{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.023 visninger | Oprettet:

periodisk ingen gnist på tøndrør. {{forumTopicSubject}}

Min ZXR750L3 har til tider ingen gnist på tændrør.
Da særsonen startede havde jeg samme problem, men efter nye tændrør, batteri og tændspoler, startede den som en mis og alt var godt.
Så for små 14 dage siden blev den ene forgaffel utæt og den kom i garage indtil jeg havde fået stumper til rep. Endelig kom de igår, og jeg ville lige starte op fordi jeg savnede lyden af min lille skat, der var inden problem. Efter lidt pille arbejde senere, (måling af fælge) ville en bekendt lige høre missen spinde, men til min store ærvelse ville den ikke starte.
Der er masser af strøm på da den har stået med lader hele natten.
Der er god stel forbindelse ved spolerne, samt 12v ved begge ben når der er tænding på, ved begge spoler.

Idéer er velkomme, ingen dumme forslag tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  periodisk ingen gnist på tøndrør.
  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #1   7. jun 2012 Du ødelægger dine tændrør ved at starte MC'en op uden at køre den varm. Start den kun når du skal ud og køre.
    Nye rør og du sikkert er kørende igen.


  • #2   7. jun 2012 Søren o - Det er vist en and.... der må du komme med noget fakta.

  • #3   7. jun 2012 Den tror jeg heller ikke på. Og jeg har prøvet med andre tændrør.

  • #4   7. jun 2012 Det kan selvfølgelig sode tændrør at motoren ikke kommer op i temperatur, gentagende gange.

    Men jeg har en mistanke om at der er en løs forbindelse et eller andet sted, eller det er styreboksen.


  • #5   8. jun 2012 Kan det være pickup'en? Der skal iflg, bogen være 0.5mm men jeg kan måle 0,6-0,7mm.

  • #6   8. jun 2012 Jeg har gået alle stik efter og renset dem. Samt lavede alle dårlige samlinger om.
    Har sprættet det meste af ledningsnettet op for at kigge efter evt, tydelige fejl.
    Er der snart andet jeg kan gøre?


  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #7   9. jun 2012 Gælder det alle 4 rør at der ikke er gnist på?
    Støttebenskontakt?
    Dødmandsknap?
    Afstanden til Pick-up er ikke så kritisk at 0,2 mm kan gøre nogen forskel, men pick-up kan selvfølgelig være defekt.
    Får CDI boksen forsyningsspænding?


  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #8   9. jun 2012 Forøvrigt, det med tændrørene der bliver ødelagt hvis de ikke bliver kørt varme er IKKE en and. NGK rør er de værste til at miste pusten ved gentagene starter eller drukninger.
    Jeg har ingen anden fakta end 20 års mekanikererfaring.


  • #9   10. jun 2012 Det er alle tændrør der ikke er gnist på når de ikke virker. Men det jeg syntes der virker underligt er at det var ingen fejl før den havde stået stille i 10 dage. Hvis der ingen strøm er til CDI boxen ville det så se ud som om alt andet virker?

  • #10   10. jun 2012 Støttebens kontakten virker fint, dødmands kontakt også ok.

  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #11   10. jun 2012 Altså starteren kører som den skal, den starter bare ikke?
    Du skal have et diagram over mc'en, et af benene på CDI'en skal have forsyningsspænding.
    Hvis den har det har du udelukket dødmandsknap og støttebenskontakt.


  • #12   12. jun 2012 Har ikke kunne finde fejl på nogle af de ting der har været oppe, samt jeg har lavet fejlsøgning vha Haynes, samt ringede til den lokale mc mekaniker. Jeg har med sorg kunne konstatere at det nok er styreboxen, og har sendt den til carmo i Holland, for at blive fixet, der var noget billiger end at købe en ny, samt de opdater den, så den bliver mere tidssvarende, driftsikker og der er 3års garenti på.

  • #13   7. okt 2013 Hej Benjamin, var styreboksen problemet med denne? Blot for at hører om info i en gammel sag smiley

  • #14   8. okt 2013 Ja styrebox var defekt, og jeg havde den tilbage efter 1-2 uger, så det var fint.at den trængte til en justering af ventiler og karb, var med til at gøre den desværre at starte.

  • #15   8. okt 2013 Cool, hvad kostede det ca?

  • #16   8. okt 2013 1800 mener jeg, men kig på deres hjemmeside firmaet hedder carmo elektric og ligger i holland

  • #17   8. okt 2013 Men det kan bedre betale sig at købe en cdi box på ebay eller andet sted, grunden til det ikke kunne betale sig for mig, var at min var fra en rr modellen og er sjælden og derfor dyr.

Kommentér på:
periodisk ingen gnist på tøndrør.

Annonce