{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
451 visninger | Oprettet:

problem med afgangsrør {{forumTopicSubject}}

Mine 2 Yoshimura potter er en smule skæve, den ene en del og den anden en lille bitte smule, hvordan kan jeg rette dette?

Jeg har fået af vide man kan tage potterne af, lade forrøret blive GODT varmt hvorefter man kan tage et stort jernrør ned i og bukke forsigtigt.

Dette lyder lidt "brutalt" og jeg tør ikke rigtig give mig i kast med det, hvad skal jeg lige gøre?

se evt dette billede, er rimelig tydeligt når man står bag den...

http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_xl_wm/194824.jpg?18-05-2008%2018:23:17


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problem med afgangsrør
  • #1   4. jun 2008 Den metode lyder da brugbar, men de skal satme også være varme så, og det jernrør du bruger skal passe temmelig præcist enten ned i rørene, eller udenom, så de forbliver runde..

  • #2   4. jun 2008 Ja det ser ikke godt ud, så fine potter ellers. at rette med "kørt varme" udstødninger vil jeg totalt fraråde, da temperaturen er meget langt fra metallets flydetemperatur, nej der skal ilt og gas varme til. Helt rødglødende over et rimeligt område, og som Anders viby også siger, så skal det rør som du bukker med passe 100%, ellers deformerer du det bare. Sidste alternativ er at skære en kile ud og tig svejse med baggas. Hvor bor du i landet?

  • #3   4. jun 2008 DIT problem ligger så bare i at dine rør er forcromet . det vil blive ødelagt ved så høj varme . eller svejsning . er du skker på det sidder korrekt . jeg ville tage det hele af og så genmontere og være grundig med at få det hele stukket rigtigt sammen .

  • #4   4. jun 2008 nu spørger jeg med fare for at blive haglet ned, men Yoshimura plejer at være god kvalitet... er det derfor muligt at du i forbindelses rørmellem afgang og potterne har en samling som de kan drejes i óg derved udligne den skævhed der tydeligvis er... det ser lidt volsomt ud med mindre de har været i jorden....

  • #5   4. jun 2008 nu er jeg lidt i tvivl om det overhovedet ER Yoshimura potter det der men under alle omstændigheder så er det "kun" bolt-on . dvs forrør er std . men stadig er jeg enig med B-2 . samlet forkert . eller har været i jorden .

  • #6   5. jun 2008 de er samlet 100% rigtig, har tjekket det hele, og det er Yoshimura potter, den kommer fra england hvor den blev fragtet i en container, måske der den ene har lidt en eller anden form for skade??


    Lars (skive) S

    Jeg er fra hjørring egnen. Jeg kender bare ingen der kan tik svejse eller noget, er sku rimelig træt af de ser sådan ud må jeg indrømme, specielt når de lyder så mega godt.

    andre forslag?


  • #7   5. jun 2008 Sgu langt til skive fra hjørring, er ellers lidt kendt for at kunne et par tricks.

  • #8   5. jun 2008 det er jeg sku ligeglad med lars, om du så boede i kbh og havde lyst til at fikse det var jeg kommet, hvis du gider (ligger på knæ og tigger) smiley

Kommentér på:
problem med afgangsrør

Annonce