{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Hvilke motard dæk? {{forumTopicSubject}}

Jeg søger erfaringer med dæk til en Motard til gaden.
Jeg skal have et sæt bestilt til min KTM SXC 625

Der skal ikke være for meget greb i dem, da de gerne må have let ved at skride ud. Omvendt skal de heller ikke have for lidt vejgreb, så forenden smutter i fx regnvejr.

Er der nogle der kan anbefale et sæt? Evt nogle der har egne erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke motard dæk?
  • #1   2. dec 2008 Valget må helt klart være enten et supersoft front CUT-slick (ikke så lovligt, men sjovt) eller Goldspeed´s gadeodkendte regndæk.

Og bagpå¨, der vælger du et godt sportsæk, de er alligevel meget hårde ifht. rigtige supermoto raceslicks (lig dprligt greb, og masser af powerslides.)

Men igen, drifting i supermoto foregår under indbremsning, driften ud, så leger du altså med ilden. Jeg er blevet rimelig habil til det, men det har også taget 50+ styrt smiley

-
    Dahl

• #2   2. dec 2008 Forslag til bagpå? Dvs hvad kunne det evt være?

• #3   3. dec 2008 Så vidt jeg har læst så siger mange bare et pilot power 2ct eller noget i den henretning - men lader lige pro'erne om det endelige svar .

• #5   3. dec 2008 Pilot Power er der for godt greb i smiley

Måske man skulle finde nogle gamle sutter der har en 5-10 år på bagen smiley

• #6   3. dec 2008 Pirelli Corsa MT60 RS - De er sjove smiley

• #9   3. dec 2008 MT60 er det ikke et dæk med bid i?
    Det er jo ikke det jeg er efter!

• #11   10. dec 2008 Jeg køre med den her. (link fjernet)  Goldspeed%20SM%20gade%20dæk

• #12   10. dec 2008 Nice!
    Det ser jo også superfedt ud

Er de rnok greb i det til daglig brug og kan man spinne osv med det?

• #13   10. dec 2008 skal de køres godt varme inden der er greb i fx?

• #14   10. dec 2008 Det er dæk med bid i.og ja det skel varme

• #16   10. dec 2008 Don så tror jeg vi taler forbi hinanden. Jeg taler ike poewrslide smiley men bare slideog hjulspind

smiley

Jeg har haft flere skoddæk på mine cykler. Det er skidesjovt når de slipper og spinner hvis man lige hugger lidt til gassen. Vi taler ikke powerslides. Af de gode dæk jeg har kørt med, fx pilot power, ja da er det stort set umulig memdindre jeg læner mig forover osv.

Men ja alle dæk kan powerslide. Jeg er noob på motard, så vil gerne et "skod" dæk, men alligevel ikke.
    mht powerslide, så må det komme senere. Det kræver både øvelse og kontrol..
    Ved godt jeg er umulig smiley

• #17   10. dec 2008 Er de lette at køre varme?
    Dvs går der lang tid før der er bid i dem?

• #18   10. dec 2008 Sebastian:

Super moto dæk er egentlig ikke så meget anderledes end alm. dæk.

De har alle forskellige måde at opføre sig på, ikke at man kan sige det ene er bedre frem for det andet. men det drejer sig om pilotens indstilling.

(her snakker vi race)

Men Andy foretrækker Goldspeed, Caprani foretrækker Michelin!

Michelin: Kontant dæk med ekstremt meget bid, når det begynder at slippe ved du at du er på 80% af dækkets formåen, men de sidste 20% er yderst forudsigelige. Efter min mening også det fedeste dæk, du bliver advaret når du nærmer dig knoglegrænsen smiley

Goldspeed: Dækket slipper allerede ved 50% af sit formåen, det vil sige at du begynder at slide, meget forudsigeligt, men meget tidligt. et rigtigt "hollywood" dæk smiley

Jeg personligt har svært ved at finde grænsen på et goldspeed, da jeg ikke helt er tryg ved at prøve grænserne af i "slide zonen".

Ikke at jeg ikke tør drifte/spinne hjulet ud, men med så stor en margen, bliver usikkerheden for hvor jeg befinder mig for stor.

Men til dit brug, vil jeg endun engang anbefale at vælge et goldspeed, du slider/spinner tidligt, men mister aldrig grebet. (og hvis du gør, burde du køre race med os andre)

Men det her med at køre sidelæns på en supermoto, det er altså primært under indbremsninger. specielt hvis man snakker gade!

Jeg lærte rimeligt hurtigt at slide ind, men at køre sidelæns på gassen ud. Det kræver virkeligt teknik, og boller så store og behårede at du tror det er løgn.

Og p gaden er det svært at finde steder der er egnet og skarpe nok, til at man kan slide ind.

Som min. skal du komme med 90%gas, og så 2 pinde ned, for at slipperen gør sit arbejde ordentligt. Det er faktisk svært at finde.

Har selv kørt en del gade på mine 550, og det er sku kun i lyskryds jeg får lavet ordentlige slides. og det vel at mærke ved u-turns. ellers er vinklen og dermed nedbremsningen ikke stor nok.

• #20   11. dec 2008 Morten takker for det uddybende svar!
    Det bliver Goldspeed smiley

Don T ja det kræver vist øvelse smiley

• #21   11. dec 2008 Godt Valget..
    Bear Racing har dem hjemme (-;

• #22   12. dec 2008 Morten hvad med opvarminingen?
    Dvs skal de køres hårdt på gaden inden de er varme og har nok bid?

Kommentér på:
Hvilke motard dæk?

Annonce