{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.165 visninger | Oprettet:

cafe racer afvist rear loop {{forumTopicSubject}}

Så skete det.
min kammerat skule købe en cafe racer med rear lopp
skråret i bagende.
den skulle bare synes.
synsmand afviste den

Custom firma prøver at få godkendt opbygning
med papir.

De er begyndt at være efter cafe racer

Hvis i ikke har papir på bagende konstruktiv ændring.

surt nu er de også efter cafe bikes


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cafe racer afvist rear loop
  • #2   25. jun 2017 hvis ikke der er fjernet tværgående forstærkning , er det jo "bare" at fjerne rearloop og køre den til syn .

  • flemming n
    flemming n Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   25. jun 2017 De er heller ikke glade for de åbne filter

  • #4   25. jun 2017 Havde papir på min fra en person i Færdselsstyrelsen hvor der stod sort på Hvidt den var godkendt med rear loop (bmw r65)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   25. jun 2017 Det er da også på tide at folks elendige håndværk og papirarbejde får konsekvenser...

  • #6   25. jun 2017 "5" lige nøjagtig med rearloop er det vel ligegyldigt om det er der ,eller ej , mc en kan jo synes så længe der ikke er skåret i det tværgående,

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   25. jun 2017 MC'en kan godkendes hvis ejeren foreviser dokumentation for at det er lovligt at skære i, og tilføje noget til stellet - i dette tilfælde en bue. Så det er naturligvis ikke ligegyldigt om den er der eller ej... smiley

    Kan han ikke det, så afvises cyklen i synshallen oftere og oftere. De er blevet obs på det - og det kan jeg ikke se er noget problem overhovedet. Folk kan sgu bare sørge for at få dokumentation på hvad de laver. Tidligere ejer kunne f.eks have kontaktet autoconsult og få dem til at lave papirarbejdet, hvis det overhovedet var muligt efter omstændighederne - de kommer også med råd og vejledning til hvordan det KAN blive lovligt på den pågældende MC.


  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #8   25. jun 2017 #6
    Da ikke hvis det er svejset på, så er det vel ligegyldigt om der er skåret noget fra stellet eller ej?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   25. jun 2017 Man må ikke svejse noget ekstra på eller skære noget af uden at dokumentere at det er forsvarligt lavet.

  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #10   25. jun 2017 Også hvad jeg tænkte men har ikke sat mig ind i reglerne så ville ikke ligge hovedet på blokken..

  • #11   25. jun 2017 Jeg har lige synet min cafe racer med afskåret bagende, men måtte netop ikke svejse loop på! Jeg har skåret bag støddæmperne som jeg måtte og ikke skåret i noget bærerne! Jeg skulle ikke dokumentere noget!
    Jeg havde fået lavet et loop men det ligger her til pynt nu da jeg ikke har lyst til at sælge noget der er svejset på ulovlig efterfølgende! Og ej heller betale flere tusinde kroner for at få dokumtenter på det! Ellers bliver det jo en meget dyr cykel til sidst, og det vil alle jo ikke betale for
    smiley


  • #12   25. jun 2017 Den her

    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #13   25. jun 2017 Endnu en synsmand som ikke kender nok til reglerne - han vidste bare at loop var fy-fy. smiley

  • #14   25. jun 2017 Sajmon : er du sikker på det ? , jeg mener at fra 1.1.2017 ,er det lovligt at korte af bag støddæmpere, hvis der ikke er tværgående afstivning der fjernes.

  • #15   25. jun 2017 Det var han nu ikke ... jeg havde læst en lang debat på motorcykel forum på fb inden, og derfra vidste jeg selv hvad jeg måtte og ikke måtte da der var en der oploadede de sidste nye regler derinde smiley

  • #16   25. jun 2017 Præcis Michael..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #17   25. jun 2017 #14 - Indtil videre ja.

    #15 - Har du et link til de regelændringer? Jeg er den første til at indrømme hvis jeg tager fejl, og jeg vil hellere end gerne lære noget nyt.


