{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.879 visninger | Oprettet:

Buller K
Buller K
Tilmeldt:
1. jul 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51

Suzuki lade problem {{forumTopicSubject}}

Hey mg, har fået mig sådan en lækker ombygget Suzuki GSx efter hvjeg har har fundet frem til en gsx-r 750 motor R717 og stellet en model gr71a, den har kørt helt fint, men nu lader den ikke som i den ingen strøm selv laver den dør bare man overvejer at tage + fra, jeg har Googlet og folk skriver om ensretter og stator, men intet af den i de opslag jeg finder er som på min, smider lidt billeder med, som måske kan gøre en klog mand klogere, jeg har læst lidt om noget med det kan være fordi der er nogle ledninger der skal være sat rigtig i forhold til lyset, og lige der har jeg et problem da den er halv lavet om til cafe racer så har vist et andet lygte hus på, der har siddet en noget ledninger som er pillet fra og den køre fint selv om de ikke er på men tror måske det efter det at den er stoppet med at lade, men jeg kan ikke finde ud af hvor på svinet jeg skal måle eller hvor jeg finder et ledningsnet diagram uden at lave en bruger til en million så jeg måske kan følge den og se om noget mangler, håber nogle har en ide, eller måske en gut omkring Viborg området med forstand på det som kunne have tid til at gi en hånd,
Første billede er på Venstres side bag det bette skjold, de ledninger på de andre kommer omme fra blokken i den højre siden den ene ledning går op til kontakten ved gas, spørg endelig hvis der skal billede eller andet info til, der er ingen forskelle om jeg tager den fra når den køre eller ej, så er måske ude i om det kan være der at den skal sende noget signal ned om at den skal lade men den så ikke gør, men ja kom med bud eller kig forbi med en hjælpende hånd selvfølig til en kold og lidt mønt hvis det lykkede


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki lade problem
  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #1   2. okt 2020

    profilbillede
  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #2   2. okt 2020

    profilbillede
  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #3   2. okt 2020

    profilbillede
  • #4   2. okt 2020 Du bliver nødt til at starte fra en ende af - google "measure charging system motorcycle" og gå så ellers i gang. Når du kommer nærmere på hvor problemet ligger er der måske nogen der kan hjælpe dig videre.

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #5   2. okt 2020 #4 ja hvis det bare var så nemt, men når der ingen ensretter er at finde eller stator med 3 gule ledninger som der står på alle de steder jeg kan finde så det ikke nemt, jeg kan godt finde ud af af måle om den lader og hvis der bare lige havede siddet en ensretter som vist i de videoer så ville det være nemt lige at måle og se om problemet var der, meen intet ser ud som det jeg kan finde guide til, og efter hvad jeg kan høre på folk er det noget med de modeller får et eller andet signal oppe fra lygte/kontakter ved håndtag om at den skal lade men nu det ikke bare en bil hvor jeg lige kan måle på generator og så skifte den, derfor jeg søger en der evt ved lidt om det, som måske kan sige ja der skal være en signal ledning fra tænding til *, eller hvad det er , de par MC jeg har set på før har haft en stator med 3 ledninger og en ensretter og der var sku ikk noget med den ikke ladet om man så rygget hele lygten af så længe der var forbindelse mellem motor ensretter stator og batteri, men det er tydeligvis lavet på en anden måde på den her

  • #6   2. okt 2020 Der er garanteret en ensretter på den! Du er nødt til at få hjælp hvis du ikke mener at den har en sådan smiley

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #7   2. okt 2020 Tja måske der er, men den står uden kåbe eller noget og kan ingen finde, medmindre den sidder i sikringsboxen hvilket jeg jo ikke vil mene, og hvis du kigger på første billede vil jeg jo mene det er den ene side af stator/generator men der kommer kun 2 røde ledninger fra, en der går til start relæ + og en der går i sikringsboxen, jeg er max lost her netop fordi det på ingen måde ligner noget af det jeg kan finde guide til, håber lidt det måske sad en der bor i området som kunne have tid og lyst til at tage et kik

