{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

lade problem {{forumTopicSubject}}

har lidt problemer med at batteriet ikke lader..
kørte en lille kort tur fredag for 14 dage siden og pluseligt gik lyset lidt ned i styrke og gearindikator virkede ikke også gik den ud og der var ikke nok strøm til at starte, skuppede den igang og så kørte den 500 meter og gik ud igen. ringede til Falck. og kom hjem.

ladede batteriet op for at være sikker på det ikke var faldet sammen, dagen efter 13,2 volt.. startede cyklen op og målte igen 11,63.. skilte kåbe og tanken op. målte på stator og ensretter. begge så ud til at være smuttet. bestilte nogle nye hjem fra Tyskland. fik dem sat på. startede cyklen op, så ladede den 13,5 ved tom gang og 14,2 ved 4000 rpm.. det ser jo okay ud..
kørte en lille tur dagen efter på 80 km. holde en lille afslutning med de andre 1 km fra hjemmet. og da jeg startede op, var det ligesom den ikke kunne trække starteren rund igen.. da jeg kom hjem målte jeg på batteriet igen og nu lader den kun med 11,88 igen.. så har jeg lige startet den op idag og nu lader 12,27..

nu er spørgsmålet så kan det være det samme igen? eller kommer det fra et andet problem??.. kan ikke forstå den ikke viser den lader, hvis det er det er batteriet der er faldet sammen??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lade problem
  • #1   4. sep 2014 cyklen er en Suzuki gsxr 750 k7

  • #2   4. sep 2014 den er sgu lidt sort

  • #3   4. sep 2014 hvis batteriet er faldet sammen kan du slet ikke få strøm på den overhovedet , det er også tydelig at din stator er brændt af , tjæk dine ledninger fra stator til laderelæ og videre for isoleringsskader , det er en klar kortslutnings fejl du har


  • #5   4. sep 2014 Hans henrik fin link men hjælper jo ikke thomas da han netop skal finde grunden til at stator brænder af ikke om den det som alle kan se , det nytte jo ikke noget at kan køber ny stator og relæ igen uden at finde grunden til at de brænder af smiley

  • #6   4. sep 2014 som der står i starten..der er købt ny stator og ensretter. de er skiftet... og der ladede den fint 13,5 ved tomgang og 14,2 ved 4000 rpm.. så kørte jeg en tur og så lader den ikke igen. der ladede den med 11,88 og idag ladede den så 12,27. har så lige startet den op igen et par gange og nu lader den med 13,2 -13,4 og der er jo fint.... så tror mere på et stik der ikkefår ordentligt fat eller noget i den stil.. så leder vidre hvad det lige kan være for noget...

  • #7   4. sep 2014 som der står i starten..der er købt ny stator og ensretter. de er skiftet... og der ladede den fint 13,5 ved tomgang og 14,2 ved 4000 rpm.. så kørte jeg en tur og så lader den ikke igen. der ladede den med 11,88 og idag ladede den så 12,27. har så lige startet den op igen et par gange og nu lader den med 13,2 -13,4 og der er jo fint.... så tror mere på et stik der ikkefår ordentligt fat eller noget i den stil.. så leder vidre hvad det lige kan være for noget...

  • #8   4. sep 2014 som der står i starten..der er købt ny stator og ensretter. de er skiftet... og der ladede den fint 13,5 ved tomgang og 14,2 ved 4000 rpm.. så kørte jeg en tur og så lader den ikke igen. der ladede den med 11,88 og idag ladede den så 12,27. har så lige startet den op igen et par gange og nu lader den med 13,2 -13,4 og der er jo fint.... så tror mere på et stik der ikkefår ordentligt fat eller noget i den stil.. så leder vidre hvad det lige kan være for noget...

  • #9   4. sep 2014 som der står i starten..der er købt ny stator og ensretter. de er skiftet... og der ladede den fint 13,5 ved tomgang og 14,2 ved 4000 rpm.. så kørte jeg en tur og så lader den ikke igen. der ladede den med 11,88 og idag ladede den så 12,27. har så lige startet den op igen et par gange og nu lader den med 13,2 -13,4 og der er jo fint.... så tror mere på et stik der ikkefår ordentligt fat eller noget i den stil.. så leder vidre hvad det lige kan være for noget...

  • #10   4. sep 2014 som der står i starten..der er købt ny stator og ensretter. de er skiftet... og der ladede den fint 13,5 ved tomgang og 14,2 ved 4000 rpm.. så kørte jeg en tur og så lader den ikke igen. der ladede den med 11,88 og idag ladede den så 12,27. har så lige startet den op igen et par gange og nu lader den med 13,2 -13,4 og der er jo fint.... så tror mere på et stik der ikkefår ordentligt fat eller noget i den stil.. så leder vidre hvad det lige kan være for noget...

  • #11   4. sep 2014 som der står i starten..der er købt ny stator og ensretter. de er skiftet... og der ladede den fint 13,5 ved tomgang og 14,2 ved 4000 rpm.. så kørte jeg en tur og så lader den ikke igen. der ladede den med 11,88 og idag ladede den så 12,27. har så lige startet den op igen et par gange og nu lader den med 13,2 -13,4 og der er jo fint.... så tror mere på et stik der ikkefår ordentligt fat eller noget i den stil.. så leder vidre hvad det lige kan være for noget...

