{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.908 visninger | Oprettet:

MC at rode lidt med {{forumTopicSubject}}

Hej.

er der nogen af jer kloge hoveder der ved om der er nogen motorcykler der at nemmere at rode i end andre, jeg går lidt med tanken om at få fat i en mc kun til at rode med så jeg kan lære det ?? har ikke 10 tommelfingre har bare ikke rodet i mc før


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC at rode lidt med
  • #1   12. jan 2017 ja


  • #2   12. jan 2017 En maskine fra 80'erne! Eller en kineser du kan være lidt ligeglad med hvis du kommer til at lave lidt lort i den smiley Jeg har lavet begge dele og lært en masse ved learning by doing

  • #3   12. jan 2017 Er vi ovre i jiljun eller sådan noget og er der nogen bestemte som også er til at skaffe dele til ??

  • #4   12. jan 2017 Køb en Zero. smiley

  • #5   12. jan 2017 Måske den billigste Suzuki GN 250 du kan finde, eller en gammel træt GS 450? Jeg havde en GS 450 i fantastisk stand som du kan se i min profil, og den var sgu nem at have med at gøre.

  • #6   12. jan 2017 MZ, enkel og billig.

  • #7   12. jan 2017 Køb den billigste MC du kan finde smiley
    Men forskellen, køb en gammel MC af velkendt mærke, og få de fleste penge hjem igen efter et salg. Dyrere i anskaffelse.

    Køber du i en kineser, så får du formentlig ikke dine penge igen, men har den for egen fornøjelses skyld. Fordelen er at de er meget billige i anskaffelse.


  • #8   12. jan 2017 også jeg må kigge på en med velkendt mærke tænker det er dem der er nemest at finde dele til smiley har en keeway i øjeblikket og synes ikke det er til at finde dele til den, til en nogenlunde overkommelig pris

  • #9   12. jan 2017 Helt klart en MZ eller en Jawa - vil anbefale en MZ (bedre kvalitet)

    du finder heller ikke billigere dele end MZ


  • #10   12. jan 2017 Kommer jo an på om det skal være 2 eller 4 takt, hvis det er motor du vil rode med er 4 takt en del mere udbredt, altså det vil du få mere brug for, måske

  • #12   12. jan 2017 Gør det dig sur hvis det nu er tilfældet ?

  • #14   12. jan 2017 Nemlig smiley "smiler griner blomster"

  • #15   12. jan 2017 Hvis det er en MC fra 70'erne eller 80'erne, så find en der er så komplet som muligt. Det er lettere at sætte ting i stand, end at skulle finde specielle stumper.

    Har selv 2 stk CB250 G5 fra midt 70'erne stående. Og der kan det meste stadig findes. Også fra nyt af.


  • #16   12. jan 2017 Der kan godt købes dele til kina mc'erne på sjælland og i jylland smiley

    Ja dem får man ikke pengene tilbage på , som på mærke dyret men jeg startede med dem som øvelse grundet prisen!
    Og nu er jeg så igang med en suzuki gs 250 , honda cmx 250 og en kawasaki gpz 500!
    Øvelse gør mester smiley


  • #17   12. jan 2017 Sådan en som min gamle Royale Enfield fra 1957 er da ideel.1 cyl.350 CC og fire takter.den er til salg - overkommeligt

  • #18   12. jan 2017 Et 1 stempel trail MC (fx, XL 500) hvis det skal være 4 takt, ellers et MZ hvis 2 takt er O.K.

  • #19   13. jan 2017 Sådan en Enfield kan repareres med et bøjet søm og en planke!

  • #20   13. jan 2017 Hvad end du vælger at løbe af MC, så kan jeg varmt anbefale at du køber en Haynes manual til den (alternativt en Clymer hvis du ikke kan finde en Haynes). Med sådan en ved hånden kan du lave rigtig meget selv og samtidig lære en masse.

  • #21   13. jan 2017 # 19 ;
    husk at sømmet skal være i tommer...... smiley


  • #22   13. jan 2017 21# og der skal være mange af dem smiley

  • Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 184
    #23   13. jan 2017 hvor er du fra? har en kineser du kan få billigt.
    2 cylinder v motor 4 takter. har selv brugt den til at lære knægten at skrue.


