{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.536 visninger | Oprettet:

Jetkit/omdysning? Skal/skal ikke, og evt. hvor? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Er nu nået så langt med ombygningen af min '78 XS1100 at jeg kan begynde at køre på den igen smiley Dermed ikke sagt at planerne ikke rækker længere end til hvor jeg er nu, men tror at det fra nu af bliver et "rullende" projekt det meste af tiden.
Af ændringer indtil videre kan bl.a. nævnes åbne luftfiltre og afmontering af lydpotte (fri udblæsning), og derfor tænker jeg at den gamle ged nok ville have godt af en karburator justering og evt. omdysning. Den kører og trækker egentlig fint nok med kun små tegn på forkert blanding (sporadisk backfire ved decceleration).
Mit spørgsmål er:
Er en simpel synkronisering evt. suppleret med større dyser tilstrækkeligt, eller vil den store tur på rullefelt med diverse målinger og tests være bedre givet ud? Det skal lige siges at jeg ikke primært er ude efter flere heste, men udelukkende en optimering af motorgangen, så jeg får mest ud af min gamle ged, samt sørge for den har det godt på sine gamle dage.
Derfor; helst ingen lang diskussion om hvor mange heste man kan hente ved det, det er ganske uinteressant i denne sammenhæng, men gerne gode råd og erfaringer med lignende projekter og meget gerne henvisninger til kompetente værksteder.

http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/24281-yamaha_xs1100_78____ornlig_syg_gaderaeser


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jetkit/omdysning? Skal/skal ikke, og evt. hvor?
Kommentér på:
Jetkit/omdysning? Skal/skal ikke, og evt. hvor?

Annonce