{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Power comander
  • #1   2. apr 2006 læs denne her tråd der omhandler netop og akkurat det samme smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=11932

    citere lige mig selv fra tråden:
    "En korrekt justeret powercommander (læs MR. Dyno himslef) giver dig 100% optimalt forbrænding uanset hvorhenne du har gashåndtaget, uanset fart, uanset gear og uanset vejr!

    Jeg vil lige citere mig selv fra en af nedestående tråde:

    "powercommanders giver ikke altid effekt forøgelse! Det kommer an på hvor meget du har lavet ved cyklen. Fx anden potte? luftfilter, måske moddet luftfilterkasse, komplet udstødning osv!

    I en CDI box ligger der et fuelmap! Det ligger fast, og man kan uden powercommander, dvs fx med en teka box så hæve eller sænke mappet! Dvs ved at ligge benzin til i et område eller trække fra! Du skal forestille dig et fuelsmap som en akse med 3 dimensioner! Det er hele grafen der bliver hævet! hvis man bare ligge til eller trækkefra!
    Et eksempel på et map kunne være:
    (link fjernet)

    Det en powercommander kan gøre er at ændre hele det her map, således det passer netop til dit setup, og de tolerancer din cykel har! Bare det at skifte udstødning, gø at det map der i forvejen ligge ri cyklen ikke er optimalt! Cyklen kan sagtens køre med det, men med en korrket justering er der MEGET at hente!
    Men det kræve en der gør det rigtigt! Dvs det re ikke nok bare at hente et map far nettet og smde i. Nej den enkelte cykel skal justers i hver celle i mappet! Således hver enkel celle er specifik for neto pdin cykel
    Det kan fx Mr. Dyno gøre! Du få en helt anden cykel efter han har justeret! Det er 100%
    han hentede 14HK i toppen på min (og den var i forvejen stillet med en tekabox) og ved mellemgas klart bedre respons, da der også der blev hentet mange HK
    Men som tommlefingeregel giver en powercommander en bedre gasrspons, mere smidig motor, og overskud i HELE området!

    Det folk tit ikke tænker over, er at hvor tit kører man med håndtagte helt i bund? Det er desværre sådan ade fleste forhandlere justerer! Dvs op på bænk, håndtag helt i bund, se resultat, og så justere!
    De justerer ikke med håndtag på fx2%, 5%, 10%, 20% som en powercommander muliggør. Og det er jo netop de positioner manbruger 95% af tiden når man kører! Også derfor man skal få sin cykel justeret det rigtige sted.
    Kan kun sige til dem der ikke anbefaler en powercommander!!! i har ikke fået den justeret et ordentlig sted så!

    Du kan evt kontakte mr. dyno på
    mr.dyno@dot-e.dk hvis du vil vide mere, han kan med garanti fortælle dig lige hvad du vil vide!
    "
    Læs lidt i de her tråde. Så forstår du hvad det prcæis er en powercommander gør:



    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=9534

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=8811

    uanset, så vil du mærke STOR forskel hvis ellers du får lavet et skræddersyet map!
    Så vidt jeg husker, skal der vist laves lidt ved luftfilterkassen på en 650´er også. Der kan vist hentes en del i bund og mellemområdet (dvs det områder man bruger)
    "


  • #2   3. apr 2006 Den her:
    (link fjernet)

    teknisk forklaring:
    http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=3017&hl=pump

    debat:
    http://www.harleychatgroup.com/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1123

    Men igen, lad en proff justere det for dig. smiley


  • #3   4. apr 2006 sender et girokort smiley


Kommentér på:
Power comander

Annonce