  • #8   2. okt 2020 #7 OK, du har sikkert ret, men de billeder du har lagt op viser jo bare nogen samlinger af ledninger! Prøv at finde et billede af en ensretter til den model, så ved du i det mindste hvad du skal lede efter! Og du er altså svær at hjælpe når du selv ved det hele, men held med det smiley

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #9   2. okt 2020 Jeg siger ikke jeg ved det hele, jeg fortæller bare at den her model har ikke en 3 faset stator med en ensretter i enden, men der sidder hvad jeg vil mene er en 2 faset generator som umilbart skal ha noget signal gennem de stik der for at aktivere og begynde lade, men cyklen er en del ombygget og googler du min motorkode er det ihvertfald ikke de dele der sidder på den, har mødt en der vist lidt om det som snakkede om noget med den model skal have samlet nogle ledninger helt rigtig oppe ved kontakt/lys da der bliver sendt signal der fra om den skal lade, jeg skal gerne tage billeder af hele ledningsnettet osv så du kan se det, jeg siger ikke jeg ved det hele tværtimod så siger jeg netop at den måde det er lavet fatter jeg nads af, så hjælper det ikke du siger det bare er at måle på nogle ledninger der ikke er der,

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #10   2. okt 2020 Fra + pol, til startrelæ

    profilbillede
  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #11   2. okt 2020 Og så går der en lille + fra det relæ og ind i den her, som har 2 ledninger den plus og en der går i sikringsboxen, og så der fra i styr Boxen, fra styrbox ind i den anden side i blokken, gennem de stik jeg sendte billeder af før i opslaget, kan vi ikke være enige om at det er på det stykke der på andre ville ha siddet ensretter/stator, men at det her fungere på en anden måde ?

    profilbillede
  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #12   2. okt 2020 https://www.xparts.dk/en/c/49132072/alternator

    Måske dette giver mening for dig , det er en model som den, er ikke lige klar over årgang, men et ladesystem som på den fra 89, og efter hvad jeg kan finde ud af, lader den kun hvis den får et signal oppe fra "styret" om den skal, og er temmelig sikker på at der er klippet en ledning fra tænding og et sted hen jeg ikke kan finde ud af, for det efter der er blevet pillet i de ledninger og taget noget fra der ikke umilbart blev brugt, først lå de i en bunke med en strips, men den sidste tur den kørte rigtig tror jeg der er kommet en løs forbindelse, og den er så røget helt, alt andet giver ikke rigtig menig, der er intet liv hvis jeg tager batteriet af som i intet ikke så meget som den lige hoster og går ud den dør lige på stedet, og nej det ikke en model der skal have batteri på for at køre, har kørt fint på den uden batteri da den lader,


  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #14   2. okt 2020 #13 med billede et mener du så den stator ligende ting med de to ledninger fra eller det af batteri og startrelæ , men Snakke i forhold til ensretter osv er fordi manden mener det skal være som på de nyere modeller hvor man kan måle som han skriver, nu ved jeg ikk om du kender de ældre gsx-r men alle jeg har snakke med der ved noget siger noget om der bliver sendt et signal fra tænding for at den starter med at lade, hvilket os for mening efter som den lader og kørte fint før der var en der skulle være smart og fjerne de par ledninger som ikke så ud til at skulle bruges, men der er vist røget et kabel fra tænding og til et sted jeg ikk ved hvor er som så giver et signal om den skal lade,

  • #15   2. okt 2020 #14 Jeg er ret ligeglad med hvad "manden" mener, og du tror, men H.H. #13 er nok den der ved mest om el på en MC her på MCG, så hvis du vil diskutere med ham er du med din ikke eksisterende viden, helt galt på den! Prøv en lidt mere ydmyg attitude hvis du vil hjælpes, held med det igen herfra smiley

