{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.886 visninger | Oprettet:

Kan ikke starte og drypper brun væske fra retur slangen ved køleren :( {{forumTopicSubject}}

Hey alle. Har lig købt min første MC. Suzuki Intruder vs750 fra 86 i sidste uge. Den kørte fint men nu gider den ikke starte på el starteren. Skal skubbes igsng så kører den fint. Men når jeg bruger el start så siger den kun klik klik. Og den drypper brun væske fra retur slangen fra køleren er det normalt? Burde det ikk bare være rent vand? Kan det være den skal renses i køleren evt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke starte og drypper brun væske fra retur slangen ved køleren :(
  • #2   1. apr 2017 Angående din starter, kan det være batteriet der er fladt, eller
    dårlig stelforbindelse, eller kul i starter der er slidt ned.Det at den klikker er dit starter relæ der virker smiley
    Den brune væske kan være toppakning, tjek eventuelt motorolie, om det også er lysebrunt.
    Det kan også bare være væsken er fra 86, så kan du skifte den ud, med nyt kølervæske.


  • #4   1. apr 2017 Lyder som almindelige uskadelige symptomer på en gammel Intruder

  • #5   1. apr 2017 Kn jeg tjekke motorolie bar på dækslet lig som man gør på biler. Altså om det er blandet med vand for at se om toppakningen er ok. Er det bar at tappe af og fyld ny kølervæske på?

  • #6   1. apr 2017 Klaus. Kølerdækslet så brunt ud. Som om det var rustent.

  • #7   1. apr 2017 Tag en dråbe vand ud og hold en tændt tændstik under, bliver der noget tilbage er det olie

  • #8   1. apr 2017 Hvis der er vand i olien, er du ikke i tvivl, når du tager olieproppen af.
    Men det lyder lidt som gammelt vand.
    Knud ved hvordan den skal se ud, og hvor man tapper det gamle af, jeg tror han fik en intruder den dag han blev født. smiley


  • #9   1. apr 2017 dog ikke Claus, men jeg er nok den der ved mest om VS 750 i DK!

  • #10   1. apr 2017 klik klik klik... der er for lidt power på dit batteri. Gætter på du kan løse det med en opladning, eller et nyt batteri hvis det er helt dødt.

    Ang. den brune væske, så tror jeg bare det er en lille utæthed. Kølervæske komme i mange farver, og en af de rødlige vil jeg godt kunne tror kan virke brun hvis den har en del år på bagen.

    ....Har man (tidligere ejere) bare brugt alm. vand til køling, så vil jeg tro at det bliver meget brunt og misfarvet af rust. En del af Intruderens kølesystem løber indvendigt i stellet, som vil være ret modtagelig for rust, hvis der ikke benyttes kølervæske.

    Har du vand i olien er du ikke i tvivl, det bliver nærmest som en grålig majonæse - hvis det er rigtig slemt.


  • #11   1. apr 2017 brun væske , lyder som alm.tyndskid fra en VSer smiley

  • #12   1. apr 2017 Kan jeg bar tappe kølevæsken af og fylde noget nyt på? Og hva slags kølevæske skal det være? Må man tilkoble batteriet til en bils batteri med startkabler for at se om det er batteriet der fejler?

  • #13   2. apr 2017 hvordan tjekker du med et bilbatteri om mcens batteri fejler ?

  • #14   2. apr 2017 som en skriver, så løber kølevand i en del af stellet undervejs, på denne model, hvis man kigger i en clymer manual skal kølevandet være blandet 55% istedet for det normale 50 %,
    hvis tidligere ejer har brugt ganske almindelig vand fra hanen uden kølemiddel i, kunne jeg godt forestille mig at det ser temmelig brunt ud efter et stykke tid (det kan det dog også godt gøre med kølemiddel i) skift kølevand, når du tømmer det gamle af, så skyl systemet med rent vand indtil der ikke kommer brunt vand ud mere og kom derefter kølevand opblandet til 55% på.
    vær opmærksom på en udluftning skrue der sidder på venstre side af stellet foran lidt under tanken, så du ikke har luft i systemet, når du er færdig.


  • #15   2. apr 2017 den skruekeldtaler om kan også bruges til aftapning

  • #16   3. apr 2017 Hvilken slags kølervæske skal jeg så bruge?? Og er det fint med dem fra t hansen?

  • #18   3. apr 2017 Har prøvet med at starte den med en booster, det hjælper ikke. Relæet klikker stadig. Kan det være starteren??

  • #19   3. apr 2017 det lyder mest som et træt batteri

  • #20   3. apr 2017 Har sat et helt nyt batteri på nu og den gør stadig det samme ?????? bliver snart skør. Har prøvet at kortslutte relæet der sker ikke andet en gnister og en meget varm svensknøgle hehe ??

  • #21   3. apr 2017 Så vil mit næste gæt være at starteren hænger.

    Kan du tørne motor med håndkraft?


