{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.374 visninger | Oprettet:

Fjerne Rust fra cylinder mm. {{forumTopicSubject}}

Jeg står her med en flot gammel cukel som har en del overfladerust på selve cylinderen samt topstykke (Støbejern skulle jeg mene - Original) . Dette er selvfølgelig meget synd da resten af cyklen er meget pæn. Det drejer sig om en Triumph Speed Twin fra 53'

Hvordan fjerner man bedst dette for derefter at give det en omgang sort varmefast maling?

Har hørt at karkelovnsmaling skulle være godt til netop denne opgave, passer det?

Mvh Hoff


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjerne Rust fra cylinder mm.
  • #1   5. feb 2011 Hejsa

    Sørg for at få kontakt fladerne ( Top og bund ) samt forringer på cylinderen og top afdækket med Gaffa tape ( Evt gummi propper i forringerne ), og få så cylinderen glasblæst. Nogle pulver lakker kan holde til 300 celcius, men det bedste vil være en ovnlak sprøjtet på, og så hærdning i en ovn.


  • #2   5. feb 2011 Hej Hoff
    Jeg ville slibe området med rust let med lidt sandpapir eller evt. give det en ordentlig tur med en stålbørste på en boremaskine.
    Efterfølgende ville jeg male med varmefast maling (varm evt. cylinderen lidt op med en varmepistol, da malingen først hæfter når emnet er varmt).

    Mvh Bjørn


  • #3   5. feb 2011 Jeg købte mit hos Caps (HD-forhandler), det skulle også lige en tur i ovnen,og resultatet var yderst tilfredsstillende.


  • #4   5. feb 2011 Ja noget af det maling der hærder først når det har været rigtigt varmt, så derfor kan man nogle gange se det falder af igen. det er mulligt du skal male dine stumper og derefter få dem varmebehandlet i en ovn.

    - Mvh Jacob


  • #5   5. feb 2011 Mange tak for jeres indlæg, Nu har jeg vist en fornemmelse for hvordan jeg skal bære mig ad.

    Hoff


  • #6   5. feb 2011 Jeg har lige brugt Motip`s varmefaste spray, først maler du emnet og bagefter ind i ovnen og gi´ det en tur ved 160 grader i ca. 45 minutter det gir en halv mat overflade, hvis du vil ha´ det i blank finish kan du få klarlak til, det hele fåes ved T-Hansen.
    PS. pas på med at bruge konens ovn det lugter af helved til.


  • #7   5. feb 2011 Glemte lige som de andre skriver, fårst skal det selvf. blæses en tur..

  • #8   7. feb 2011 Og pas på, at foringerne ikke skvatter ud, når du varmebehandler cylinderblokken!

Kommentér på:
Fjerne Rust fra cylinder mm.

Annonce