12.165 visninger
|
Oprettet:
cafe racer afvist rear loop {{forumTopicSubject}}
Så skete det.
min kammerat skule købe en cafe racer med rear lopp
skråret i bagende.
den skulle bare synes.
synsmand afviste den
Custom firma prøver at få godkendt opbygning
med papir.
De er begyndt at være efter cafe racer
Hvis i ikke har papir på bagende konstruktiv ændring.
surt nu er de også efter cafe bikes
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.446
aug 2011
Følger: 1 Svar: 1
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 71
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.446
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
Kan han ikke det, så afvises cyklen i synshallen oftere og oftere. De er blevet obs på det - og det kan jeg ikke se er noget problem overhovedet. Folk kan sgu bare sørge for at få dokumentation på hvad de laver. Tidligere ejer kunne f.eks have kontaktet autoconsult og få dem til at lave papirarbejdet, hvis det overhovedet var muligt efter omstændighederne - de kommer også med råd og vejledning til hvordan det KAN blive lovligt på den pågældende MC.
dec 2014
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
Da ikke hvis det er svejset på, så er det vel ligegyldigt om der er skåret noget fra stellet eller ej?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
dec 2014
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 491
Jeg havde fået lavet et loop men det ligger her til pynt nu da jeg ikke har lyst til at sælge noget der er svejset på ulovlig efterfølgende! Og ej heller betale flere tusinde kroner for at få dokumtenter på det! Ellers bliver det jo en meget dyr cykel til sidst, og det vil alle jo ikke betale for
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 491
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.446
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 491
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 491
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
#15 - Har du et link til de regelændringer? Jeg er den første til at indrømme hvis jeg tager fejl, og jeg vil hellere end gerne lære noget nyt.
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 491
Jeg kan ikke kopiere det udklip han oploadede , men han henviste til ovenstående!! Det var en meget lang tråd skal det siges som netop drejede sig om hvor man måtte skære osv
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 766 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=191542
Mht. rearloop, er det vel lovligt at lave det så det kan skrues på?
Det her italienske firma laver f.eks. et der skydes ind i de eksisterende stelrør.
http://www.unitgarage.com/frame_plate_holder_and_light
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 5 Emner: 9 Svar: 173
og synsmanden bliver vel nød til at se på facts og tekniske forhold og ikke hvilke intentioner ejeren har
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 228 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Vi skal egentlig kun være glad for at reglerne er blevet lempet, og man nu må skære af bagved den stive forbindelse - det måtte vi ikke før! Og at man nu tilmed (med en godkendelse til x-tusind kroner) kan få godkendt et rear loop hvis man gider
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
Autoconsult er bare en af dem...
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 228 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Set i lyset af et stort ombygnings projekt er det jo håndøre.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.446
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 228 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Men der er en grund til at de sætter fokus på det nu og det netop fordi der er nye regler de skal efterleve.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.446
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 935
Det kan for nogle være svært at forstå hvorfor en caferacer skal koste 50.000 blot fordi den har fået skåret bagenden af....
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.446
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 228 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Desuden kan jeg ikke se noget forkert i den ''bolt on'' løsning der linkes til længere oppe.
apr 2017
Følger: 151 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 48
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
Det er netop det jeg mener - man er altså nødt til at sørge for dokumentation på ALT, også selvom det ikke skal dokumenteres fra f.eks prøvningsinstitut eller testcenter.
Det er ligesom med Schengen samarbejdet - der skulle du have pas med for at kunne dokumentere at du ikke skulle have pas med.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.446
du skal have fotoid , i schengen ,ikke nødvendigvis pas , det er bare det nemmeste.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 491
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 45
Lav dog billede før og efter, så synsmand kan se det.
Er fenderstruts forsynet med tværgående stræbere, f.eks. når der er sædeforstærkninger mv., så kan man afskære, men der skal laves en beregning.
Loop kan isvejses. kræver dog fortsat beregning og godkendelse af svejsninger. Anbefaler at I bruger en certificeret svejser til det, f.eks. smed, karrosserismed mv.
Hvis I vil vide mere, så kan I blive medlem af The Freedom To Build - TFTB. Vi rådgiver medlemmer.
www.skad.dk.
