1.118 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Priser Priser

hej Mcgalleri brugere.

Jeg har undret mig lidt over priserne på brugte mc.
Har set mange nyere 600- 750 ccm "R modeller" fra ca 2006- 2007 med få km på tælleren til ca priser på 130- 140.000 kr.
Det der så undrer mig er at en evt GSXR 1000 k1med 30.000 km på tælleren forlanger man ca 120.000 for. Ja ja ved da godt at det er en 1000 ccm, men de nyere 600 - 750' er har jo efterhånden lige så mange kræfter som de gamle 1000' ere. og desígnmæssigt er de jo helt anderledes.

Ved godt hvad jeg ville vælge. Skrabe ekstra 15- 20 tusser sammen og så købe en af de nyere til enhver tid. Fatter ikke man kan forlange så meget for en 7-8 år gammel bike.

Er det bare mig eller tænker i det samme??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Priser
  • #1   26. nov 2008 Der er lang fra fra kræfterne i en 600/750 og op til en markant mere momentstærk 1000K1.

  • #2   26. nov 2008 nope, you're right.........

    Det er da federe med eks. en 750 K7 end en 1000 K2/K3 - jeg ville da osse til enhver tid investere den smule mere og få den nyere teknologi!

    eksempel :

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=43211 ( 750K7 )
    vs
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=43871 ( 1000K3 )

    henholdsvis til 130.000 og 129.000.

    PS : er IKKE for at fornærme nogen, men blot underbygge Thomas S's indlæg.
    Det er jo i sidste ende smag og behag hvad man vælger smiley


  • #3   26. nov 2008 600 og 750 ccm3 er for tøser... Derfor er priserne på 1000 ccm3 lidt højere.

    smiley


  • #4   26. nov 2008 1000'eren har jo også kostet en del mere end 750'eren. Så den har allerede nu mistet meget i afskrivning.

    Men tror da lige jeg skal ud og presse prisen på en Mercedes S600, for jeg kan jo få en ny Punto for 140.000,- så en 10 år gammel S600 skal ikke koste mere end den....


  • #5   26. nov 2008 Præcist Jesper smiley

  • #6   26. nov 2008 tror Thomas mener, at i og med at man alligevel ikke kan skyde en 1000'er af herhjemme uden at miste pappet, livet og al muligt andet - så er der jo reelt ingen grund til at anskaffe en maskine der er dyrere i indkøb, forsikring og brændstof.

    At vi så er mange der har gjort det er en anden sag = smags-sag smiley
    Dermed er det jo i sagens natur helt individuelt.


  • #7   26. nov 2008 Christian B: Hvis man skulle vælge ud fra hvad man kan skyde af, med en rimelig sikkerhed, er der ingen grund til at have noget over 400-500ccm med maks 60-65hk.
    Men heldigvis har vi bredere smag end det :o)


  • #8   26. nov 2008 præcis - hver sin smag.......

  • #9   26. nov 2008 At skyde en 60 hk mc af kan også hurtigt betyde intet kort smiley

  • #10   26. nov 2008 Du kan da købe min R1 fra 2004 til 140000,- ;o)
    med lidt ekstra udstyr og så er det jo en Yamaha ;o)


  • #11   26. nov 2008 jammen suzuki er jo altså også bare bunden smiley klart det er billig...

  • #12   26. nov 2008 Udover du ikke kan sammenligne 600-750'ere med en 1000 kubik som allerede skrevet (begge har sine fordele og ulemper), så har MC-markedet det vel lidt som husmarkedet for tiden, man sætter en urealistisk pris og kommer der et fjols og slår til, så er man rigtigt glad :o).

    No offence, men mange priser er dybt urealistiske, og spørgsmålet er ikke hvad de står til (for mange står rigtigt, rigtigt længe), men hvad de bliver solgt til - og det er nok snart sværere at få lusket ud af folk.