  • #18   25. jun 2017 Www.skad.dk

    Jeg kan ikke kopiere det udklip han oploadede , men han henviste til ovenstående!! Det var en meget lang tråd skal det siges som netop drejede sig om hvor man måtte skære osv smiley


  • #19   25. jun 2017 Hele møllen ligger sammen med alle andre af rigets gældende og tidligere love på retsinformation.dk smiley
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=191542
    Mht. rearloop, er det vel lovligt at lave det så det kan skrues på?
    Det her italienske firma laver f.eks. et der skydes ind i de eksisterende stelrør.
    http://www.unitgarage.com/frame_plate_holder_and_light


  • #20   25. jun 2017 der er vel også et eller andet med sikkerhed at gøre..... motorcyklen er vel stadig teknisk set godkendt til at køre med to personer. Men når bagenden er kortet af, kan det give nogle sikkerhedsmæssige årsager da der ikke er plads, uanset om det er svejst eller boltet på....
    og synsmanden bliver vel nød til at se på facts og tekniske forhold og ikke hvilke intentioner ejeren har


  • #21   25. jun 2017 Vi har alle vist fra dag ét at man ikke må skære af- og eller svejse ting på stellet. Så det kan ikke komme bag på nogen!

    Vi skal egentlig kun være glad for at reglerne er blevet lempet, og man nu må skære af bagved den stive forbindelse - det måtte vi ikke før! Og at man nu tilmed (med en godkendelse til x-tusind kroner) kan få godkendt et rear loop hvis man gider smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #22   25. jun 2017 Der er stort set ingen grænser for hvad man kan få godkendt, hvis man pakker sin elendige nærighed sammen og spørger de professionelle om de vil blåstemple det - godt nok mod betaling, men ikke desto mindre får man både stempel, dokumentation og råd / vejledning ledende til selvsamme papirnusseri.

    Autoconsult er bare en af dem...


  • #23   25. jun 2017 Nej men det er stadig fremskridt at man nu kan få det godkendt for (omkring) 5000,- mener jeg.

    Set i lyset af et stort ombygnings projekt er det jo håndøre.


  • #24   25. jun 2017 Milling: har du et link ,hvor der står man må skære i stellet bagved støddæmpere ? det var faktisk der debatten startede og jeg kan ikke lige finde det .

  • #25   25. jun 2017 Ikke andet end at jeg skal lede efter det.

    Men der er en grund til at de sætter fokus på det nu smiley og det netop fordi der er nye regler de skal efterleve.


  • #26   26. jun 2017 jeg har det eller andet sted ,det må blive i morgen smiley

  • #28   26. jun 2017 det er kun dette stykke i behøver

    profilbillede
  • #29   26. jun 2017 Uanset hvad, så synes Jeg det er fint, at der nu bliver checket ekstra - så dem af os som laver det lovligtig og forsvarligt kommer til at stå bedre.

    Det kan for nogle være svært at forstå hvorfor en caferacer skal koste 50.000 blot fordi den har fået skåret bagenden af....


  • #30   26. jun 2017 jeps og det skal en café racer heller ikke koste...

  • #31   26. jun 2017 så som jeg ser det ,er det korrekt at man kunne have ladet været med at sætte loop på , så kunne den synes ,?

  • #32   26. jun 2017 jep hvis der ikke er skåret tværstykker af men kun fritsvævende stykker

  • #33   26. jun 2017 #31 afhængigt af hvor meget og hvordan der er skåret af bagenden, så ja smiley

    Desuden kan jeg ikke se noget forkert i den ''bolt on'' løsning der linkes til længere oppe.


  • #34   26. jun 2017 Kan vi få et foto af det der ikke gik gennem syn?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #35   26. jun 2017 Jeg er jo nok ikke den eneste som bemærker at der står "kan dokumenteres" flere steder i det der, selv om det handler om ting som kan "godkendes uden yderligere afprøvninger".

    Det er netop det jeg mener - man er altså nødt til at sørge for dokumentation på ALT, også selvom det ikke skal dokumenteres fra f.eks prøvningsinstitut eller testcenter.

