{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.532 visninger | Oprettet:

Mz Etz 150 Årgang 1986, ingen gnist. {{forumTopicSubject}}

Hej MCG'ere smiley

Jeg har problemer med min gode gamle Mz'er.
Historien: Maskinen kørte helt fint og var næsten klar til syn. Jeg har haft afmonteret forbremsesystemet, og maskinen har stået stille en 14 dages tid.
Da jeg kommer tilbage med den nyrenoverede mastercylinder kan den fanme ikke starte. smiley
Jeg kontrollerer gnist, og den er svag og periodisk. Jeg piller sidedækslet af og mærker tilfældigt på tændspolen. Den viser sig at være brændende varm.

Kan sådan en tændspole bare stå og brænde af, selv når maskinen står stille?
Der var strøm på batteriet, så kan ikke forestille mig den har stået med tænding på i 14 dage.

Nogen bud til hvordan gnisten ellers bare sådan kan forsvinde?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mz Etz 150 Årgang 1986, ingen gnist.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #1   30. jul 2013 Du skal lade dit batteri helt op og prøve igen.

    Den har stået med tænding i 14 dage, er mit gæt.


  • #2   30. jul 2013 Jeg har prøvet det samme på min gamle MZ. Jeg brugte 200 år på at finde fejlen, som lå i en kortslutning. Kortslutningen lå i at ledningen til bremselyset oppe ved håndtaget var røget af og ramte styret og derved kortsluttede hele systemet. Tjek lige at alle ledninger sidder der hvor de skal....også dem du mindst mistænker.

  • #3   30. jul 2013 Mange tak for hjælpen. Jeg vil se på det i morgen. Har i nogen bud på hvorfor tændspolen pludselig var blevet så varm? Stod godt nok og rodede med noget bremselys både for og bag inden jeg opdagede der ikke var gnist.

  • #5   30. jul 2013 Peter F - Det er en model med platin-tænding. Nå, jamen så må jeg jo nok hellere få kigget mig om efter en anden tændspole til at starte med smiley Tak

  • Sven S
    Sven S Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   24. apr 2016 Nogle der ved hvor man kan købe en ny kontensator

Kommentér på:
Mz Etz 150 Årgang 1986, ingen gnist.

Annonce