    En K1'er kostede ca 220-230.000 i 01 og 02, det kan du så ikke bruge til noget, da nyeste model blev sat på tilbud til 200.000 så det må vel være sammenligningsgrundlaget (selvom det er surt som sælger at priserne ligefrem sættes ned).

    En 750'er kostede faktisk kun 10-20.000 mindre, afhængig af årgang, så afskrivningsmæssigt bør der ikke være den store forskel om der er tale om en 750 eller en 1000.

    JLL


  • #17   26. nov 2008 der er jo lidt flere end goldwing som har 1000 ccm og da der var tale om racer cykler tror jeg ikke den indgår..

    der er tydeligvis ikke ret mange her inde der har prøvet en rigtig 1000 så.......


  • #21   26. nov 2008 Johnny(gem dit sammenbrud til bagefter),
    Jeg synes, du skulle prøve at udfordre Nikolaj på bane.
    Jeg ved godt, hvem jeg ville satse mine håndører på.
    smiley
    Jan L


  • #22   26. nov 2008 Johnny[Mental Breakdown] og Don T

    Undskyld mit indlæg...
    Jeg mente at 600 og 750ccm3 var for tøser og bøsser... smiley

    Ergo er gutten der har banerekorden på Nürburgring så bøsse.. smiley

    Og med jeres mening så må i jo begge være enten tøser eller bøsser smiley


  • #23   26. nov 2008 shit!!!!!!!!


    jeg må hellere beholde min yamaha for altid. den fylder 30 om 1½år. sikke en værdi forringelse den må have. så skulle jeg af med penge i stedet for at få.


  • #24   26. nov 2008 køre sammen med en k6 750 fin mc men kan ikk følge min k1 er spec efter monteing af øhlins og div ... så de der siger en 1000 ikk kan styre har sq aldrig prøvet en .... hans er powercomander gpac slipon filter 134 på hjul skulle have 150 i motor min slipon og filter ikk andet ... 154 på hjul skulle have 160 i motor øhhhhh hva ville jeg vælge !!!!!!!!!! klart 1000
    og mere moment skal ikk kneppes som en mindre cykel for at bare lave lidt


  • #25   26. nov 2008 Nikolaj...

    Det var jo kun et spørgsmål om tid før jeg ville blande mig...

    Der skal ikke herske tvivl om at en Suzuki GSXR-750 K7 ikke er for hverken tøsser eller bøsser... Det jo bevist at sådan en 750'er kan jorde en 1000'er.. ikke også Nikolaj.. smiley

    Kigger man på Challenge serien, så er det 1000'er som styrer... med undtagelse af da Jan Jespersen kørte rundt på en voldtunet 600'er..




  • #26   26. nov 2008 Tror vi glemmer et vigtigt element her - Chafutten .... en god kører på en 600 kører til enhver tid en rådden kører af en 1000 kilometervis bagud, så at man kender en fætter der ikke kan følge med ens 1000 siger ikke så meget :o).

    Selvfølgelig kan en 1000 styre, det er der vel ingen der har set Superbike der er i tvivl om. Kører du på en bane der mere eller mindre er optimeret for mindre cykler der, uanset hvad man så mener, er nemmere at kaste rundt, så får 1000'erne røvfuld.

    160Hk i motor og 154Hk på hjul lyder som et meget optimistisk efekttab i øvrigt.

    JLL


  • #27   26. nov 2008 ja men målt på samme felt som zx10 06 160 på hjul cbr1000 06 152 på hjul såå ved sq ikk hva ....

  • #28   26. nov 2008 Ja så har vi da opdaget en generel fejl ved det rullefelt ;o), eller ham der måler, medmindre altså din Kammi's 750'er med støre tab motor/transmisson m.m. blev målt samme dag på samme rullefelt (eller havde alle den dag tilfældigvis et effekttab på under 4%).

    Siger ikke det ikke kan lade sig gøre, blot at det er "lidt" ualmindeligt.

    JLL


  • #29   26. nov 2008 ved ikk kan jo kun sige hva der er målt ...... alle målt på th traf samme dag
    men skal ikk kunne sige om der er fejl???? ...


