{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.294 visninger | Oprettet:

Virago problemer {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har et par problemer med min Virago fra '82..
For det første "skyder" den til tider når du starter..Sommetider ret højt..Det samme gør sig gældende når man slukker den..Men når den er varm er der ingenting..Er det "skyderi" normalt?
Og så er min olie måler begyndt at opføre sig spændende...den lyser indtil motoren er varm..og slukker så..(Der skulle også være nok på..har lige skiftet)
Når man ser på glasset er det næsten fuldt (Når den er kold) men så snart man starter cyklen "suger" den olien væk fra glasset..
Er der nogle der har oplevet det samme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Virago problemer
  • #1   10. jul 2006 Det skal lige siges at der tit går 500-2000m før olielampen slukker..

  • #2   10. jul 2006 måske er der luft i systemet? helt uden at vide det

  • #3   10. jul 2006 Det med at den 'skyder' er enten forkert indstillet tænding, eller tilsodning. Tændingen skal du have en prof. til at indstille. Tilsodning er meget lettere at løse - kør den rigtig varm, og så brænd den af med høje rpm. Den for sandsynligt lov til at sejtrække meget ik'? Det har en motor ikke godt af.
    Hvis du mener at olien forsvinder fra glasset MENS motoren køre er det ganske normalt. Det er sandsynligt din olietryks/-stand sensor.
    CB


  • #4   10. jul 2006 Når motoren skyder, kan det være fordi blandingen er for mager - er der ændret ved dyser/luftfilter? Det kan selvfølgelig også være falsk luft - se efter revner eller huller mellem luftfilter og cylinder.

    Jeg ved ikke om din oliemåler måler tryk eller niveau, men hælder til at den måler niveau. Oliestanden synker naturligvis i glasset når motoren kører, fordi olien bliver pumpet rundt i motoren.

    Det kan være din måler, som er dårlig. For niveau-målere gælder: Hvis du demonterer måleren, kan du måle modstanden henover kontakterne i "normal" retning, og mens du holder den på hovedet. Du kontrollerer så værdierne med din rep-bog.


  • #5   10. jul 2006 Knalderi fra viragoer kommer ofte af, at der mellem luftfilteskassens inder- og yderside sidder en pakring, der efterhånden givers ig, så de to halvdele ikke er tæt samlede. Dette medfører falsk luft - igen ledende til forkert blandingsforhold. Skil de to dele afog se om pakringen er i orden. Nogle gange kan den repareres(kortes lidt op og lukkes med flydende pakning, andre gange skal den skiftes.

  • #6   11. jul 2006 Okay jeg må lige rode og se hvad jeg kan finde, men tak for hjælpen alle smiley

Kommentér på:
Virago problemer

Annonce