  • #12   4. sep 2014 som der står i starten..der er købt ny stator og ensretter. de er skiftet... og der ladede den fint 13,5 ved tomgang og 14,2 ved 4000 rpm.. så kørte jeg en tur og så lader den ikke igen. der ladede den med 11,88 og idag ladede den så 12,27. har så lige startet den op igen et par gange og nu lader den med 13,2 -13,4 og der er jo fint.... så tror mere på et stik der ikkefår ordentligt fat eller noget i den stil.. så leder vidre hvad det lige kan være for noget...

  • #13   4. sep 2014 som der står i starten..der er købt ny stator og ensretter. de er skiftet... og der ladede den fint 13,5 ved tomgang og 14,2 ved 4000 rpm.. så kørte jeg en tur og så lader den ikke igen. der ladede den med 11,88 og idag ladede den så 12,27. har så lige startet den op igen et par gange og nu lader den med 13,2 -13,4 og der er jo fint.... så tror mere på et stik der ikkefår ordentligt fat eller noget i den stil.. så leder vidre hvad det lige kan være for noget...

  • #14   4. sep 2014 som der står i starten..der er købt ny stator og ensretter. de er skiftet... og der ladede den fint 13,5 ved tomgang og 14,2 ved 4000 rpm.. så kørte jeg en tur og så lader den ikke igen. der ladede den med 11,88 og idag ladede den så 12,27. har så lige startet den op igen et par gange og nu lader den med 13,2 -13,4 og der er jo fint.... så tror mere på et stik der ikkefår ordentligt fat eller noget i den stil.. så leder vidre hvad det lige kan være for noget...

  • #16   4. sep 2014 ha ha har katten lagt sig på tastaturet

    brænder ikke af af en løs stik kik isoleringen igennem på dine ledninger


  • #17   4. sep 2014 nej, katten er ude. men ved ikke hvorfor den fyrre den afså mange gange, og nu kan man kun slette et svar om dagen...
    ved godt den ikke brænder af af et løst stik.. men som sagt er lortet skiftet og der virkede det endlig fint og samlede det igen og kørte en tur dagen efter og så lader den pluslig ikke igen... så starter jeg den op igen idag og der ladede den med 12,27 også begynde den at lade med 13,2 - 13,6 også lader den lige pluslig kun med de der 12,3 -12,6... derfor tror jeg det er noget ledningsværk der ikke får ordentligt fat eller en stel ledning


  • #18   11. sep 2014 Hvadså Thomas har du fundet problemet

  • #19   11. sep 2014 nej det har jeg ikke mogens, har også opgivet, så sæsonen er nok slut . tror måske det er den nye stator der allerede er gået, men er ikke sikker for den gør ikke det samme hele tiden..


  • #21   11. sep 2014 deværre hans henrik, forstår ikke de billeder.. måler mellem de tre ledninger mellem, der er der 0,5 ohm. så har jeg målt stel mellem dem og der falder den ud på den ene og andre gange dem alle tre, ikke ens hver gang.. så har jeg målt mens den er tændt. mellem de tre ledninger der giver den 53,6 på 2 afdem og den sidste giver 0,014.... når jeg tænder mcen lader den en gang og så lader den ikke de næste 3-5 gange også lader de igen.. ved simpelt hen ikke hvad der er galt. nu harjeg haft den i 3 år og der har aldrig været noget med den.... har opgivet den lige nu, det ender nok med den skal på værksted...


  • #23   11. sep 2014 sorry for ikke lige forstå det link rigtigt... havde bare søgt herinde først inden jeg skrev om hjælp og havde også faldt over det link.. og tak for det... målte mellem de tre ledninger og der viste den 0,5 ohm og der skulle den ligge mellem 0,4-0,7 ohm.. efterfølgende blev der målt ohm mellem stel og de tre ledninger og der slog den ud i stedet for ikke vise noget.. også blev der målt volt når mcen var tændt og der var den god nok ind imellem men ikke hver gang... det kunne jo være der var nogle der havde haft et problem magen til..
    har lokalisert fejlen nu.. desværre mig selv der er skyld i den. der sidder et lille metal beslag i bunden af dækslet og holder ledningerne væk fra svinghjulet og resten af ledningerne sider løse op til en gummi prop hvor den gåriggennem dækslet og dem havde jeg ikke lige trukket/spændt op så den havde ramt hjulet eller nogle tænder derinde og taget isoleringen på 2 af ledningerne.. rigtig rigtig dumt... men de er loddet sammen og cyklen er startet op og lader hver gang nu..


  • #24   11. sep 2014 indlæg 3


  • #25   11. sep 2014 takker mogens. det var også det jeg var mest ude i men syntes jo bare jeg havde lavet det rigtigt og været omhyggelig.. men nej desværre.. det var mere det at den ikke gjorde det samme hver gang der også sagde det nok var noget lednings problem.. men ville lige have pakninger hjem inden stator coveret skulle af igen.. og der kom så 5 idag.. meget mystisk at 5 koster det samme som en 67 kr. fra Tyskland. nu håber jeg det er fixet, har startet den 7 gange hvor den lader med 13,6 volt g stiger til14,3 ved 4000 rpm. så skal det sidste bare samles. luftilter og kåbe sider på..


  • #26   12. sep 2014 Måske heller ikke kun dig at min sidste bemærkning var rettet på for det hjælper jo ikke at måle på noget som ser så defekt ud inden man finder årsagen

  • #27   12. sep 2014 Men mener du at den stator på billedet kan lade ? Så er du trods alt lidt heldig den ligner noget til skrotkassen smiley

  • #28   12. sep 2014 det er den orginale stator der er taget billed af. så der lige var et billedaf hvad det drejede sig om... der er en ny på nu.. og det var lige som den der stadig drillede..

Kommentér på:
lade problem

Annonce