{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Kan du lave en blandningsmåler (led-bro) tl mig? {{forumTopicSubject}}

Yes jeg søger en der mestrer sådan en loddekolbe, for det er desværre ikk noget jeg kan.
Jeg ska ha lavet et print, med en række dioder på til en narrowband blandningsmåler.
Her er lige et link til den:
(link fjernet)
Det eneste er at dioderne ska ikke sidde en æske men bores i min instrumentering, så de ska være på monteret på ledninger hvis det er muligt..
Er det noget ka lade sig gøre, og hva ska det koste?
Mvh Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan du lave en blandningsmåler (led-bro) tl mig?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #1   11. nov 2011 Øhm...

    Du ved godt at narrowband kun kan fortælle dig 3 ting, ikke?

    Den kan kun sige om blandingen er fed, mager eller støkiometrisk - ikke hvor meget af hvad...

    Hvis det skal bruges til noget med lidt præcision, skal det være wideband. smiley

    Men anyways - så kan jeg sagtens lave den til dig. Jeg er en skrap sak med en loddekolbe. :o)


  • #2   11. nov 2011 Ja ved godt det kun er sådan nogen lunde, men så ka man da følge lidt med i om blandningen ændrer sig undervejs..
    Plejer nu også og ha cyklerne på felt hvis jeg har ændret noget der ku ha indflydelse på AFR så kurven er så tæt på 13 (Mener jeg det er).
    Og har jo også kigget lidt på wideband osv. men prisen er jo noget andet må man sande, og de fleste af de displayes der er til dem, passer sq bedst i en bil. smiley
    Det er nu også mere bare for at ha noget der ikk er så mange andre der har, også er det da en rar viden og ha at den kører i optimal området.
    Men du må da meget gerne give mig et tilbud på sådan en laban Sajmon smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #3   11. nov 2011 Jamen hvad er det helt præcist du skal have?

    Bare en række dioder eller....?


  • #4   11. nov 2011 Ja altså der kommer lambdasonde i udstødningen et sted, også ska jeg jo bare ku læse værdierne fra den.
    Jeg går udfra at der ska laves en printplade af en slags ikk? Så tænker at den ku komme i en lille kasse af en art man ku gemme et sted bag instrumenterne, og at dioderne så kom ud af den kasse på nogle ledninger så man ka få boret dem fast hvor man syns det ku være smart.
    Er det sort snak eller? haha..
    Jeg læste lidt om at man sku ha fat i en lambda sonde, med 4 ledninger, så der var varme i den, for det sku gi det bedste resultat.
    Så jeg ska bruge den omtalte kasse, hvor der så går et kabel ned lambdaén, og 2 stik af en art så det ka kobles sammen...


  • #5   11. nov 2011 du kan ikke bruge en rund måler som eks vis denne
    http://www.ebay.co.uk/itm/WHITE-AFR-AIR-FUEL-RATIO-LED-GAUGE-KIT-NOT-BOOST-/220878049286?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item336d5b9006#ht_1359wt_1177

    ebay er fyldt med for skellige air fuel måler med og uden sonder.


  • #6   12. nov 2011 Hehe ja brugte hele dagen igår på at søge efter info og produkter, på alle de forskellige sider.. Så rundede selvfølgelig også lige ebay.. smiley
    Men som jeg skrev til sajmon, så syns jeg ikk man ka finde et sted hvor sådan en rund måler i ø52 mm passer særligt godt ind i resten af instrumenteringen.. Men hvis det havde været i en bil så havde det ikk været noget problem...
    Det er derfor jeg vil ha sådan en led-bro hvor jeg ka bore dioder ind i instrumenteringen et sted.. Tror sq det blir okay engang når det lykkedes.. smiley


  • #7   12. nov 2011 ja det lyder som en fed ide

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #8   13. nov 2011 Fortæl hvad du skal have lavet helt præcist - så fikser vi det...

  • #9   13. nov 2011 måske du kan bruge den her

    http://www.stylingportalen.dk/universal-blandings-maler-fra-autogauge-2230.php

    http://www.stylingportalen.dk/pictures/produktBilleder/33/332230.jpg

    så skiller du bare uret og bruger printet med dioderne i

    Michael


  • #10   13. nov 2011 Jeg søger en der kan lave den blandingsmåler jeg har linket til i den første besked! Det er ikke et ur eller andet jeg ska bruge.
    Selvfølgelg kunne man måske godt bruge printet fra uret, men tror det er alt andet fra uret der koster pånær printet. Så der er ikk så meget mening i at ta printet fra sådan en da det vil blive endnu dyrere tror jeg.
    Men ideén var da go nok...
    Har du kigget nærmere på det linket sajmon? mere om det er noget du ka blive klog på..?!
    http://www.turbomotor.dk/contents/da/d11.html
    Det er noget ala sådan en her lidt nede af denne side jeg er ude efter.
    Den jeg ska ha ska bare være i en lille kasse/æske hvor der går de 10 ledninger ud af med dioder for enden. Så jeg ka sætte dem i instrumenteringen.
    også ska der selvfølgelig bare gå et kabel fra kassen og ned til lambda sonden i udstødningen.
    Gir det mening? smiley







  • #11   13. nov 2011 hvorfor opfinde den dybe når den er li ved hånden, sådan en blandingsmåler koster 500,- og det er sku hurtig brugt hvis du li skal af med nogle flasker vin som tak for hjælpen og så stumper mm.

    her er uret færdig li til at smide på kværnen med stik mm.

    God fornøjelse


Kommentér på:
Kan du lave en blandningsmåler (led-bro) tl mig?

Annonce