{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.883 visninger | Oprettet:

Cafe
Cafe
Tilmeldt:
6. okt 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

Cafe racer projekt {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg har købt en honda cb 750 fra 1982 til et caferacer projekt der gerne skulle ende til sommer;)
jeg havde lidt en ide om og montere clamp on filtre på kabu, men er blevet frarådet det på det kraftigste! hvad er jeres erfaring? og skal man ikke dyse dem om?

En lille bøn, til jer som har/er igang med et cafe racer projekt, hvad sider bestiller i jeres junk fra!? sådan mere med et henblik på pålidelige sider som i har gode erfaringer med...

Mvh Flemming


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cafe racer projekt
  • #1   19. nov 2012 EBay du kan gå på eBay.dk så har du prisen på dansk

  • #2   19. nov 2012 Sørg nu for det er inden for EU ellers kommer der told og moms på og det tager også længere tid inden du får dine stumper.
    Bestiller fra http://www.ebay.co.uk/ og man kan sætte indstillingerne så det er placeret i EU.


  • #3   19. nov 2012 Ang. filtre, så skiftede jeg min store uformelige luftfilterkasse ud med clamp on uden problemer. Senere skiftede jeg dem ud med åbne tragte stadig uden problemer.
    Men det er da muligt at en japaner er mere sart end en ældre bimmer smiley

    Google honda cafe racer så vælter det op med links til alverdens herligheder.
    På gul og gratis er der et muscle kit til Honda til salg. En nem måde at få både tank og sæde udskiftet på.
    Go´fornøjelse med projektet.


  • #4   19. nov 2012 Hvis det er honda så: davidsilverspares.com
    Det er godt nok 'kun' almindelige reservedele. Ellers så er der mange dedikerede cafe racer sider. Jeg tilpassede selv et ducati racer sæde (a la 60'er racing) på min cb400f


  • Cafe
    Cafe Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
  • #6   19. nov 2012 Ingen grund til at omdysse sådan en gl dame, blot fordi man skifter indstignings filter smiley men mon ikke den alligevel trænger til en grundig justerings, af al mekanikken ( carb,ventiler) ? smiley

  • #7   19. nov 2012 Nej, den var trimmet ind inden jeg ændrede på indsugningsfiltre.

  • #8   19. nov 2012 jeg ville ikke sætte åbne filtre på et sæt vacuumkarburatorer som dem hondaen er født med...de kommer aldrig til at fungere 100% da funktionen er betinget af et trykfald over karburatoren...dette bliver minde med åbne filtre...hvis det er for stilen alene, så kan der måske findes/fremstilles noget der ligner de åbne filtre, men som stadig beholder modstanden fra den oprindelige filterkasse... alternativt og suverænt bedst: på med et sæt tvangsmadere...flade spjæld, det er vejen frem smiley

  • Cafe
    Cafe Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #10   19. nov 2012 Okay tak for svarene det må blive den org luftfilterkasse:)

  • #11   19. nov 2012 Min erfaring med Kawa z650, 1978, er den samme som Niels C J og Mikkel J´s. For det første kan det ikke være godt med relation til slid i motoren, hvis du har mulighed for at få "større" partikler med ind med indsugningsluften. For det andet kørte den ikke så godt som med det originale filter. Det samme gjorde sig gældende da jeg skiftede den originale udstødning ud med en laserudstødning der jo bare lød MAAAGET feeeejere. Jeg kan ikke huske det eksakt antal men den gik da en del numre op i dysestørrelse også (men kørte ikke hurtigere/bedre)

  • #12   19. nov 2012 kickstartershop.de

  • #13   19. nov 2012 Det er nu min erfaring at man kan dyse sig ud af det meste. Men det er jo ikke noget der gøres på en time, når man ændrer noget så drastisk som luftfilteret.

    Sidste gang jeg virkelig gik op i at indstille en kaburator med et mere åbent filter end originalen var på en lille Suzuki RMX knallert. Jeg brugte vel et sted mellem 5 og 10 timer, men så skulle man også bare kigge på kickstarteren og så startede den. En dygtigere person end jeg kunne selvfølgelig gøre det meget hurtigere, men min pointe er bare at tager man sig god nok tid, så mener jeg ikke det er noget problem smiley

    Men jeg ville altid dyse op hvbis jeg satte et åbent filter på. Ellers får man en tyndere blanding, hvilket giverm ere varme og større slid på motoren.


  • #14   20. nov 2012 De filtre koster ikke alverden, så på med dem, start svinet og kør en tur, så kan du selv mærke om teori og praksis spiller sammen. Tøver den lidt så et nummer op i hoveddyse.
    Der sidder også vakuum karburatorer på min, og jeg har ingen problemer hverken med bundtræk eller topfart.
    Husk nu, Cafe racer har ikke noget med fornuft at gøre, det er noget man laver med hjertet smiley


  • #15   20. nov 2012 Kan man købe dem i dk ?

