{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda NC 700 DCT Integra

Vi må lige have gang i lidt battleri ;-) mod denne cool 750s, MTBBW..!

Honda NC 750 S DCT

Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
2012
Årgang:
2015
Motor:
Vandkølet, Parallel twin, single cam med forskudt indsugning, 670cc, med dobbelt kobling og 6 trins gearkasse. Der er 3 gear indstillinger, enten skiftes med op og ned knapper manuelt, eller ved at vælge automatisk gearskift i Eco-Drive indstilling eller sports indstilling - endelig kan man altid overrule ved selv at skifte. Motoren har en meget flad momentkurve så der trækkes rent fra tomgang 1100 omdr. Og den går i 6. Allerede ved 70 km/t og når 140 ved kun 4000 omdr. ved moderat gasgivning. Hvorimod den ved fuld gas!, - først skifter til 6. omkring de 130..!!
Motor:
2 cylindret vandkølet 4 takts række motor med 1 overliggende knast, 4 ventiler pr. cylinder 2 stk. balanceaksler . boring 77,0 mm slaglængde 80,0 mm, 745ccm , kompression 10,7:1 Gear kasse 6 trins DCT DCT = Dual-Clutch Transmission = automat gear
Hestekræfter:
35kilowatt, (48hk) - 5,5 sek om at nå 100
Hestekræfter:
55hk ved 6250 o/m 68nm ved 4750 o/m
Fælge:
Støbte Alu fælge, farve sølv, afbalancerede så det burde ikke være nødvendigt at bruge afbalancerings vægte.
Fælge:
For 3,5" x 17" alufælg Bag 4,5" x 17" alufælg
Dæk:
17" For og bag.. 120/70 foran og 160/60 bagude. Fabriksmonteret med Metzler Roadtec, - og de holder fint.. Men nu kom Bridgestone med T30 Evo der får super anmeldelser i vådt føre og da omkring 75% af hverdagene er våde eller fugtige, - SÅ - er der selvfølgelig kommet sådan et par sutter på.. Hvordan de så er til vinter må tiden vise.. (Desværre kan jeg ikke finde nogle Mitas sutter der passer.. ;-(( havde ellers fundet frem til E07'erne der er super til fugtige, kolde vintervejrs veje.. (ikke til is dog ;-)) Om det er automatgearet eller de få hestekræfter ved jeg ikke.? men nu har jeg kørt de første 10.000km og plejer på v-strømmen at være halvejs igennem bagdækket, - men selvom jeg kører mere dynamisk nu, er dækkene pænere?? (men - de måtte alligevel skiftes nu, da jeg er ved 20.697 km mærket)
Dæk:
120/70-17 160/60-17
Topfart:
Ved det ikke, opgivet til 180km/t? Men GPS'en måler ca. 10% mindre end speedometret..? hvilket jeg syntes er en ret stor fejlvisning.! Jeg tænker prøve at finde en speedo-healer til dyret.. hvis det kunne hjælpe..?! En god cruise hastighed med ro i stellet er omkring 150.. :)
Topfart:
0-100 på 5,0 sek 170 km/t
Tuning:
Næh.. (Men har set man kan få et Final-Belt-drive sæt til NC serien, - måske jeg skulle kigge på det inden jeg bliver zindzyg !! af at justere kæde igen og igen, igen,, gen..gen..gen.. geennnn.. Nu har hun lige fået ny kæde v. 20kilo mærket så må vi se hvordan den holder.. Det er kun en 520 kæde, lidt tynd for min smag, - med de Honda ingeniører ved sikkert (helt sikkert faktisk!! ) bedre end mig.. ;-)
Tuning:
ingen
Styling:
Næh.. Syntes den er ok stylet af en semi pendler MC/scooter hybrid at være..
Styling:
ingen
Ekstraudstyr:
Orginal håndtagsvarme der virker super, selvom det ikke trækker så mange watt som min tidligere eftermonterede, - kan den godt blive FOR varm her i okt. - så der må skrues ned. Samt håndbeskyttere og Honda taskesæt, topboks kan tages af. Ekstra for flere Honda modeller er de for/bag kombinerede ABS bremser - som jeg efter tilvænning syns fungerer fantastisk, - har prøvet nu et par gange at bremse kraftigt ned på en fugtig motorvej til fuld stop, - det virker meget kontrolleret og udramatisk.. Den medfølgende GPS/Telefon holder er nu monteret, - strømkabel trækkes fra det dobbelte USB stik under sædet. LED kørelyset har jeg ikke set andre have - men det fulgte med..
Ekstraudstyr:
Indfarvet hugger - IXIL udstødning - central støtte ben - røde rimstripes
Bemærkninger:
Indkøbt som et Udpræget pendlerdyr, - jeg må indse det med alderen er lækkert at have et superlavt tyngdepunkt, en ægte automat gearkasse (nej - for alt i verden ikke et elastikgear!) og al den ABS man kan få kastet i håndtagene, den er smal og let at kaste ind og ud af rundkørsler som jeg har zindzygt mange af på de 70 km hver vej på arbejde, gearkassen kører som et schweizer ur så man kan godt få den gode fornemmelse af at trække ud af et nedlæggersving, - sorte striber kommer der dog aldrig nogen af ;-) Ca. halvdelen er motorvej så der skal være overskud nok til at rykke fra OM nødvendigt, - hvilket den gør så'rn cirka ok.. Alt i alt et omgængeligt apparat der snildt klarer 27 km/L uden man behøver spare på krudtet.. Efter 20kilo har jeg ikke kunne piske den ned under 25 km/L - selv - på langtur med topfart, oppakning osv.. sweeet.. :-) Se Anmeldelse i noget så utraditionelt som Ingeniøren her: https://ing.dk/artikel/ingenioren-tester-hondas-motorcykel-med-dobbeltkobling-foles-som-fremtiden-129640
Bemærkninger:
sjovt at prøve at køre med automat gear :-), og have bagagerum ;-) og så selvfølgelig have muligheden for at køre op til 30 km/l :-)
Annonce