{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

fireblade skyder, ved lave omdr. {{forumTopicSubject}}

Hej mc galleri

Jeg står i denne situation at jeg har været i gang med at rrenovere min mc og har i den forbindelse haft alt taget af mc'en
Har så haft min motor ved mekker som har fortaget en ventil justering og knastkædestrammer skiftet.
Har så samlet min mc igen, og ved opstart går den lidt tvær i det og ved tomgang 1000-1500 omdr skyder den ud af udstødningen og laver stikflammer på 5-15 cm og giver et højt knald. Den lyder lidt som en 3 cylinderet med ren rør og gas responsen er lidt ringe

Tændrørene er nye og luftfilter er blevet renset og givet olie (kn)
Er lidt på bare bund hvad den angår men jeg mistænker at den kan mangler stelforbindelse da både stel og motor er blevet malet?

Mc'en er en honda cbr 900rr fra 95

Håber på lidt gode råd

Mvh mike


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fireblade skyder, ved lave omdr.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #1   6. jan 2014 Så var det måske en ide at lave nogle bedre stelforbindelser til at starte med?

    Uanset hvad, SKAL der jo være gode forbindelser - og selvom det ikke er mit første gæt, er det en god ting at få styr på.


  • #2   6. jan 2014 gør jeg også:D skal der ned til den inden længe smiley men kunnet være der var andre bud?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #3   6. jan 2014 Der er jo 1000 muligheder, men det er enten tænding eller karburering.

    Er der benzin nok i alle 4 karburatorer?

    Dobbelttjek ledninger og stik - om noget evt sidder i klemme.


  • #4   6. jan 2014 ledninger og lign sidder fine ingen brud eller lign... men kan det være mekker har lavet en fejl under justering af ventiler og fået akslen til at stå forkert ved skiftet af knastkædestrammer? massere af benzin i alle karburatoere...


  • #5   6. jan 2014 De nye tændrør, har du husket at justere elektrode afstanden, eller har du bare proppet dem i?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #6   6. jan 2014 Lad den stå i tomgang fra kold omkring 10 sekunder, og mærk så på forrørene.

    Det der er væsentligt koldere end de andre, er den cylinder du skal starte fejlsøgning på.

    At den skyder, kan både betyde ustabil tænding og benzintilførsel. Jeg ville dog gætte på tænding...

    Hvis der sidder 2 tændingsledninger på hver spole, kan du bytte dem rundt parvist. Sidder 1 sammen med 4, så kan du roligt bytte de to om (ligeledes med 2 og 3) - flytter det så fejlen over på en anden cylinder? Det mærkes igen på forrørene...

    Har du evt glemt et stykke papir i indsugningen?

    Flytter fejlen sig rundt med tændrørene?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #7   6. jan 2014 Kig evt om der sidder vacuum hane på den, og om du har sat slangen korrekt på cylinder 2.

    Jeg havde en Blackbird inde som havde noget af samme problem - det var gummimembranen i vacuum hanen der var utæt så den sugede benzin ned i cylinder 2 når den stod i tomgang og ved lave omdrejninger.


  • #8   6. jan 2014 hvis du har fået justeret ventiler med motoren afmonteret så kan jeg forestille mig at du ikke har fået synkroniseret dine karburatorer , det er ikke det der gør at den går på 3 cylinder men skal gøres inden den går ordentlig

  • #9   6. jan 2014 Mit bud er at du har givet luftfilteret for meget olie. =D Kom jeg også til på min gixer også rensede jeg det igen og gav det meget lidt. =D så kørte den bare.. =D selv om min er med spjældhuse.

  • #10   6. jan 2014 Må lige prøve det med udstødningen men afstanden på tændrørerne er justeret ind.
    Men må prøve og gøre noget ved luft filteret... og se om det gør nogen forskel...

    Men har fundet ud af at en ny stelforbindelse ikke gar hjulpet...


Kommentér på:
fireblade skyder, ved lave omdr.

Annonce