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #17   3. okt 2020 #16 ja nemlig sådan ser det os ud på min, de guidede jeg finder mener der skal være 3 ledninger men det er der jo ikke, kan ikke helt finde rundt på hvordan jeg skal udmåle den, men er også næsten 100% sikker på det er en ledning et sted pga den måde den stoppet med at virke

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #18   3. okt 2020 #15 å har intet skrevet om at diskutere med ham, jeg siger netop jeg intet aner om det fordi det ikke ligner det jeg har rodet i før, og spørg om hjælp, kan ikk se hvordan du kan kalde det at diskutere, spørg netop manden om han måske har en ide fordi jeg ikke selv aner en brik om den

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #20   3. okt 2020 #19 hva med det ? Er det ikke bare det skjold jeg har pillet af for at kigge ind du linker til eller ?

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #21   3. okt 2020 https://www.xparts.dk/en/c/49132072/alternator
    Der er den med billede, men er ikke lige med på hva du mener, hvis vi kigger på Hh's billede , det ser ud som min 2 ledninger ud en til b+ og en til box, og så de 3 lodninger som jeg vil tro går ud til den anden side og så er de ledninger der kommer op af blokken der fra gul, blå i et stik, og grøn, sort i et stik og så en grøn/gul for sig selv, er med på det et sted der strømmen skal komme fra, men der er intet der lader overhovedet og den gik fra at lade normalt til slet ikke at lade, men har et par gange startet stoppet med at lade omtrent når nogle har pillet oppe ved styret på det ledningsnet der, jeg ved ikke om HH kan svare men har hørt at de kun lader hvis de får et signal der fra noget med noget.modstand i forhold til lang kort lys, men aner nada om det, men er sikker på der sidder en et sted der ved smiley


  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #23   3. okt 2020 Altså mener du de to man også ser på dit billede ? Den øverste går til b+ den anden får i styrbox eller sikringsboxen, kigger lige om lidt når jeg er hjemme, de ledninger der fra sidder som de altid har gjort, men der var en der sagde at der kommer en ledning oppe fra lygte/lyskontakt som skal gå et sted hen, så der kommer signal om den er igang og nu skal lade, men måske jeg har misforstået noget, har været ved at prøve kigge lednings diagram men uden held, så hvis du ved lidt om det og skulle have tid og lyst så giver jeg gerne en sodavand eller øl, og noget mønt hvis du kan finde fejlen smiley

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #24   3. okt 2020 Fra den du os har sendt billede af har jeg de to her den røde der går til +, og den orange går til tænding og i sikringsboxen, og hvis jeg smider multimeter på og tjekker gennemgang så kan jeg se den et sted får noget stel da den Bibber på næsten alt, men arg jeg er ved at springe , har siddet og kigget diagram fulgt ledninger og kan bare ikke finde ud af hvor det er det signal eller hva det er skal komme fra, men har ikke rodet meget med det, så håbet lidt der var en der ville tjene lidt mønt og måske kunne hjælpe

    profilbillede
  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #25   3. okt 2020 Har prøvet måle på de 3 lodninger, der er intet modstand i men der er forbindelse mellem alle 3, altså jeg har prøvet læse mig frem til hvordan jeg skal måle men kan ikk finde nogle guide der passer med de ledninger osv jeg har, så tænke om det i de 3 lodninger der skal være den modstand der beskrives i de 3 ledninger fra stator men er det tilfældet så er den da helt død for der er intet modstand i dem kun forbindelse, men igen jeg er lost på det område og har enligt ikke lyst til at smide flere tusinde i dele der måske ikke er defekt

    profilbillede
  • #26   3. okt 2020 Som jeg ser det, har din MC en generator med indbygget laderegulering, ganske som på en bil. Altså skal der IKKE være 3 gule ledninger, og et eksternt laderelæ, det hele er byget sammen i en enhed.
    Den ene ledning (den tykke) skal derfor gå til plus på batteri, evt. på startrelæ.
    Den anden, og nu må nogen lige rette mig hvis jeg er helt galt på den, skal have plus gennem en pære, "ladelampe", når generatoren så lader, giver den også plus til pæren, som så ikke lyser, fordi der ingen spændingsforskel er over dens poler.
    Hvis den har virket, som det er nu, kan det være kullene i generatoren, som er slidt op.
    Det er dem som er vist i pos 11 i linket i #19.
    Håber det hjælper dig videre.


