{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Joachim L
Joachim L
Tilmeldt:
25. jun 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

HD bliver ved med at hive strøm, selvom kredsløb er afbrudt? {{forumTopicSubject}}

Hej. Min far og jeg har skruet i hans motorcykel (vi skulle skifte pakninger overalt) over de sidste 2 weekender, alt gik som det skulle; både med at skille den ad og samle den igen. Efter vi havde samlet den, ville vi teste om starteren virkede (uden tændrør og uden benzin i tanken). Den ville gerne starte men den ville ikke slukke igen, medmindre man afbryder hele forbindelsen fra batteriet, så hvis man drejer om på nøglen eller afbryder forbindelse fra solodoniden trækker den stadig strøm fra batteriet og prøver på at starte. Hvad kunne problemet være? Det er en Harley Davidson shovelhead fra sidst i 70'erne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HD bliver ved med at hive strøm, selvom kredsløb er afbrudt?
  • #1   25. jun 2016 Kontaktsæt er brændt fast i solenoiden.
    Tror jeg
    Man kan få et repsæt men det er bedre at købe en helt ny.


  • Joachim L
    Joachim L Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #2   25. jun 2016 Vi har prøvet at udskifte den, med fik desværre det samme resultat...

  • #3   26. jun 2016 Men den bliver reset når du piller strømmen fra batteri?
    Kunne være et relæ der var forbundet forkert.
    Så det holder konstant ved aktivering.


  • Joachim L
    Joachim L Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #4   26. jun 2016 Ja, starteren skubbes tilbage når strømmen bliver afbrudt fra batteriet. Vi har også tjekket relæet, men selve problemet ligger i, at starteren ikke vil skubbe sig selv tilbage når den "får besked" på det.

  • Joachim L
    Joachim L Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #5   26. jun 2016 Opdatering:
    Efter længere tid med bandeord og forsøg har vi endeligt løst problemet. Vi filede "tænderne" (se afmærkede område på billedet) lidt ned fordi de blev ved med at skabe for meget friktion.


    profilbillede
  • #6   26. jun 2016 Okay.
    Jeg undre mig dog lidt over hvorn de tænder kan blive et problem, når det eneste i har gjort, er at skille den af, skifte pakninger, og så samle igen.
    Er der noget som ikke er linjet godt nok op?
    Noget som ikke er spændt ordentligt sammen?

    Eller bare bedre sammen end før? smiley


  • Joachim L
    Joachim L Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #7   26. jun 2016 Der var også lidt problemer med pakningerne ved starteren (vi havde en jern-pakning og skiftede over til gummi, men tykkelserne passede ikke helt) og så fik vi også noget at vide om, at tændrørene skulle sættes i for at skabe lidt "modspil". Vi fik også renset det indvendige af starteren for skidt, hvilket også hjalp.

  • #8   26. jun 2016 Okay.
    Det lyder som mange små ting der så gjorde den store forskel.
    Er den så snart klar til opstart?


  • Joachim L
    Joachim L Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #9   26. jun 2016 Det har du fuldstændig ret i. Batteriet mangler lige at blive ladt op, så er vi helt klar til en bette tur for at sparke liv i den igen.

  • #10   26. jun 2016 Fedt nok.
    Og så lige på en søndag smiley


  • Joachim L
    Joachim L Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #11   26. jun 2016 Lige nøjagtigt, en dejlig afslutning på weekenden. smiley

Kommentér på:
HD bliver ved med at hive strøm, selvom kredsløb er afbrudt?

Annonce