{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.957 visninger | Oprettet:

Underligt problem, gs450 {{forumTopicSubject}}

Hej, dette bliver mit første indlæg for min første MC, så bær over med eventuelle nybegynderdumheder smiley

Har i en måneds tid haft en '83 Suzuki gs450e, og den har indtil i går kørt uden videre problemer.

Men så i går, da jeg var ude og køre (i det pissende regnvejr), begyndte den at drille - den ville ikke tage omdrejninger når jeg koblede til, var jeg i frigear eller koblet ud fløj omdrejningerne fint deropaf, men satte jeg i gear og ville køre kom den ikke over de 4-5k.
Men det var ikke hele tiden den gjorde det, den kørte fx fint 20-30 km, og så pludselig "døde" den halvt, hvor jeg så bare måtte skifte op i gear og køre ved lave omdrejninger, efter at have kørt sådan 500-1000 meter, tog den pludselig fat igen!
Det virkede også en enkelt gang, at koble ud og give den godt med omdrejninger.

Indtil videre har jeg konstateret følgende:
- den har smidt en del olie, fra venstre side af blokken, lige omkring støttebenet, faktisk fra fuld til min. grænsen siden jeg checkede den for to uger siden!
- begge tændrør slår fint gnist, men det højre var lidt sort og lugtede måske en smule af benzin, men er ikke sikker

Mit bud er umiddelbart noget møg i en karburator? Måske vand fra i går?
Men kan det hænge sammen med at den har smidt olie?

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underligt problem, gs450
  • #1   29. apr 2007 Nåh ja, så skal jeg jo også have olie, den kører på 10w40, men hvad er forskellen på fx følgende:
    http://thansen.dk/product.asp?c=889318761&n=1333933257&pn=1982387480
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    ud over, at den dyre er 4 gange så dyr som den billige?


  • #2   29. apr 2007 Hej magnus og velkommen til!

    Har selv haft glæden af en gs450, god pålidelig maskine...

    Men den har som mange af de andre ældre suzukier et svagt el-system smiley

    Kotroler alle stik-samlinger og få dem renset
    Prøv at mål på hvor meget den lader, umiddelbart vil jeg tro du skal skifte kondensator plejer at være den der går eller bliver dålig først... kan også være ensretter.

    Mvh.



  • #3   29. apr 2007 Hej Søren

    Kan en løs forbindelse i el-systemet skabe de problemer?
    Skal hele el-systemet gås igennem, eller er der nogen bestemte steder?
    Måske dumt spørgsmål, men hvor finder jeg kondensator / ensretter?

    Mvh.


  • #4   29. apr 2007 ensretter og kondensator giver ikke de nævnte problemer , tag de umiddelbare stik forbindelser til tænding og ved håndtagene og blæs dem godt tørre , skil dem af og giv dem silikonefedt som forhindrer samme problem senere ! styrkontakterne er også et svagt sted !

  • #5   29. apr 2007 sorry tror faktisk det er stator det hedder, der må jeg være dig svar skyldig..

    hiv sædet og tanken af, nedenunder er stort set alle samlingerne, gå dem igennem et efter et og rens dem... er ikke sikker på det kun er det som er problemet, men det skadig bestemt ikke.

    Stator/kondensator sidder på venstre side af motoren. - du er nødt til at skille den ad/pille skjoldet af.

    Man start med at måle på hvor meget den lader, og det skal helst være over 12-14 volt


  • #6   29. apr 2007 Med hensyn til olien så skal det være MC-olie.
    Alm. motorolie til biler duer ikke, der er nogle additiver i der ødelægger dine koblingplader.