  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #27   3. okt 2020 Har haft generatoren af nu, jeg tror sku den er død, men ja den ene ledning går til +, den anden går i sikringsboxen, men jeg har prøvet med en boremaskine og så måle på de to ledninger der kommer intet strøm ud, måske jeg måler forkert, men ja tror sku den er død, der skulle vel ikke være en her inde der evt har en som jeg evt kan test med og evt købe hvis problemet er der,

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #28   3. okt 2020 Men så den ene ledning mener du skal have + evt fra tænding eller sådan før den aktivere og lader eller misforstår jeg dig, jeg vil jo mene det burde være en + og en - der kommer der fra generatoren og når den så drejer så kommer der strøm fra den, men tager jeg fejl og den så får - fra stellet og den ledning jeg tror er - faktisk er en der skal have et + signal eller sådan for at aktivere generatoren ? Hvis jeg måler på de to ledninger mens den køre kommer der ihvertfald intet power ud

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #29   3. okt 2020 Altså nu prøvet jeg starte den hive stikket af til "generatoren" måle på den røde og på stel, i tomgang 0,8v og ca 8 ved max omdrejninger, så tænker det er generatoren der er færdig, med mindre den skal have noget modstand eller noget gennem den anden ledning og på den måde aktivere noget så den lader kraftigere, men jeg ved ikke så meget om den model , og har ikke rigtig fået nogle svar der kunne bruges her endnu ud over #26 der bekræfter at jeg havede ret i den køre med en anden slags generator, jeg fatter det sku ikk, og den eneste MC ophug jeg kender er lukket efter ejeren døde så skal lige ha fundet en brugt et sted for at se om ikke jeg har ret i den er færdig

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #31   3. okt 2020 Det meget op af bakke, jeg har fået afvide at den skal have signal for at lade men om det passer ved jeg ikke, og efter hvad jeg kan se så er den orange også sat til og går de steder hen den skal, men et eller andet sted må der jo være en fejl,
    Hvad mener du med nr 15? At være ydmyg, jeg Sys ikke jeg prøver andet end at sige jeg ikk aner noget om det og håber der er en der ved noget som kan hjælpe smiley og det var bestemt ikke for at lyde bedre viden men dem der kommenteret før dig løs til de troede det var den anden slags model af generator, ensretter, og kan jo ikke måle eller finde problemet på den måde man gør på dem da den jo er bygget total anderledes, men jeg går ud fra min teori om det er den orange der gør den kun lader det den gør ? , Men hvor jeg skal trække en ledning fra og der ned for at det dur ved jeg ikke for efter det jeg kan se så går den de steder hen den skal , er max på udebane her, også derfor jeg spørg om der er en der evt kan hjælpe måske en der har en generator som man evt kan teste med eller som ved hvad jeg skal gøre ved den for det dur smiley


  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #33   3. okt 2020 Å hehe den havede jeg ikke hørt før, altså bare trække en fra tænding + og så der ned ? , Har rød konstant + og orange træning + i stikket og sætter jeg multimeter og måler gennemgang så Bibber den orange når jeg sætter på den og ned til den orange på generatoren, men prøver lige og lave en ledning uden mellem led der ned og måler 2 sek

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #34   3. okt 2020 Naa stadig samme resultat, jeg får lange løg af det her, ved du evt hvor der ligger en MC ophug eller sådan hvor man måske kan finde en brugt generator , eller er den på dit billede evt en du har til at ligge og måske kunne være behjælpelig med hvis det er den der er færdig, jeg Sys bare det virker underlig og tror det har noget med den der ledning at gøre, men har prøvet det du skrev med at gi den + fra tænding både med stikket af og på der er ingen forskel, med stikket af kan jeg måle 0,8 ca i tomgang og så stiger den med gassen op til lidt over 8 som jo er en hel del for lidt smiley men lige meget om jeg giver den der orange trænings strøm eller konstant strøm så ændre det ikk på den,