  • #22   4. apr 2017 Det kan være dine kul i starteren der er blevet slidt ned, nu når du har prøvet at give den en over nakken med strøm smiley
    Man kan prøve at banke (blødt ikke smadre) lidt på starteren, med en bolchehammer, så kan kullene rykke sig lidt, og du får forbindelse et lille stykke tid. Så ved du helt sikkert at du skal renovere starter selv, eller bytte til en anden.
    den kan også være total ligeglad med det, men det lyder som om det er starteren, som den er gal med.


  • #23   4. apr 2017 Hvor ligger starteren på sådan en maskine?

  • #24   4. apr 2017 På min gamle suzuki, var der et dæksel, ovenpå motorblokken, man kunne skrue af, så var starteren under, men det var en helt anden type motorcykel,
    sååå Knuuuud kom lige og hjælp smiley


  • #25   4. apr 2017 Mener den sidder bagved bagerste cyllinder, ovenpå motorblokken under et lille chrom (forudsat at den ikke er malet) låg.

    Der går en ret kraftig ledning til den også (+ pol fra startrelæ), som du bare kan følge.


  • #26   5. apr 2017 Clau s og Milling - I har ret`!

  • #27   5. apr 2017 Og ellers er det igang med at måle hvor mange volt der kommer frem til starteren for at se om der er dårlige forbindelser

  • #28   6. apr 2017 Nogen der ved hva det rør der løber ud af cylinderen og ned er til. Der løber vand ud af det når man skruer det løs. Det er det der sidder lige op over det låg som starteren er under.

  • #29   6. apr 2017 tror du er bedst tjent med at købe en clymer manual eller gå ind på cmsnl.com. og kopiere tegninger over din cykel...

  • #30   6. apr 2017 Keld har prøvet at kigge på tegningerne kan ikke finde svar på hva jeg søger. Kan ikke finde ud af hvilken del dette er. Har Fundet ud af hvordan jeg kan få starteren af. Men der er et rør der løber fra cylinderen også ned som sidder i vejen for at starteren skal komme ud. Og når jeg skurer røret af så kommer der vand ud. Det lidt brunligt men det ikke olie og heller ikk benzin kn jeg lugte.

  • #31   6. apr 2017 jeg har ikke intruder eller manual mere, men kommer kølevand ikke nede fra stellet og op der, inden det løber ind i cylenderblokken,,,...?? ellers ved jeg ikke hvad det er..

  • #32   6. apr 2017 Har Fundet ud af det og jo det rigtigt hva du siger det er det vand der løber gennem stellet også ind i motorblokken. :). Nu har jeg bestilt en ny starter og hvis det ikke er det der er fejlen så skal den sku ind til nogle professionelle. Også håber jeg ikk de siger det er relæet for nu har jeg prøvet alt undtaget nyt relæ ?? Men i siger det virker når det klikker hver gang jeg trykker på starteren og det gør den. Den klikker ret højt.

  • #33   13. apr 2017 Nogen der ved hvad denne ledning er til og hva den fører til? Ku den evt havde noget at gøre med at min MC ikke gider el starte. Så pludselig at den bar hang løs under blokken. Kn ikke se hvor den sku havde været koblet til :S

    profilbillede
  • #34   13. apr 2017 Har prøvet at følge den men det næsten umuligt da ledningsnettet bare er et stort rod under sædet. smiley


    profilbillede
  • #35   13. apr 2017 Frigear eller støttebens kontakt?


  • #36   13. apr 2017 Prøv at søge på scribd, der downloadede jeg lednings diagram til en vs 750 jeg havde, det er en app

  • #37   14. apr 2017 tror ikke der er støttebenskontakt på en 86'er,, mener først det var fra 88 og op, men er ikke sikker.....
    jeg kan ikke hjælpe dig med den der, men synes at jeg kan se nogle lodninger der vist ikke er prof lavet, og undskyld hvis det er nogle du har lavet....
    jeg gætter, er det ledninger hen til ensretter...??? sidder jo på den side


  • #38   20. apr 2017 Tak for alle svar. Har lavet den nu. Det viste sig faktisk at være relæet som ikk gad sende strøm videre ?? Simpel fejl. Det klikkede og så ud til at virke. Men åbenbart ikk. Så nu kan den starte og køre igen. Er dog blevet meget klogere mht til deb cykels ledningsnet og diverse ting ?? Og den brune væske er væk efter et par gange køle rens og aftapning af kølervæske. Tror den var meget gammel den væske. Men tusind tak til alle jer der gad bruge jeres tid på at hjælpe ?? Især Knud. Tak til jer alle. Nu jeg klar til vejene igen. Nu mangler vi bar det gode vejr ????

  • #39   20. apr 2017 Det lyder tosset, at relæet klikker, og det ikke virker. det sender jo netop strømmen videre, når det klkker sammen.
    Så er jeg da ked af jeg fik dig på vildspor.
    Godt du fik det lavet. smiley


  • #40   21. apr 2017 Umiddelbart ja, men kontakfladerne inde i relæet kan jo have været dårlige eller lign.

    Klikket indikere jo trods alt kun at den kobler til, og ikke at der nødvendigvis er forbindelse.


  • #41   21. apr 2017 Ja du har ret, lidt ligesom Platiner i Gamle dage smiley


Kommentér på:
Kan ikke starte og drypper brun væske fra retur slangen ved køleren :(

Annonce