  • #24   13. jan 2017 billig i værktøj!

    bilig i dele!


  • #25   13. jan 2017 #23
    jeg er fra Odense og det er som sådan ikke motoren/el jeg har problemer med, jeg er udlært personvongs mekaniker så ikke noget problem der, det er mere sådan noget som at skifte kæde kit og justere kæden og bremser jeg følger ikke for at prøve på min egen da jeg er bekymret for at jeg får nosset godt og grundigt i det smiley


  • Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 184
    #26   13. jan 2017 så er der lidt langt den holder ved Aalborg

  • #27   13. jan 2017 Hvis du udlært personvogns mekaniker, så burte det at skifte en kæde eller et par bremser da være det mindste problem smiley

  • #28   13. jan 2017 Ja det burde det vel har aldrig prøvet det før jeg er bekymret for at jeg alligevel på en eller anden måde får nosset i det ?? og ja man lære det jo kun på en måde men jeg er virkelig grøn på motorcykel delen ????

  • #29   13. jan 2017 jeg er skræmt fra vid og sans... Når en bil mekanikker ikke føler sig sikker nok til at skifte kædekit og justerer bremser på en mc.... Hvad fanden er det man lærer i dag ???? smiley smiley Åbenbart ikke trygheden i at skille noget fremmed ad og samle det igen........

  • #30   13. jan 2017 Det nu meget simpelt, og bremser er jo stortset det samme på en bil.

  • #31   13. jan 2017 problemet ligger i at jeg kun har hørt skræk historier om hvor galt det kan gå lige hvad angår kæde og ja bremser er da lige til har bare ikke prøvet det før på en 2 hjuler og forskellen ligger i at når jeg laver bil så har jeg bare en lille smule data at gå ud fra her har jeg intet....

  • #32   13. jan 2017 Du lytter til for meget sladder og skruer for lidt... Sluk telefonen. skru op for musikken og flå den keeway fra hinanden.... Og brug samme fremgangsmåde næste gang du er bange for noget teknisk.

  • #33   13. jan 2017 javel! smiley

  • #34   13. jan 2017 et sidste spørgsmål skal baghjulet være fri fra jorden når man justere kæden?? ??

  • #35   13. jan 2017 ja det er nemmest


  • #36   13. jan 2017 NIMBUS Der kan få kursus og alle stumper.!


  • #37   13. jan 2017 Nej baghjul skal ikke være fri fra jorden når man mål fri spil i kæden. MC skal være lodret og med last på ellers blive kæden for stram

  • #38   13. jan 2017 sludder og vrøvl tim E

  • #39   13. jan 2017 Aprilia Service manual 993y:
    To check the slack, proceed as follows:
    • Position the vehicle on the special rear support stand
    • Position the gear lever in neutral.
    • Make sure that the vertical oscillation, in an intermedi-
    ate point between pinion and crown in the lower part of
    the chain, is about 25 mm.
    • Move the vehicle forwards, or turn the wheel, in order
    to be able to check the vertical oscillation of the chain
    even when the wheel turns; the slack must be constant
    in all the rotation phases of the wheel.

    Kawasaki zx9r: Service manual PN 99924 1171 04
    Check the slack with the motorcycle on its side stand...
    Dog 2 MC med side stand, but different bikes do vary...

    The reason is that when the back wheel is hanging the back axel, swing arm bearing final drive shaft angle more acute than in normal driving conditions, and therefore the distance between drive shaft and back axel reduced and chain slack increased during adjustment. It risks making the chain too tight in normal driving conditions, risking wear on chain, sprockets, drive shaft, wheel bearings and swing arm bearings. Better to have it a little too lose than too tight.
    Please forgive the English, it is late...


  • #40   13. jan 2017 honda service manual tf 1011 If you weigh 80 kg then set the corresponding weight in the back seat (you may want to use potatoes or carrots while controls an chain --- it should move 25-35mm from top to bottom, remember to wipe the fingers of if you have not had gloves on

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 10 Følgere: 3 Svar: 61
    #41   14. jan 2017 Jeg var i samme situation for et par år siden og købte en Honda cx 500. Stumper fås til rimelige priser og der findes en hyggelig cx-klub, hvor man kan få teknisk råd og vejledning. God Vind!