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #37   3. okt 2020 Altså målte jo det strøm den sendte ud, tog stikket for den ikke skulle vise de 12v fra batteriet for at se om der overhovedet kom noget power ud, men målte jo på den del der kommer fra generatoren og ikke den ledning fra nettet, men jeg er ikke en dag over 12,4 lige meget hvad jeg gør, og tager jeg stikket og så måler på den røde der kommer ud af generatoren og på stel så kan jeg måle de 0,8 -8 alt efter gas, og der er ingen forskel om jeg giver den orange power fra tænding eller ej, jeg vil jo mene den stadig skal lade og sende + ud i kablet om stikket et sat til resten af nettet eller ej smiley

  • #38   3. okt 2020 #36 Du skrev at det var op ad bakke, men den er godt nok stejl den bakke smiley

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #39   3. okt 2020 Hehe meget men mon ikke man når toppen på et tidspunkt hehe

  • #40   3. okt 2020 Har lige kigget lidt på ledningsdiagram, den orange ledning skal have plus fra tændingskontakten, altså nøglen når du har sat tænding på, gennem en 10A sikring. Den røde skal til batteriet.
    Men prønuliåhørher Har det virket, som det er, eller har du pillet ved det???
    Hvis det holdt op med at virke, uden at der var pilfingre i nærheden, hælder jeg stadig til at det er kullene, som er slidt op, så prøv at kontrollere dem, inden du skiller alt muligt andet ad.


  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #42   3. okt 2020 #40 ja det var også det jeg nået frem til ud fra fra HH skrev, har haft kigget kul de er fine store og klider på, havede det pillet af og tørret , men tror generatoren er færdig, håber lidt HH kan hjælpe med det smiley

  • #44   3. okt 2020 #53 Og så var du lige på nettet for at finde et billede?? Er du nu HELT sikker på at du har nogen forstand på de ting her? smiley smiley smiley
    God weekend til alle smiley


  • #45   4. okt 2020 Undskyld jeg kommer med et forsinket svar til #20 som nu er besvaret af #26,
    du kunne ikke finde ensretteren og jeg ville med linket bare vise hvor den var indbygget,
    jeg har selv haft flere ældre Suzukier og har stadigvæk en GSX 550 stående til salg,
    Ingen af dem er konstrueret som din, måske det kun er GSX-r 750 der er sådan.

    HHs svar #13 er fjernet ? synes det er tit hans svar forsvinder, mon han selv sletter dem ?


  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #46   4. okt 2020 #45 helt i orden man har vel os et liv at passe hehe smiley men ja den ligner ikke lige alt andet, men sådan er den hele vejen igennem, stellet er vist fra en gs 600 fra 80 med nyt nr i, motoren er en R717 når jeg kigger på nettet over modeller kan jeg ikk rigtig finde den der er masser R716 men kan ikke lige finde ud af hvor den originalt kommer fra, os derfor det lidt et fede markedet og finde ud af ting om den, har brugt nogle dage på bare af finde diagram der ligner lidt, den blev bygget helt fra bunden for lidt år siden, men er vist nået frem til det må være generatoren der er død, skal op til HH en af dagen og hente en anden

  • #47   4. okt 2020 Jeg har aldrig set en tråd før hvor TS selv har haft 30 ud af 45 indlæg, kæmpe indlæg. Havde sgu kørt til HH for længst smiley
    Han er god nok når han ikke er pigesur.


  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #48   4. okt 2020 Hehe jeg lavede os en aftale med ham med det samme jeg fandt ud af hans viden smiley skal op til ham en af de nærmeste dage

  • Buller K
    Buller K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 51
    #49   8. okt 2020 Så er den kørende igen, det var generatoren der var stået af, og tak til HH for god support og godt humør,

Kommentér på:
Suzuki lade problem

Annonce