreds.og de butikker der er ligeglade med en ordenlig betjenning fortjenner at gå konkurs.

  • #31   26. feb 2011 gå ind i butiken
    råb højt er der ingen betjening her ,=, betjening hurtigt.
    Tag en stor sports taske med ind = medarbejder lige bag dig.
    gå rundt i butiken of flyt rundt på deres udstilling = Bortvisning.
    Bliv hjemme og gå på nettet = betjening her og nu vare om en ca. uge


Kommentér på:
er jeg en dårlig kunde?

Annonce