    Det er ligesom med Schengen samarbejdet - der skulle du have pas med for at kunne dokumentere at du ikke skulle have pas med. smiley


  • #36   26. jun 2017 ja man kan tage et foto inden man skærer , eller af en tilsvarende mc ,
    du skal have fotoid , i schengen ,ikke nødvendigvis pas , det er bare det nemmeste.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #37   26. jun 2017 Jaja, men du ved hvad jeg mener. smiley

  • #38   26. jun 2017 Jeg havde et billede af de stumper der var tilbage, han forlangte dog ikke at se det!

  • #39   28. jun 2017 Fenderstruts, som er fritstående, f.eks. HD, kan afskæres uden afprøvning.
    Lav dog billede før og efter, så synsmand kan se det.

    Er fenderstruts forsynet med tværgående stræbere, f.eks. når der er sædeforstærkninger mv., så kan man afskære, men der skal laves en beregning.

    Loop kan isvejses. kræver dog fortsat beregning og godkendelse af svejsninger. Anbefaler at I bruger en certificeret svejser til det, f.eks. smed, karrosserismed mv.

    Hvis I vil vide mere, så kan I blive medlem af The Freedom To Build - TFTB. Vi rådgiver medlemmer.
    www.skad.dk.


  • #40   28. jun 2017 Det er bare i orden. Det burde også være strafbart at ødelægge alle de klassiske motorcykler bare fordi nogle fjolser synes det er smart.

  • #41   29. jun 2017 Pjat med dig Erik. De kunne bare have bygget dem ordentligt i første omgang smiley

  • #42   29. jun 2017 #39 kære Thomas Krebs du behøver ikke altid at reklamere for Skad.. vi ved godt at det er penge ned i din lomme smiley

  • #44   29. jun 2017 Synes da egentlig "39" giver en fin og sober information , og fortæller at man har mulighed for at melde sig en SKAD , endvidere skriver han " vi ", så man behøver ikke være i tvivl om at han er har part i firmaet . Og hvad så ? <<han har part i et firma der har forstand på det vi debatterer, så er det vel fint nok at henvise til dette ?

  • #45   29. jun 2017 #43 Skad er Thomasses firma
    . det er ikke nogen hemmelighed det burde du også vide.

    og jeg synes bare at det er sjovt at han dukker op i alle diskussioner om ombygning for at hverve medlemmer (betalende) i alle sociale medier..


  • #46   29. jun 2017 Og jeg synes det er iorden at han skriver et svar der kan bruges af for ex mig! Og jeg overvejer da medlemskab når nu jeg hygger mig med at rode med mc og lave dem om smiley

  • #47   29. jun 2017 Fakta:
    SKAD er en arbejdsgiver- og brancheforening, grundlagt i 1907 (skad.dk).
    Jeg blev ansat i SKAD i 2009.
    Jeg er aflønnet med fast løn.
    SKAD har virksomheder som medlemmer, der arbejder med reparation af skadede biler (karrosseri/autolak), lastvognsopbyggere og MC værksteder.
    Min opgave er at hjælpe vores medlemmer.

    I 2013 blev, på opfordring af flere MC folk, TFTB grundlagt. TFTB er en støtteforening til SKAD, som giver SKAD styrke overfor politikere. Det koster kr. 350/år at blive medlem. Som TFTB medlem har man adgang til viden via Facebook. Jeg rådgiver i min fritid og helt gratis.

    Jeg er også kommet til den erkendelse, at min advokat gerne vil i forbindelse med de personer, der påstår at jeg tjener penge på TFTB eller SKAD. Jo, sidstnævnte er min arbejdsplads og giver mig løn. Så her får jeg jo penge for mit arbejde, som alle andre der arbejder.

    Jeg har siden 2007 et lille firma, der sælger hjuludmålingsudstyr til person- og lastbiler (koch-laser.dk) og jeg sælger siden 2007 MC udstyr, hovedsageligt lange gafler, som jeg sælger mellem 3-6 stk. om året. De er TÜV godkendt. Jeg har ikke værksted. Min omsætning om året inkl. moms på MC udstyr er omkring 100.000 - det svarer til en nettofortjeneste efter moms, skat og leverandørbetaling til ca. kr. 10.000 netto. Det er lommepenge for mig.

