760 visninger
|
Oprettet:
Flere kubik på GSX-R... {{forumTopicSubject}}
Jeg har 2 GSX-R 750 motorer....
En 748 ccm "kortslaget" fra '89 -
Og en 749 ccm "langslaget" fra '91.
Nu kommer spørgsmålet...
Kan man ta' cylinder og stempler fra den "kort-slagede" og montere dem på den "lang-slagede" motorblok og der med få flere ccm...? ( 814,9 ccm )
Udefra ligner de jo hinanden meget godt... men ka' de bygges sammen ?
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
jan 2005
Følger: 32 Følgere: 36 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.923
Hvis templerne stadig går i top er kompressionen den samme....
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Hvis ellers cylinderrækken passer på og pindboltene sidder korrekt, og oliekanaler osv passer, så er du over det værste.
Så skal højden og dermed også kompressionen justeres ind med en stak bundpakninger eller en mellemlægsplade, da en motor med længere slag gerne har lidt længere plejlstænger så stemplet kan få plads nok til at vende i ND (Nederste Dødpunkt).
Der kan være en del udfordringer i det. :o)
jan 2005
Følger: 32 Følgere: 36 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.923
jul 2004
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 229
jan 2005
Følger: 32 Følgere: 36 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.923
Hvis højden på cylindren er den samme burde det ikke være et problem...
jul 2004
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 229
jul 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 190
jul 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 190
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 249
På ZXR'eren tager man foringerne fra en ZX9R korter 10mm af længden og borer dem op til 75mm, så får man en ZXR med 836cc.
Hvis det så skal være rigtigt sjovt, tager man foringerne fra en zzr1100 og putter i en 9R = lige under 1000cc.
Flere kubik på GSX-R...