{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Zero tandrem {{forumTopicSubject}}

Ja, så sprang tandremmen på min Zero den 15. juni. Det påstås at den kan holde 100.000 km, men jeg har kun kørt 9168 KM. Flere har sagt til mig, om jeg ikke var bange for at der kom en sten i klemme, men jeg har afvist det. Nu skete det så midt i Vejle by. Ikke at der kom en sten i klemme, men at tandremmen sprang. Jeg mener, at garantiden må dække, men det tager tid af få afklaret. Importøren bad mig sende MC'en til Lystrup - til Zero forhandleren Vest for storebælt. Nu har jeg ventet 3 uger, og jeg kan ikke få noget svar om garantien vil dække, eller om hvornår jeg får min MC tilbage. Det kræver tålmodighed at have en Zero.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zero tandrem
  • #1   5. jul 2016 den tvivler jeg på at du får dækket.

    Havde en sag med en Ford C-max. Remmen sprang efter ca 140k hvor intervallet var 200k.
    Den blev afvist af Ford, da de ikke vidste om manden havde overbelastet hans motor igennem længere tid.
    Så ingen garanti selvom den var under ANBEFALET interval.



  • #2   5. jul 2016 #2 Nu har han også kun kørt 1000 km det er jo noget andet hvis det var 80000.
    Kan ikke se hvorfor de ikke skulle dække det. Så dyr kan en rem vel heller ikke være?


  • #3   5. jul 2016 Et par 1000 tænker jeg.

  • #4   5. jul 2016 Så ville det snart være underligt hvis de ikke dækker det.

  • #6   5. jul 2016 Dårlig service. Det havde ikke kostet forhandleren mange kr. at sætte en ny rem på. Set i forhold til de få km. der er kørt. Og km. er jo rimeligt langt fra hvad fabrikanten angiver.
    Jeg havde nok selv købt en ny rem og var kørende med det samme. Men kan også selv montere.


  • #7   5. jul 2016 Ja det er ikke første gang en rem springer, mener dog kun det er 20000 km. den kan holde.
    Tror også jeg bare havde købt en ny rem og skiftet den selv.

    Grunden til den springer er enten pga. en sten eller fordi remmen ikke kører lige på remhjulet.


  • #8   6. jul 2016 Den kan også sprænges ved ren momentbelastning. Min kammi (Zero FX) har lige myrdet sin, ved at køre ud over en kantsten med fuld roulade. Dvs. baghjulet slipper underlaget med fuldt træk på hjulet. Rart at vide! PS. Den koster vist kun ca. 700,- spir.

  • #9   13. jul 2016 Tak for jeres kommentarer. Her er en lille opdatering. 4 uger er gået. Jeg har endnu ikke fået bekræftet, om garantien dækker, eller hvornår jeg kan få min Zero igen. Jeg har kun fået dette svar: "Lige til orientering er delene stadig undervejs til os, men forventer de lander snarest muligt."
    Til # 5, 6 og 7: Det er nok ikke det store problem at skifte remmen, men jeg har ikke det fornødne håndelag til den slags opgaver. Jeg er ikke mekaniker.


  • #10   13. jul 2016 Okay, må håbe du snart liver kørende igen. Mærkeligt det skal tage så lang tid. Det er jo ikke en helt ny mc du har.

  • #11   14. jul 2016 Ja zero må gerne hæve deres service niveau en del, belastende de er så langsomme.

  • #12   15. jul 2016 Men er det ikke bare at sende en mail og så 2-3 dage senere ligger der en rem i postkassen?

  • #13   15. jul 2016 Ja Allan. Helt enig! Man kan bestille 4 led pærer fra Kina og de ligger i postkassen efter 4 dage. Hvor svært kan det være? Zero må til at oppe sig i DK. Specielt når man læser at de yder formidabel service i US.

  • #14   15. jul 2016 7 kr en en legetøjsbil i overraskende god kvalitet og så 7 kr i porto, det er da ufatteligt de kan tjene noget som helst på det!

  • #15   29. jul 2016 Tak for jeres kommentarer. Her er en lille opdatering. 6 uger er gået. Jeg hentede min Zero i går. Den har fået ny fælge og lejre i baghjulet. Mekanikeren har konstateret at fælgen var skævt og har slidt lejrene, og det var årsagen til at tandremmen sprang. Jeg fik ingen regning med hjem, men jeg TROR, at garantien dækker. Det var jo fint at mekanikeren fandt fejlen, men behøver det at tage 6 uger for at få et par reservedele hjem fra Californien? Det har været svært at mangle sit primære transportmiddel i 6 uger. Helt enig med: "Hvor svært kan det være? Zero må til at oppe sig i DK."

  • #16   29. jul 2016 Hvem udover Jens Winther sælger dem i Dk?
    Lyder som om remmen har været alt for stram siden lejer er færdige så hurtigt.


  • #17   29. jul 2016 Slidte lejer på Zero er en generel fejl som flere har haft.
    Jeg har ikke kørt så mange km. som Karl Arne men vil da lige være opmærksom på om der skulle ske at komme slør i lejerne.
    Grunden til slør er hvis simmerringene ved lejerne ikke holder tæt, hvis der så trænger skidt ind vil det øge sliddet og ødelægge lejerne.

    De sælger også Zero ude hos Larsen Motorcykler i Lystrup nær Århus


  • #18   26. feb 2017 Men mærkeligt at sådan noget som lejer og pakdåser ikke holder, det er jo lowtech ting, der er jo intet nyt i den afdeling?

Kommentér på:
Zero tandrem

Annonce