{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.212 visninger | Oprettet:

Honda cbr 600 f2 Knastkæde strammer. {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.
Så opretter jeg forum nr 100.000 om knastkædestrammer på Honda cbr.

Mit spørgsmål er følgende.

Har købt mit en skøn Honda cbr 600 f2.
Ved handlen fik jeg skiftet knastkæde strammeren.
fordi den snakkede en smule ved opstart.

Når jeg Starter motoren op, tikker den stadigvæk en smule, og går så over når den har stået lidt, eller jeg giver den lidt omdrejninger.

Mekanikeren, forklare at det skyldets knastkæde strammeren er Olietryk reguleret. hvilket ville sige at den først går ind og strammer når der er kommet lidt olie tryk. og det derfor er helt normalt, og ikke noget man kan eller skal gøre noget ved, ud over at skifte til en manuel. Men han ville ikke anbefale det.

Men Kan det passe, eller er det en gang sluder.
Er det normalt at den tikker lige ved opstart. ?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda cbr 600 f2 Knastkæde strammer.
  • #1   7. maj 2015 haynes eller clymer manual...så finder du sikkert svaret smiley

  • #2   7. maj 2015 Min gør CBR gør det samme, så jeg følger lige med.

  • #3   7. maj 2015 af ren nysgerrighed, sagde han hvorfor han ikke ville skifte til en manuel ?

  • #4   8. maj 2015 Ja
    1. Han sagde ikke direkte han ikke ville, men det var klart med forbehold.
    problemet med den manuelle er at den ikke slår tilbage hvis der skulle ske et eller andet, det er selvfølgelig ikke et problem medmindre der sker et eller andet. Men gør der det, er det noget rigtig skidt.

    jeg havde fået handlet skiftning af knastkæde strammer ind i prisen, og den er der 1 års garanti på. så derfor valgte jeg den originale.

    Nu er jeg som sagt bare i tvivl om det er helt normalt og fint den tikker fra knastkæde inden der kommer olietryk på, rettere sagt, lige når den bliver startet op.




  • #5   8. maj 2015 jeg ved det ikke selv, men da jeg søgte Google tynd dengang min strammer drillede mener jeg at jeg læste der skulle bygges et olietryk op.
    min skulle først være varm, hvis jeg så slukkede den og tændte den igen larmede det helt vildt, men gik væk igen efter 1 minut. og det hjalp med en manuel. men det virkede da som om det var olietrykket der skulle op før den pressede på kæden smiley


  • #6   8. maj 2015 Andreas.
    Det må jo så tale for at det er helt fint, og en del af den måde maskinen er bygget op på. ?
    så længe lyden forsviner så snart der er opbygget olie tryk


  • #7   8. maj 2015 jeg er helt enig smiley

  • #8   8. maj 2015 strammer fungerer via olietryk. så der skal selvfølgelig laves et olietryk før den fungerer optimalt. så er spørgsmålet hvor hurtigt den er om at lave olietryk, men mon ikke der sidder en klog person herinde som kan svaret på det smiley
    når den går i stykker er det jo fordi den bliver utæt så den ikke kan holde trykket. jeg ville nok først være bekymret når den begynder at være længere tid om at stoppe med at rasle smiley


  • #9   8. maj 2015 Han har ret i at den fungere ved olietryk. Hvor længe der går ved jeg ikke men jeg ved at strammeren er en hyppig defekt på din mc. Jeg ville skifte den til en manuel promte. Alle jeg har kendskab til som har skiftet er fuldt ud tilfredse.

Kommentér på:
Honda cbr 600 f2 Knastkæde strammer.

Annonce