{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Vibrationer i motor {{forumTopicSubject}}

Hej folkens...

Har virkelig brug for hjælp...:

Jeg har min RF900r fra '97
Og den udstødning jeg har på har jeg haft i 1 1/2 år nu, så det er ikke den der er skyld i det.
Men der er vibrationer i HELE cyklen og de følger omdrejningerne i motoren, det startede for ca 1 måned siden

Er der nogen der har nogen som helst idé om hvad det kan være...???
En mekanikker sagde det muligvis kunne være krumtappen.
Men jeg har ingen forstand på det derfor spørger jeg nu Jer.

Mvh Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vibrationer i motor
  • #1   14. jun 2012 Er der noget gummi ophæng i motoren som ikke er så godt længere

  • #2   14. jun 2012 Virker underligt hvis krumtappen er kommet ud af balance

  • #3   14. jun 2012 Som sagt så har jeg ikke ret meget forstand på det, men gummi ophæng, hvor sidder det henne...?

  • #4   14. jun 2012 Der er ingen gummiophæng.

    Start med at få synkroniseret dine karburatorer.


  • #5   14. jun 2012 Det er de steder hvor motoren er spændt fast på stellet nogle cykler er der ikke gummiophæng på

  • #6   14. jun 2012 Der er gummiophæng, Tjek at de er i orden. Tjek desuden at udstødningen ikke rører stellet eller dele deraf nogle steder. Synkroniser dine karburatorer.

  • #7   14. jun 2012 Hvis vi eller går ud fra motore er fastspændt.Så har jeg oplevet tilsvarende på GSXR1000ér og hver gang er det et plejstangsleje. Det meste imponerende, er man IKKE kan høre det.

    Synkroniser af karburatorer, er sku spind af tid. Det har kun indvirkning ved, meget lidt gasgivning og lave Rpm. Og hvis i eller læser hvad trådstarter, skriver så følger det omdregninger.


  • #8   14. jun 2012 Tjek evt. dine forrørs tilspænding, samt udstødningens ophæng.

    Att. Racing4fun - Jeg har før læst om dine erfaringer med karb. sync. Jeg deler ikke din mening derom.


  • #9   14. jun 2012 Wow nogle hurtige svar... Tusind tak, og kom gerne med flere for det er først i næste uge jeg har tid til at skilde min maskine ad...


  • #10   14. jun 2012 Stefan N

    Det er du jo i din fulde ret, til at have din mening om.
    Men du kunne prøve at, montere et sæt ure og kør en tur. Så skal du nok ændre mening.

    For at opnå en RIGTIG eller korekt synkroniser. Er der RIGTIG mange ting der skal falde sammen. Vi kan nok rimlig hurtig blive enig, om at det kræver et ens flow på alle cylindere.
    Bare du har en enkelt ventil, der står en 1/10 del mm. Ved siden af så endre det flowet.
    her over i skal du så også lige tænke på flowet i selve topstykket. Som med garanti heller ikke er 100% ens.

    Der var et film klip her inde for en 2-3 mdr siden. Hvor en havde forsøgt at synkroniser ved 1500 Rpm og kunne ikke forstå det ændrede sig i tomgang.
    Det klip underbygger i den grad, det jeg siger... Om typisk nok ka jeg så ikke finde det.


  • #11   14. jun 2012 Ja det er korrekt at der er mange forhold der spiller ind, men derfra at sige, at synkronisering ingen effekt har er forkert.

  • #12   15. jun 2012 Hej.

    Hvis det er ved jævn gas du har vibrationer kan det godt skyldes meget dårlig synkronisering, har selv lige haft problemet med et sæt fladspjældskarburatorer hvor et spjæld var rystet løs. Der var ikke noget at mærke når man lagde gas på..
    Er det kun ved kørsel der er vibrationer for så kan det være kæden der er skyld i det f.eks. eller er det der også når du holder stille og giver gas? Hvis det er utæt udstødningspakning vil der også være noget støj med vibrationerne, de første par gange jeg oplevede det troede jeg det var ventilerne den var helt gal med.

    Mvh. Mathias


  • #13   15. jun 2012 Kæden er helt ny, og den gjorde det også inden jeg skiftede kædekit... Selv når jeg holder stille og giver gas følger vibrationerne med, og ved omkring 6500 omdrejninger vibrerer det tilpas meget til at det holder op....

    Er der evt. nogen af jer der bor på sydsjælland eller øerne....? Og som har sådan et sync værktøj til karburatoren...??? Og som i øvrigt har lyst til at hjælpe mig....????


  • #14   15. jun 2012 Nu har jeg snakket med et par uden for MCG og de siger at jeg skal starte med at kigge tændrør igennem...??? Jeg kan bare ikke forstå logikken i hvordan det skulle kunne få den til at vibrere...?

  • #15   15. jun 2012 Nå men nu er alle 4 tændrør blevet udskiftet med nye... Det har ikke ændret noget...

    Så stadig vil jeg gerne have hjælp fra dem der har nogle idéer...


  • #16   15. jun 2012 Stefan N: At diskuterer med Racing 4 fun er dumt, med mindre man er 40-50 år og har haft egen mc værksted eller noget i den stil, han er sgu for klog for de fleste herinde, hehe.
    Kender en der har værksted, han har aldrig kommenteret på "Spanioleren":) men ofte på andre.


  • #17   15. jun 2012 Allan, ja det er rigtigt han ved meget mere om MC'er end mig.... men vi kan alle tage fejl. Jeg synes det er spild af tid at bruge mere tid på ordkløveri.... smiley

Kommentér på:
Vibrationer i motor

Annonce