  • #17   20. nov 2012 Jamen dén garanti ville jeg skam også gerne udstede *SSS* tror du nogensinde den kommer til at træde i kraft (jeg går ud fra at nævnte garanti KUN er på filtret). Der er sandsynligvis også nogle forbehold vil jeg tro....
    Alt andet lige........ større masker (som i de små metalfiltre) = større partikler ind = større slid. Det kan vel ikke være anderledes............
    Men bevares der er da en del der kører med dem og som jeg formoder er tilfredse.
    Mikkel skriver: "og det holder sgu bare at man kan "vaske" dem og bruge dem igen og igen"
    Hmmmm personligt kan jeg bestemt ikke se det er lettere end at skifte filterindmaden i mange luftfiltre. Snarere tværtimod er det mere bøvlet. Der er dog også andre originale filtre som har vaskbar indmad som kan bruges igen og igen, så i de tilfælde er det vel næsten det samme. De har betydeligt bedre filtrering end de små K&N så der går naturligvis lidt længre tid med vaskeprocessen.....


  • #19   20. nov 2012 Øhhhh der blev spurgt til clamp-on filtre og ikke et helt specifikt produkt og du nævner i øvrigt heller ikke specifikt hvad det egentlig er du taler om når du nævner Clamp-on. Clamp-ons findes i flere forskellige udgaver herunder metalfiltre som jeg nævnte, som jeg har en smule erfaring med (som det vist også fremgår) og som jeg kommenterede ud fra.
    Du skrev: ” Jeg sagde heller ik' at det var nemmere at skulle vaske dem end at skifte dem ud”. Det har du ret i, men det var sådan set heller ikke det jeg mente. Jeg forsøger at finde nogle argumenter for at skifte til clamp-ons og der nævnte jeg et par ting.
    Jamen jeg har skam stor respekt for "personligt går jeg ind for "genbrug" eller ihvertfald så lidt "brug, smid ud og bare køb noget nyt" så mulig."
    Desværre har jeg ikke en livscyklusvurdering af begge processer lige ved hånden, så på en eller anden led kan du godt kalde det gætværk og så kan vi lade det være op til den enkelte at vurdere kommentarerne, men om du vasker de bedre originale filtre (dem der er beregnet til det selvf) eller de andre KN/DNA giver nok nogenlunde det samme, men genbrugstanken er ihvertfald ens.
    Hvis man så i stedet skal foretage en vurdering af udskiftning af relativt billige men langt bedre originale papirfiltre (som jeg mener også må sidde i en 82 cb 750) eller vaske genbrugsfiltre der i nogle tilfælde har filterolie på sig og derfor SKAL rengøres med et opløsningsmiddel, så mener jeg miljøproblematikken omkring dit genbrug begynder at vælte. Jeg går ud fra at din genbrugstanke primært er en blanding af miljøhensyn og økonomi. Og det man da godt lave en lang snak ud af, men det var sådan set ikke min intention.
    Jeg var lige inde i forsøg på at finde ud af, hvad du evt. eksakt henviser til men mine IT kompetencer slog desværre ikke til i DNA´s noget besværlige søgemaskine, så det lykkedes ikke at finde filtrene til CB 750´eren.
    På KN´s side gik det meget lettere, men selve modellen gav lidt problemer. Jeg gætter på det må være det her vi taler om så:
    http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=RC-0984 http://www.knfilters.com/search/applications.aspx?Prod=RC-0984


  • Cafe
    Cafe Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #20   20. nov 2012 super drenge, mange gode bud på do and dont! jeg vælger nu og beholde orginal filtre så jeg sikker på der ikk blir noget brok;) cyklen skal bare køre!

    modtager gerne hjemmesider eller steder man kan finde dele til projektet. Jeg er fra Århus området, Så vidt jeg ved er der ikke nogle steder i omegnen man kan købe sit junk.!?


  • #21   20. nov 2012 Hej igen "Cafe" *SSS*. Nu må du ikke misforstå mig, for rent udseendemæssigt kan jeg måske godt forstå at clamp-ons kan være interessante. -Og jeg vil bestemt heller ikke afvise at der findes clamp-ons som filtermæssigt er på højde med de originale, men vi savner jo nogle fakta for de enkelte fillterelementers maskestørrelser, trykforhold m.v. og uden dem bliver det hele meget hurtigt gætværk.
    Som også et par andre har skrevet, så har jeg ikke særligt gode erfaringer med clamp-ons, men det udelukker bestemt ikke at andre der har erfaring med nogle af de mange filtre kan have "gode" erfaringer. Men hvad er "gode" erfaringer?
    De få gange jeg har haft med clamåp-ons at gøre har der skullet omdysses, men det rører ikke ved de faktum at de metal-KN-filtre (muligvis ældre typer?) jeg kender har større maskestørrelse og dermed dårligere filtrering. Men nogle mennesker er ligeglade med dette og det merslid det medfører i motoren og den holdning er der mange der lever med *S*


  • #23   20. nov 2012 Vedr, vask for at fjerne olierester.... hvad havde du tænkt dig så? Nå, never mind, jeg tror indlægsstarter har fået det ud af tråden han ønskede og jeg tror ikke vi to bliver enige på det her punkt ud fra den givne situation, men det gør nu ikke mig så meget *S*

Kommentér på:
Cafe racer projekt

Annonce