2.158 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kobling skrider Kobling skrider

Hej alle
Jeg skiftede for nogle uger siden koblingen på min Kawasaki fordi at koblingen skred når motoren var kold, jeg var den gang opmærksom på at det kunne være olien, men jeg havde brugt en god alm MC olie fra Thansen http://www.thansen.dk/product.asp?c=5085784042&n=-1514326066&pn=-1514326062
Jeg skiftede koblingen og det kørte som smurt.. Men nu er den begyndt at skride igen ligesom før.. hvad pokker kan det være der er galt?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kobling skrider
  • #1   31. mar 2011 Skiftet du fjerde også?

  • #3   31. mar 2011 den castrol olie er ganske udemærket

    men jeg er overbevist om det er dine fjedre, det er et dumt sted at spare, fjedre koster i omegnen af 200kr


  • #4   31. mar 2011 Det har helt korrekt intet med olien at gøre, og slet ikke den olie. Du skal aldrig lukke din kobling op for at skifte plader uden også at skifte fjedre:-)


    ...på den igen


  • #5   31. mar 2011 Tvivler nu på det er olien, der er flere herinde som bruger den uden problemer. Og den bliver altså ikk dårligere bare fordi den er købt i thansen smiley

  • #6   31. mar 2011 Man kan da godt skifte pladerne uden også at skifte fjedre. Hvis de er indenfor tolerancen skal de jo ikke skiftes.
    Og jo, det kan faktisk godt være olien. Der er flere brugere på vfr.dk der fraråder bla. Castrol syntetiske olier. Til en vfr dur de ikke. Der er sunoco den bedste.
    Men skil koblingen ad, og kontroller om fjedrene er indenfor tolerance. Hvis ikke, så skift dem.


  • #7   31. mar 2011 Min gamle Z1000 kan ihvertfald ikke køre på fuldsyntestisk,,, jo det kan den faktisk godt men så kan koblingen godt skride lidt når den er varm.
    Men den omtalte olie burde altså ikke fejle noget.
    Min servicebog foreskriver mineralsk, men bruger altid semi.
    Tror altså oss' det er fjedrerne, eller måske hvis din koblingssnegl sidder og klemmer lidt på et skjold eller noget. Ved ikke lige hvordan det hele sidder på din cykel.


  • #8   31. mar 2011 Okay.. Det bare mærkeligt at det først kommer 14 dage efter at jeg skiftede koblingen, for indtil nu har den kørt perfekt.
    Jeg må lige tjekke de fjedre, men hvor skal jeg finde tolerancen?


  • #9   31. mar 2011 I værkstedsbogen.

  • #10   31. mar 2011 Jeg har oplevet et par venner fik problemer med deres koblinger efter de købte olie fra Thansen,,, De skiftede så olien og problemet var løst

  • #11   31. mar 2011 Hvis den olie ødelægger jeres koblinger, så må i have koblingsplader af pap og ler.
    er pladerne nye, så husk at bade dem i olie i noget tid inden du sætter dem i.
    Også vil jeg også hoppe med på fjeder vognen, det er ikke oliens skyld, der er noget galt med din kobling, længere er den ikke.


  • #12   1. apr 2011 Jeg kom lige til at tænke på, hvad med justering, er der frigang både ved udrykker mekanismen og ved kablet. Jeg kender ikke specifikt konstruktionen på en Kawasaki, men på min Suzuki og også på Honda'en vil det kræve en justering efter montage af nye plader.

Kommentér på:
Kobling skrider

Annonce