  • #31   26. nov 2008 OK - men de spiller heller ikke den store rolle - du er selv inde på noget af det der efter min mening er esssentielt, idet en optimering af affjedring og opsætning kan give meget mere end et boost af effekten. Med hensyn til det, er Öhlins jo ikke et helt skidt valg :o).

    JLL


  • #32   26. nov 2008 nej det har gjort en verden til forskæl købte min standart og er blevet en helt anden cykel at køre på effekt ja men deter moment jeg har købt 1000 ccm for

  • #33   26. nov 2008 Behold! en goldwing der svinger... hurtigt endda smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=0nrMQ3QwyPo


  • #34   26. nov 2008 jeg synes jo der er en del der der har fået den omvendte opfattelse af 600 vs 1000.... Sandheden er jo at på offentlig vej er det sjældent at der er mulighed for at gå så hårdt til vaflerne, at en 600cc kan udnytte sin lidt lettere håndterbarhed. Begge cykler vil i de fleste tilfælde være langt fra deres begrænsninger, så her kører de oftest lige op.... Men så snart vejen retter sig ud og de lige stræk viser sig, bliver en 1000cc bare så meget mere sjov end en 600cc....

  • #35   26. nov 2008 Alt under 200 Hk er for bøsser og tøser

    Hvad sjovt er der i cykler, der ikke går på baghjulet ud af alle sving ??

    Standart 1000ér også for bøsser .-)

    Næææ små venner.. en godt tunet 1000 ccm og så en gearing så den max gå 230 Km/T det er morskab for mænd der ikke har opdaget de er ved at blive gamle


  • #36   27. nov 2008 Carsten D........

    Det varer ikke ved... Det gør det altså ikke... Den der Skruzuki bliver sgu jordet næste år. smiley

    Desuden så vil jeg da gerne høre hvor små banerne skal være før en gut på en 1000 ikke kan give en 600 eller en 750 røvfuld....??

    Jeg har ikke hørt om nogen endnu... Men det er nok fordi jeg ikke hører ordentligt efter smiley


  • #37   27. nov 2008 Don T......

    Præcist smiley


  • #38   27. nov 2008 Hmm tror i har misforstået mit spørgsmål. Jeg snakkede ikke om at der ikke er forskel på 600 og en 1000'er for selvfølgelig er der det. forstår bare ikke at en så gammel 1000'er og for øvrigt også ældre 600'er stadig koster så meget. differencen op til de nyere er sq ikke stor. synes man får meget mere ved at spytte 20-30 tusser mere i handlen.

    men ok lad os være barnlige. så siger vi da at bare alt fra 1000 og nedefter er for bøsser og tøser. når jeg kører mc er det på Busa med 190 hk og den er så meget kraftigere end en 2006' er R1. Trækker sorte streger ud af svingene på helt tør ru asfalt. Også på bane røg den fra de små 1000`ere på ring djursland. Og at sige at Suzuki er bunden er da for latterligt. De har igen vundet diverse test mod ZZR1400 ninja. Og at nogen vil give 30 - 40 tusser mere for evt en R1 eller Zx10'er fatter jeg ikke. Så hellere købe en GSXR1000 og smide udstyr på for differencen op til en R1. Så er den sq så meget federe at på og lyder meget bedre. Men igen smag og behag.


  • #39   27. nov 2008 min far er større end jeres far og kan snildt banke jeres far...

  • #40   27. nov 2008 BUS A??? smiley

    Kører den til Hovedbanen?? smiley


  • #41   27. nov 2008 Nikolaj (Hornsherred) A

    Nemmerlig smiley Til Orange priser endda :O)

    TIl Lars H.....bla bla...... :O)

    Nej hej, for min far har bare købt ny motorsav....øv bøv.
    (Elsker sq det barnlige niveau der efterhånden er herinde på MCG -Nooot ) :O)


Kommentér på:
Priser

Annonce