  • #7   29. apr 2007 Kristian + Søren:
    Ok, de bliver gennemgået når jeg har fri tirsdag!
    Men stødte ikke rigtig på noget, der så ud til, ikke at være ordentligt forbundet da jeg havde batteriet ude for at lade det forleden?
    Er jeg nød til at skille motoren ad, eller bare tage det lille sideskjold af?
    Har desværre ikke noget voltmeter, men den lader for så vidt batteriet fint (grunden til at det skulle lades forleden var, at det ene tændrør havde rystet sig løs, og jeg fik tappet batteriet før det gik op for mig, at det var derfor den ikke startede ordentligt)

    Steen:
    Ok, kan du så anbefale en fornuftig, og så billig som mulig olie?
    Bor i Lyngby hvis jeg skal til en eller anden forhandler...


  • #8   29. apr 2007 Hvis det ene tændrør er sort og det andet brunt, så tyder det da på, at den endten tænder for svagt eller den står for fed på den ene cylinder.....

    Den olie den har smidt.... kan du se hvor det kommer fra? Gætter på, at hvis det er omkring sidestøtte benet, så kunne det være pakningen ved geararmen som er utæt.... Den burde være rimelig let og skifte... Men rens den godt af og se hvor olie kommer fra...


  • #9   29. apr 2007 Erling:
    Ja, tror også det er fra dækselet der.
    Hvor finder jeg ny pakning? Er det noget en mc mekaniker ligger inde med?

    Ivan:
    Ok, 180 kroner for 4 liter er jo også en meget overkommelig pris!
    Fandt selv frem til følgende:
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    Men det er jo en noget dyrere literpris end du nævner!

    Nogen der har en ide om hvor der er en god mc-mekaniker i Lyngby-området?
    Jeg bruger normalt degulesider.dk, men den er gået helt i kuk i dag:
    (link fjernet)

    Mvh.


  • #10   29. apr 2007 Nåh ja, Ivan:
    Rensning og indstilling af karburatorer, er det et projekt jeg kan give mig i kast med selv?
    Har Haynes-manual og erfaring fra 2-hjulede motorer, fra knallerter og motocrossmaskiner.


  • #11   29. apr 2007 Hvis du renser alt olie af, så vil jeg tro, at du vil se der kommer olie ud ved den aksel som din gearpedal er monteret på....

    Hvis det er sådan, så kan en hver suzuki forhandler skaffe den hjem.... og skifte den burde ikke tage mere en 15 min....


  • #12   3. maj 2007 Jeg har nu haft karburatorerne drænet et par gange og givet den lidt gas, tror det var vand i en/begge karb., den driller ihvertfald ikke dér mere!
    Mht. olie smider den stadig lidt, men kunne se to tynde striber fra to af de øverste skruer der holder motordækslet på venstre side?
    To helt tydelige striber ned over motoren?
    Hvordan får jeg løst det?
    En gummi o-ring om skruerne?


  • #13   3. maj 2007 Hekto:
    Nej, det var planen senere - ville ikke pille ved motoren lige da jeg kom hjem, hvor den var lidt lun...
    Har ikke lige nogen skiver, men mener du bare en helt alm. spændeskive? For så må jeg jo i et byggemarked en af dagene.


  • #14   4. maj 2007 Opdatering:
    Har lige været ude og se den efter; de ovennævnte skruer kunne spændes 1/5 omgang, kan det være nok til at de har sluppet lidt olie?
    Oliestanden er til gengæld uændret siden jeg fyldte på - kan lækken have stoppet?


  • #15   5. maj 2007 OPDATERING:
    Ville trille en lille tur her til aften, men den drillede stadig med at tage gas og væltede til tider benzin ud fra overløbsslangerne, så nu har jeg afmonteret karburatorerne.
    Da jeg fik skildt dem ad, så mine svømmere sådan ud:
    Højre karburator:
    http://peecee.dk/?id=43660
    http://peecee.dk/?id=43661
    Venstre:
    http://peecee.dk/?id=43662
    Har det noget at sige, at de er bulede på den måde?

    Nogen råd til når jeg skal montere dem igen i morgen?
    Kan jeg gøre det uden at skulle have tanken af?


Kommentér på:
Underligt problem, gs450

Annonce