{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.596 visninger | Oprettet:

Forbremse fejl... {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg fik sidste år monteret nye skiver og klodser og kunne konstatere at noget var galt.

Over vinteren har jeg ikke fået kigget på problemet og nu er sommeren jo ved at være her igen og derfor skal der nu fejlsøges.

Fejlen var der ikke inden jeg skiftede klodser og skiver.

Symptomerne er:
Når jeg bremser ændre bremse evnen sig fra 100% til 50% og tilbage igen til 100%, hvilket giver en fornemmelse af at forgaflen kører op og ned, da den bremser ujævnt.

Jeg har fået fortalt at min skriver nok er skæve, men med mine øjne kan jeg ikke se de rykker sig og da kaliberen er med flydende ophæng må burde det ikke have så meget at sige.

Når jeg kører uden at bremse mærker jeg intet.
Når jeg bruger bagbremse mærker jeg intet.

Jeg har fået kørt mig lidt over 1000km i år, og derfor har jeg allerede fået slidt klodserne lidt.

Det sjove er at hvis jeg kører rigtig agressivt og giver bremsen alt hvad den kan forsvinder fejlen næsten efter ca. 5 min.. Den kommer så tilbage når bremserne bliver kølet ned igen.

Jeg har haft klodserne af cyklen og kan se at de ikke slider over hele feltet. På det ene sæt er klodserne kun slidt i midten (som om belægningen er buet) og på den anden slides de kun på indersiden af klodserne som om belægningen er lidt skæv.

Det jeg kan komme på er at skiverne ikke var rengjort nok og derved er der stadig noget olie på skiverne som derfor giver et område hvor der ikke bremses nok.

Den anden ide er at klodserne er en forkert type (måske noget racer sjov og derfor kræver at de er varmet op før de bremser optimalt)

Lad mig høre hvad i tænker.

Mvh Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbremse fejl...
  • #1   8. apr 2011 De er skæve....

  • #2   8. apr 2011 Er det din kawa? den er ellers ret ny men når der er fejl på klodserne lyder det som stemplerne eller caliber ophænget. så det er måske værd at kontrollere det hele kører som det skal.
    har du tjekket bremsevæskestand og evt udluftet??


  • #3   8. apr 2011 din skive eller skiver er skæve

  • #4   8. apr 2011 tjek evt om de er sat helt korekt på altså glat ind til fælgen hele vejen rundt..der skal ikke meget til


  • #5   8. apr 2011 Er det ikke noget du kan køre ned og få tjekket efter? Eller har du selv monteret det?

    Enten er det skiven som har fået tæsk fra ny af, så bliver den skæv! Den skal bremses blødt de første 500 km, så den bliver hærdet.

    Ellers er der noger bøvl med dit bremsevæske system, udluftning evt.


  • #6   8. apr 2011 hvis en bremse skive er skæv, så vil man om regl også kunne mærke at bremse græbet også pulser ( rykker sig ) i samme takt som skiven er skæv... hvis græbet også gør det,så er dine skier skæve .....

    og ellers som
    Biker Kjøller rigtig nævner så kan en meget varm skive slå, sig hvis den ikke er kørt til... rolig ned bremsning i starten...

    mvh


  • #7   8. apr 2011 skæv skive/r

  • #8   8. apr 2011 Synes nu ikke det lyder som en skæv skive, en skæv skive medfører jo blot rystelser, bremsekraften er konstant, omend meget belastende..!

    På den anden side kan jeg ikk se hvad det ellers skulle være idet at fejlen opstod efter du skiftede skiver...


  • #9   9. apr 2011 Skiverne var monteret da jeg købte den i vinters.

    Der er ingen rystelser, som om at skiverne er skæve og håndtaget vibrere slet ikke.

    Af hvad jeg kan forstår, må cyklen forbi et værksted og blive checket igennem.

    Tak for svarene.

    Mvh Michael


  • #10   9. apr 2011 tjek slanger . skift væske ..luft ud.. skift klodser...

    det koster ikke meget, og skader jo ikke at prøve det... og så er den side jo tip top, og så er der kun skiver tilbage at tjekke efter,

    vil jeg mene....

    mvh


Kommentér på:
Forbremse fejl...

Annonce