{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Andreas R
Andreas R
Tilmeldt:
1. okt 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 9

Køb af Suzuki 400 Bandit {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har kigget på en Suzuki 400 Bandit.
Jeg har aldrig haft motorcykel før, da jeg først lige har fået det her for et halvt års tid siden. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal kigge grundigt efter på sådan en, når jeg skal ud og kigge på den. Det ville være til stor hjælp hvis jeg kunne få lidt hurtigt feedback på overnævnte model.
Den skal bruges til lille kørekort.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Suzuki 400 Bandit
  • #1   26. maj 2009 Hej

    Fin lille maskine. Den skal dog drosles for at kunne køres med lille kort. Hvor meget dette betyder for motoregenskaberne ved jeg ikke - motoren har ikke så meget bundtræk, men er sjov ved høje omdrejninger.

    Det er en lille cykel med lav sædehøjde, så hvis du er høj, kan det godt være at du skal se dig om efter en (fysisk) større cykel.

    Jeg kender ikke til nogle umiddelbare svagheder ved modellen. Det er en ældre model, så sørg for at finde en der er velholdt.


  • #3   26. maj 2009 hvorofr ikke nappe en 600 med det samme og drosle den?

    Eller er der stor prisforskel på en 400 og 600?


  • #4   26. maj 2009 Mål med en skydelære om bremseskiverne har den lovlige tykkelse, der står som regel et miniums mål på skiverne. Mærk efter om der er slør i kronrør og hjullejre.

  • #5   26. maj 2009 Hej Mikael J,

    Det er aldrig lykkedes mig at måle på min skivetykkelse med et skydelære! Du skal bruge en micrometerskrue! Bremseklodserne slider ikke skiven helt ud så med tiden kommer der en lille kant længts ude på skiven og den kan man jo ikke måle "hen oevr" med et skydelære. Eller tager jeg bare helt fejl??

    Held og lykke med bandit projektet! 400'en er en super fin maskine. Helt andet og smukkere stel end 600/1200. Med tiden lægger du bare en 600 motor i og så har du meget sjov på 2 hjul for ok penge.

    Mvh´
    Bo


  • #6   26. maj 2009 Er det ikke en forøgelse over 20% i forhold til ydelsen? Dvs så skal den vist godkendes med mere

  • #7   26. maj 2009 jeg ville vælge en 600.. da det efter min forståelse er nemmere at skaffe dele til da der kører flere af dem..

  • #8   26. maj 2009 Bo !
    Hvis der er så store kanter på skiverne, er der vist ikke tvivl om at de skal skiftes. Er der kølehuller i skiverne, så læg et stk plant metal på indersiden af skiven, og der kan måles med pinden på skydelæren. Men det optimale er seføgelige en micrometerskrue.


  • Andreas R
    Andreas R Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 9
    #9   26. maj 2009 Tak for alle svarene. Det gav stof til eftertanke, for er nok lidt for høj til den maskine så. smiley

Kommentér på:
Køb af Suzuki 400 Bandit

Annonce