{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.179 visninger | Oprettet:

Ujævnt træk ved høj fart {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg var ude og køre på motorvej igår. Det gik fint indtil jeg havde ligget med 130-140 km/t 10 min. så begyndte cyklen at trække ujævnt. Jeg kørte af og idet jeg bremser ned og trækker koblingen går maskinen ud... Jeg holder ind til siden og venter maks. 2 min. så starter jeg den igen og alt er som det plejer... Jeg kører videre dog kun med 120 km/t og der er ikke noget.
Efter at have kørt en halv time på landevej kører jeg igen på motorvej og kommer op på de 130km/t og så begynder den igen at spille op... Denne gang er det sværrere at få liv i den igen efter at den er gået ud, men det lykkedes.

Hvad fanden sker der?!!!

Det er en gsf650S fra 2005 så den burde nok kunne løbe 130 km/t uden at blive for varm. Topfarten er jo trods alt 205 km/t...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ujævnt træk ved høj fart
  • #1   15. apr 2009 Jeg vil mistænke at du har noget kondensvand i tanken?

    Evt er der en utæthed omkring indsugning mv?


  • #2   15. apr 2009 tankudluftning eller vacuum slange til benzinhane, det lyder til at den tømmer svømmerhuse for benzin.

  • #3   15. apr 2009 knæk på vacumslangen til tanken måske

  • #5   15. apr 2009 er udstødning og indsugning std på den??

  • #6   15. apr 2009 Det lyder umiddelbart som et spoleproblem. Altså en spole der bliver for varm og så kører maskinen ujævnt/går maskinen ud, og når den så har kølet lidt af kan den igen. Hvis du kører fx 80, så er der nok ikke noget?

    Det er mit umiddelbare bud.


  • #7   15. apr 2009 Ja der er ikke eftermonteret noget. Alt er standard. Jeg har ikke kørt mere end 250 km i år. Det er ca. 3000 siden den sidst var til eftersyn. Har lige bestilt 12000 eftersyn til på mandag... Så der regner jeg med at få dem til lige at kikke på det også.
    Er det noget der kan ødelægge motoren hvis jeg kører rundt på den og sørger for ikke at komme op på de hastigheder der giver problemer? Har ikke den store tekniske snilde selv.


  • #8   15. apr 2009 Nej det er rigtigt MC, når jeg kører under 130 km/t er der ikke noget at mærke.

  • #9   15. apr 2009 Hvis det var mig ville jeg først prøve at hælde lidt karburator væske i benzinen. Men hvis den starter fint kold er det nok ikke det. Så ville jeg prøve at køre en tur med lidt flere omdrejninger med hurtig acceleration og holde den oppe i omdrejninger i lidt tid ved bare at holde den et eller to gear under normalt. Hvis det er kondens forsvinder det og hvis det er manglende benzin tilførelse vil det formentlig kun blive være ved at køre med højere omdrejninger... Hvis ikke er det nok ikke benzintilførelsen.
    Spole problem lyder også meget sandsynligt men ikke noget jeg ved noget om.. tændrør er vel også en mulighed,,,,


  • #10   15. apr 2009 mange forslag. Men et af de gratis, er at tjekke dine vacumslanger for buk/knæk. Og se om din tankudluftning er blokeret. Hvis du oplever problemet igen, så kør ind til siden og åben tankdækslet. Hvis den siger svup, og lyder som om der er undertryk i tabken, har du fundet dit problem! Blokeret tankudluftning.

    Men har du ændret i indsugning/udstødning, kan den gå for magert. Og det kan den tage skade af!!


  • #12   15. apr 2009 Tilstoppet luftfilter

    Jeg har lige haft samme problem .. og efter skift at tændrør / Nye tændrørs hætter / tømning af karburator / sprit ... så pillede jeg filteret af .. Så dude igen
    Så lige i dette øjeblik er jeg kommet hjem efter en prøvetur med nyt filter og det dur ..

    Så prøv at pille filteret at og trille en tur


  • #13   15. apr 2009 Hvis det er en indsprøjtningsmodel du har, kan det muligvis også være benzinpumpen der er tilstoppet, det prøvede jeg på min, og den var kun 1 år. Symptomerne meget lig.

  • #14   18. apr 2009 Der er en nem måde at afklare om det er et tændingsproblem eller benzinproblem.
    Hvis den deciderert hugger/sætter ud på en cylinder er det tændingen der svigter. Det føles ret hårdt...
    Er det derimod en tøvende motor du oplever, så er det helt sikkert et benzinproblem...


  • #15   20. apr 2009 Det føles som om den er løbet tør for benzin. Den trækker i ryk og så går den ud. Har lige afleveret den til 12k eftersyn og bedt dem kikke på det her også. Skal hente den igen kl. 16 så skal jeg nok poste hvad de har fundet ud af.

    Tak for hjælpen alle sammen.


  • #16   24. apr 2009 Har du ikke snart fået den hjem fra service ,,,

  • #17   27. apr 2009 haha jo det har jeg. Har bare lige haft en travl uge... Jeg har fået skiftet filtre på den og det ser ud til at have klaret problemet. Der er i hvert fald ikke opstået samme problem ved samme omdrejninger bare i lavere gear. Har ikke været ud og kører på motorvej endnu...

    I skal alle have mange tak for hjælpen.


Kommentér på:
Ujævnt træk ved høj fart

Annonce