2.631 visninger
|
Oprettet:
hvorfor er nogle udstødninger "brændt" midt på ? {{forumTopicSubject}}
hej med jer
Jeg har siddet og kigget på nogle forskellige cykler jeg er interesseret i, men flere af dem som har meget chrom på og en flot chrom udstødning, har 1 eller flere blålige brændemærker på udstødningen. De sidder sådan ca midt på røret imellem fodhvilerne på fører og passager?
Er det forkert forbrænding eller er det for billigt et rør eller andet?
Syntes ikke jeg har set det på Costum rør fra V&H?
På forhånd tak
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 228 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
...det kan som sagt også komme af andre årsager, men det er i sidste ende fordi at udstødning er blevet (for) varm.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 228 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Sådan har det i hvert fald været på dem jeg har monteret.
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 47
Er det ikke noget man som køber skal være opmærksom på for der kan vel forelægge en fejl i motorens forbrænding hvis udstødninge bliver for varm?
Har kigget på flere Touring cykler hvor det er helt oppe ved afgangsrøret den er blå, men røret på mange af dem er også tyndt der i bukket?
Men på de større Cruisere har jeg også set flere med udstødningen der er blå, men syntes dog det er et mærkeligt sted ca midt på røret?
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 228 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Farven skifter i takt med at temperaturen stiger. Først får det en guld/gul farve, herefter blålig og til sidst violet/mørk... Og så er metallet snart ved at have en temperatur hvor det bliver rødglødende
Har nørdet lidt med at smede knivblade, derfor også hærdning og anløbning.
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.576
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 47
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 228 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Bedre flow = der bliver lukket mere luft igennem systemet. Får du mere luft igennem systemet skal du også have mere brændstof hvis blandingsforholdet skal passe. Hvis ikke får du en for mager blanding og højere forbrændings/udstødstemperatur. I VÆRSTE TILFÆLDE kan du brænde en udstødsventil eller stempel af...men det er også worst case scenario.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 228 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Hvorfor det lige er midt på må jeg være dig svar skyldig. Det kan evt. være fordi de har noget varmeskjold oppe omkring forrøret.
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 490
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 228 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
På #5 har vi jo et tydeligt lille "farve/temperatur-skema" vedrørende anløbning. Først guld/gul, så rød/violet og herefter blålig/mørk. På billedet er det jo også tydeligt at se hvor udstødningen er varmest.
...ja man kan jo ikke vinde hver gang
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 47
Syntes det virker mærkeligt at udstødsrøret ikke er den blålige farve hele vejen fra forrør og ned til midten, men kun ca midt på røret, for skulle tro temperaturen havde været endnu varmere højere oppe?
okt 2014
Følger: 1 Svar: 23
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 200
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.576
Man skal åbenbart også bruge Cola:
http://www.wikihow.com/Color-Titanium
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 200
hvorfor er nogle udstødninger "brændt" midt på ?