998 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Bane Ged ?? bygselv eller færdig ?? Bane Ged ?? bygselv eller færdig ??

Hejsa MCG.
Jeg står for at skulle have mig en bane ged her til foråret.
i den forbindelse ville jeg høre hvad i syntes er ret lun på en R6 eller en GSX-R 600. men er lidt i tvivl om om jeg skal købe en brugt bane ged eller om jeg skal købe en gade mc uden agfigt også selv smide en anden kåbe på... hvorfor jeg tvivler er. når jeg engang skal af med den igen. bane ged skal jo sælges som bane ged og en mc med komplet gade kåbe har jeg jo valget enten at sælge til til bane eller vej... hvad har i gjort og hvorfor ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bane Ged ?? bygselv eller færdig ??
  • #1   28. nov 2008 Du kan også købe min '04 600RR, så får du et baneprep'et jern plus det originale gadeplastic til det halve af hvad en ny koster u. afgift...:-)

• #2   28. nov 2008 Jeg ville til hver en tid købe et brugt jern, det er jeg sikker på der er bedst økonomi i.

• #3   28. nov 2008 brugt bane jern & en cykel u. afg koster det samme ca... jeg tænker bare på gensalgs værdien om ikke det er bedre at have 2 salgs muligheder ved en med plast org kåbe...

• #4   28. nov 2008 Jeg holder med: DEN BLÅ KAMEL

• #5   28. nov 2008 Danni K - har du undersøgt hvad det koster at bygge en standart cykel om til banebrug? Det kan klares for få penge ja, men skal der lige laves lidt affjedring og pilles ved lidt andet, så er man altså af med en DEL penge oven i en cykel uden afgift.

Lige som en lille forklaring til min første kommentar smiley

• #6   28. nov 2008 køb en der er baneged i forvejen... det er MEGET billigere !

• #7   28. nov 2008 Den økonomiske krise krasser jo også her, så banecyklerne er så billige i øjeblikket, at det vil være den eneste fornuftige løsning. Priserne på nye cykler uden afgift ændres jo ikke i samme omfang og som de andre påpeger, så koster det en bondegård at udstyre den. Banekørsel skal du kun begynde på for entusiasmens skyld og ikke fordi du håber på at gøre en god forretning......det vil aldrig kunne lade sig gøre - roadracing er så pissedyrt at det kun retfærdiggøres af, at det er så pisse sjovt og dermed vanedannede. Så dermed sagt vil du opnå den "mindste" økonomiske ruin ved at købe en allerede færdiglavet banecykel. God fornøjelse.

• #8   28. nov 2008 jeg ville kun bygge en gaderacer om til baneracer hvis det er fordi du synes det er sjovt og trænger til at fornøje tilværelsen med et lille vinterprojekt.

ellers så ville jeg gøre som alle de andre kameler siger.

• #9   28. nov 2008 jeg er i gang med at bygge en fireblade op til trackdays ...fik den til en god pris ... gav 10kg for mcen ...regner med den til sidst står i ca 20000kr
    har set dem bane klar til salg for mellem 18-25000kr ... så jeg spare sku nok ikke noget vildt beløb....men til gængæld så er alt så cheket ,efterset og med alle sliddele skiftet og cyklen er ikke blevet banket skæv af 20 styrt af den forrige ejer.så jeg ved hvad jeg har ...men billiger ...nej desværre ikke

• #10   28. nov 2008 ps som Stefan m nævner ...jeg er den type der elsker at skrue på mcer ,så i min verden er det jo hygge og hobby at fixe dyret op . smiley

• #11   28. nov 2008 Køb en bane cykel, der har mest muligt udstyr. Jeg købte en KJ racer, og har herefter smidt ca 20.000 i affjedring, styrdæmper, osv.osv. Det er jo stadig ingenting, for skal der et nyt fuldt system på, med PC3, filter og komplet udstødning, ja så er det vel 15-18 kg oveni.
    Ikke at jeg på nogen måde fortryder, for nu er den som jeg vil ha den, men det er bare billigere at købe en færdiglavet racer.

• #12   28. nov 2008 Ok skulle du have gode kontakter til england - så kan man somregel få dem noget billiger derover, men ikke nok til at betale tur og fragt m.m.
    Jeg ville også anbefale en brugt bane cykel.

Men bare lov mig at sætte chras bobbins på... og ikke som jeg tænke det gør vi næste gang.. Av av, dyrt.