  • #42   14. jan 2017 Hvad end du vælger så fald ikke over en Yamaha DT175, reservedele findes ikke smiley

  • #43   15. jan 2017 der er lige kommet en Suzuki DR 250 s tilsalg for 2700, som skrue projekt smiley

  • #44   16. jan 2017 Ducati Panigale, den tror jeg er fin at starte med. Ej det er gas.

    Meld dig ind i en klub med et godt værksted, så er der helt sikkert nogle medlemmer som vil hjælpe dig de første par gange, indtil du selv har lært at skrue. Vælg evt. en mc model som en af de andre har haft i mange år, så kan han nemt hjælpe dig.

    Det er af samme årsag, at jeg har en Transalp og en XT 550, det er sjovt nok dem vi har flest af i klubben. Jeg har skruet i mc'er i 5 år nu og kan lave det meste selv. smiley Jeg er forresten også automekaniker uddannet. Men jeg kløede mig også en del i håret, da jeg startede på at skrue i mc'er. smiley


  • #46   17. jan 2017 Lige præcis sådan en Ledow lavede jeg om! Den er nem at gå til - og ser fed ud når den er færdig af en 250'r at være smiley

  • #48   17. jan 2017 Den her er den jeg har lavet om fra bunden, som første gangs projekt

    profilbillede
  • #50   17. jan 2017 Tak smiley ja det er jo ren terapi at rode med mc smiley
    Jeg gjorde et forsøg - som ikke er noget man gør på en dyrere mc - griner! Borede en satens masee huller i enden af potten! Det gav lidt mere lyd - ik meget!
    Men den har jo ikke et nemt udstødningssystem hvor man bare kan skifte til åben potte da den er med en eller anden underlig samling nedenunder! Så valgte den billige løsning smiley
    Jeg spartlede bagskærmen ud , da jeg tog passager sæde af nåede aldrig at ompolstre fører sædet!
    Og ja så forkortet forskærm! Jeg brugte carbon folie til staferinger på matsort tank og bagkærm og de røde dele smiley


  • #51   17. jan 2017 Carbon folie som staffering smiley

    profilbillede
  • #52   17. jan 2017 Carbon folie på bagskærm

    profilbillede
  • #53   18. jan 2017 Det hele kommer jo lidt an på hvad du gerne vil rode med. Det er ikke det samme om man roder med motor/gear og hvad dertil hører eller stel og bremser og den slags.
    Hvad med at starte med en knallert, der alligevel ikke duer. Hvis den så kommer til det, kan du betragte det som en sejr. Herefter ville jeg give mig i kast med en mindre motorcykel.


  • #54   18. jan 2017 Da jeg for mange år siden havde den slags ideer i hovedet, så købte jeg en gammel rusten Vespa Sprint det er en 2 T på 150 cc.
    den er både sjov og spændende at rode med, om det så er gearkassen og koblingen så bliver det hurtig en nem sag, og når du så er blevet færdig med den, så kan den sælges " hvis du nænner det " for en fyrstelig sum penge.
    Jeg har så siden holdt mig til en scooter og har nu i flere år kørt på en Suzuki Burgman AN 400 K8 det var måske også en sag at gå igang med når du føler dig udlært.
    Hej og god vind


    profilbillede
  • Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 12
    #56   20. jan 2017 En gammel MZ 150 kubik, den er simpel men alligevel er det godt lavet og du kan stadig få reservedele - du kan måske finde nogle som kan give dig et kursus.
    Hvis du bor i Nordjylland skal du være velkommen til Aalborg.
    Du skal undgå alt for kompliceret elektrisk, som ikke kan klares med et almindeligt multimeter. Du skal have en eksploderet tegning af delene.


  • #57   6. feb 2017 #29...Der sidder jo ikke multistik på gamle motorcykler, såååehh smiley

  • #58   6. feb 2017 Har splittet en skadet Kawasaki ZX10R fra 2005 op, og der er godt nok ikke meget plads, mange ledninger. Ikke lige sådan at samle igen.
    Hvad med en Suzuki bandit, der er plads og ikke så meget elektronik, på de første.


Kommentér på:
MC at rode lidt med

Annonce