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 157
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 228 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.446
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
. det er ikke nogen hemmelighed det burde du også vide.
og jeg synes bare at det er sjovt at han dukker op i alle diskussioner om ombygning for at hverve medlemmer (betalende) i alle sociale medier..
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 491
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 45
SKAD er en arbejdsgiver- og brancheforening, grundlagt i 1907 (skad.dk).
Jeg blev ansat i SKAD i 2009.
Jeg er aflønnet med fast løn.
SKAD har virksomheder som medlemmer, der arbejder med reparation af skadede biler (karrosseri/autolak), lastvognsopbyggere og MC værksteder.
Min opgave er at hjælpe vores medlemmer.
I 2013 blev, på opfordring af flere MC folk, TFTB grundlagt. TFTB er en støtteforening til SKAD, som giver SKAD styrke overfor politikere. Det koster kr. 350/år at blive medlem. Som TFTB medlem har man adgang til viden via Facebook. Jeg rådgiver i min fritid og helt gratis.
Jeg er også kommet til den erkendelse, at min advokat gerne vil i forbindelse med de personer, der påstår at jeg tjener penge på TFTB eller SKAD. Jo, sidstnævnte er min arbejdsplads og giver mig løn. Så her får jeg jo penge for mit arbejde, som alle andre der arbejder.
Jeg har siden 2007 et lille firma, der sælger hjuludmålingsudstyr til person- og lastbiler (koch-laser.dk) og jeg sælger siden 2007 MC udstyr, hovedsageligt lange gafler, som jeg sælger mellem 3-6 stk. om året. De er TÜV godkendt. Jeg har ikke værksted. Min omsætning om året inkl. moms på MC udstyr er omkring 100.000 - det svarer til en nettofortjeneste efter moms, skat og leverandørbetaling til ca. kr. 10.000 netto. Det er lommepenge for mig.
Privat så har jeg forkærlighed for EasyRider, choppers, god øl og gode venner.
I er velkommen til at konfrontere mig ansigt mod ansigt, og så kan vi tale om de juridiske konsekvenser det kan føre med sig, når man foretager bagvaskelse af personer uden dokumentation.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.446
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 228 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
...Det er jo altså ikke en idé politikerne selv har bragt på banen!
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
prøv at tænk hvis man ikke kunne godkende det.
prøv at tænker hvor mange custom firmaer har bygget cafe racer om med rear loop.
Folk har betalt 80.000-100.000 kr. for en specialt bygget cafe hos div. custom firma.
nu når de skal syne ved ejer skifte.
skal de jo hele møllen igennem.
Faktisk har disse custom firmaer taget røven på folk.
de har jo ikke haft papir i orden.
når man bygger en cykel som firma og sælger den med moms og garanti skal dokumentation skal bare være i orden.
bare min mening.
Hvad med nogle links til de firmaer der kan bygge med papir og dokumentation ?
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 228 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
Og vi har haft denne samtale mange gange ansigt til ansigt
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 45
Ombygninger er både synspligtige og afgiftspligtige.
REGAL paragraf 7a. Denne paragraf har eksisteret i mange mange år.
Man skal iht loven uopfordret gøre opmærksom på ombygninger ved syn.
Så snart folk føler sig snydt, fordi myndighederne reagerer, så vil et sådant værksted med stor sandsynlighed tabe en retssag.
Derfor bruger SKAD megen tid på at undervise og informere medlemsværksteder i loven.
Samtidigt rådgiver jeg folk i TFTB om forskellige forhold.
Jeg er også udpeget juridisk syns og skøn mand i sådanne sager.
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 935
For hvad er alternativet? - hvor man ellers hen og får rådgivning.
Alfons out...
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
den pågældende cafe racer er nu ved at blive synet med hjælp fra:
http://www.autoconsult.dk/
de har lavet beregninger og data erklæringer.
så min kammerat bliver nok lykkelig mc ejer i uge 31.
Så se nu at få lavet de cafe racer lovlig, når nu det kan lade sige gøre.
Det er dårlig stil at fuppe synsmand og sende aben videre.
Det vrimler med cafe på dba som er fup synede.
Mit opråb er få papir i orden før i sælger videre.
god Sommer
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 766 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
4.500 kr for at svejse en tværplade under stel arbejdsløn plus kørsel til syn.
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 935
Det er vel en rimelig pris - set i forhold hvad ting ellers koster i DK.
cafe racer afvist rear loop