    Privat så har jeg forkærlighed for EasyRider, choppers, god øl og gode venner.

    I er velkommen til at konfrontere mig ansigt mod ansigt, og så kan vi tale om de juridiske konsekvenser det kan føre med sig, når man foretager bagvaskelse af personer uden dokumentation.


    profilbillede
  • #48   29. jun 2017 Jeg synes det er ganske fint at du også i din fritid gider at rådgive andre mc tosser , og for min skyld må du gerne nævne SKAD hver gang ,

  • #49   29. jun 2017 Måske det lige er værd at nævne, at det også er pga. SKAD, TFTB og folk som Thomas, at det overhovedet er blevet lovligt, at vi nu kan skære det bagerste af rammen af og få godkendt et påsvejset rearloop.

    ...Det er jo altså ikke en idé politikerne selv har bragt på banen!


  • #50   29. jun 2017 toms op for skad arbejde
    prøv at tænk hvis man ikke kunne godkende det.

    prøv at tænker hvor mange custom firmaer har bygget cafe racer om med rear loop.
    Folk har betalt 80.000-100.000 kr. for en specialt bygget cafe hos div. custom firma.
    nu når de skal syne ved ejer skifte.
    skal de jo hele møllen igennem.

    Faktisk har disse custom firmaer taget røven på folk.
    de har jo ikke haft papir i orden.
    når man bygger en cykel som firma og sælger den med moms og garanti skal dokumentation skal bare være i orden.
    bare min mening.

    Hvad med nogle links til de firmaer der kan bygge med papir og dokumentation ?


  • #51   30. jun 2017 Mange af de firmaer der har solgt tvivlsomme ombygninger har jo solgt dem som ''show'' motorcykler... og på den måde fraskrevet sig ansvar.

  • #52   30. jun 2017 Din advokat ville nok smile og sige..Thomas han har jo ret.. du tjener penge hos skad når du er ansat smiley
    Og vi har haft denne samtale mange gange ansigt til ansigt


  • #53   30. jun 2017 Juridisk set kan et firma ikke frasige sig et ansvar, hvis motorcyklen har været indregistreret i DK.
    Ombygninger er både synspligtige og afgiftspligtige.
    REGAL paragraf 7a. Denne paragraf har eksisteret i mange mange år.
    Man skal iht loven uopfordret gøre opmærksom på ombygninger ved syn.
    Så snart folk føler sig snydt, fordi myndighederne reagerer, så vil et sådant værksted med stor sandsynlighed tabe en retssag.
    Derfor bruger SKAD megen tid på at undervise og informere medlemsværksteder i loven.
    Samtidigt rådgiver jeg folk i TFTB om forskellige forhold.
    Jeg er også udpeget juridisk syns og skøn mand i sådanne sager.


  • #54   24. jul 2017 Synes det er ok at reklamere for SKAD, uagtet at denne måske profitere på det. Svare til at anbefale FDM - eller for den sags skyld - en fagforening.

    For hvad er alternativet? - hvor man ellers hen og får rådgivning.

    Alfons out...


  • #55   24. jul 2017 update !
    den pågældende cafe racer er nu ved at blive synet med hjælp fra:

    http://www.autoconsult.dk/

    de har lavet beregninger og data erklæringer.

    så min kammerat bliver nok lykkelig mc ejer i uge 31.

    Så se nu at få lavet de cafe racer lovlig, når nu det kan lade sige gøre.

    Det er dårlig stil at fuppe synsmand og sende aben videre.

    Det vrimler med cafe på dba som er fup synede.

    Mit opråb er få papir i orden før i sælger videre.

    god Sommer


  • #56   25. jul 2017 Hvad skal han give for det?


  • #57   13. aug 2017 4000 kr for papir auto consult.

    4.500 kr for at svejse en tværplade under stel arbejdsløn plus kørsel til syn.


  • #58   20. aug 2017 Tak for opdateringen.

    Det er vel en rimelig pris - set i forhold hvad ting ellers koster i DK.


Kommentér på:
cafe racer afvist rear loop

Annonce