• #13   28. nov 2008 Mange tak for de fine svar. lige hvad jeg kunne bruge smiley Jeg køre kun trackdays for sjov. men jeg vil nu gerne have noget godt at køre på. havde nu ikke regnet med alle de stumper da jeg først lige er ved at lære at køre og syntes at de standart komponenter der er på en standart cykel er ganske fine ( men måske fordi jeg ikke har prøvet noget bedre ) ??
    Havde bare tænkt mig at købe en maskine også smide nogle friske dæk på også som RASMUS ( Egtved ) J siger noget til at beskytte maskinen.....
    Grunden til en maskine er fordi jeg køre på knustorp på 1.11-1.10 stykker og ville nu godt give lidt mere gas og derved også større chancer for at styrte og det nænner jeg ikke emd min gade cykel.
    så havde dda bare tænkt mig at købe fx gsx-r 600 k6/k7 til 450000 også smide en kj motorcykel kåbe på og kør også med tiden hvis det fanger mig 100% så begynde at finpudse cyklen til mit behov.... for mener at det kan være lige gyldigt at have en maskine og stumper som jeg alligevellet ikke kan udnytte ???
    Er nu nok aller mest bange for at købe en andens mand hovedpine , jeg har ikke så meget forstand på motor osv.

• #14   28. nov 2008 dannii k . så find en billig skadet mc som jeg gjorde ,smid racerkåbe på skidet og fix den lidt op . som sagt min lander på ca 20kg og mere behøver det sku ikke koste fordi man kører trackdays 2-10 gange per sæson. så lejer jeg en trailer eller kasse vogn og drager afsted.hvis du bliver bidt af skidet så kan man jo altid ofre en bunke penge til den tid.syntes der er mange der køber en racer til 50-80000kr med alt i fine dele og sælger igen efter 3 bane dage =meget dyrt

• #15   28. nov 2008 Dannii K

lyt til dem i tråden du kan se har erfaring med banekørsel.. de har det rigtige svar til dit spørgsmål smiley

• #16   28. nov 2008 peter s .. fint med erfaring med bane kørsel ..men prøv at spørg dig frem omkring hvordan de startede . de fleste jeg kender har købt et billigt jern først for at se om det var noget for dem ...inden de brugte 50 -80000kr
    og en track bike til 15-20000kr er der trods alt et minimalt tab på ved gensalg .men klart skal den være fra 2008 med alt i kevlar ,dækvarmere,
    magnesium fælge og fabrikskit i motoren ...tja så er det sku billigst at købe en der er bygget til race fra starten. bare en tanke smiley

• #17   28. nov 2008 Peter S.... Helt sikkert..... Der er jo mange der køre meget og har meget mere erfaringer end jeg... troede bare folk selv lavede dem om efter ens egne evner mm... det nytter jo ikke noget at have rigtig mange HK hvis ens evner ikke rækker til det... der jeg vil hen er jo at jeg kan købe en maskine med mange fine stumper og ikke udnytte dem pga talent... så måske heller en nyere cykel ( årgang ) også med tiden selv gøre den bedre i takt med mit talent.
    hvad ville du vælge en maskine fra 06-07 standart eller en bane ged fra 00-03 ?? det er ca det der er råd til lige pt

• #18   28. nov 2008 TP .. det er ikke erfaringen fra banen jeg tænker på det er erfaringen med at være startet op.. ja vi har alle startet i det små.. men at købe en og bygge om selv, har vi også erfaret at bare ikke kan betale sig.. læs imellem linierne smiley

Man kan satme få meget banejern i dag for 20-30.000..

• #19   28. nov 2008 peter s : tror faktisk vi mere enige end du tror hvis jeg læser mellem dine linier så kast lige et blik mellem mine ... smiley

• #20   28. nov 2008 nu skriver du jo ikke hvad du har af erfaring... men hvis det bare er for at prøve kan der sgu ikke ske alverden v. at købe en ældre cbr600 eller en R6'er... tja eller sågar et gammelt fejeblad... Så kan du prøve om det er noget du bliver bidt af...
    Men ja man kan hurtigt bruge mange penge på affjedring... og alt det andet gejl... men er det nødvendigt?
    MÅ jeg anbefale dig og købe en med en øhlins i bagenden... det er sgu lækkert... så kan man altid få lavet forenden på den billige måde...

men ja god fornøjelse... søg og du skal finde.
    En ny motor kan altid findes til rimelige penge hvis den bliver kvast....

mvh Offslow

Kommentér på:
Bane Ged ?? bygselv eller færdig ??

Annonce