2.767 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Motorcykel motor i bil Motorcykel motor i bil

Hej,

ja det er jo blevet vinter, men det klør jo stadigvæk i fingrene og jeg har for nyligt fået en 1992 Opel Corsa A 1400i i bytte på nogle fælge jeg havde, egentlig var det menningen den bare skulle tæves kidt her i venter og så sælges men nu er jeg kommet på den ide at jeg vil smide en MC motor i den, gerne noget Gsxr1300 eller lignende, måske en zzr1200 motor da den jo i forvejen er vandt til at slæbe nogle kilo.

Tror i det kan holde ?? Gearkasse kobling osv ?? evt. nogle som har prøvet noget lignende ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorcykel motor i bil
  • #1   13. dec 2005 hmm... har set en fiat 500 med mc-motor. Men der var ikke noget bakgear...

Men har den moment til at trække ved jeg ikke...

• #2   13. dec 2005 Sikke et projekt. Men pas på. Jeg har kørt sidevognsrace i mange år. Jeg tror nok at både gearkasse og kobling skal holde, MEN pas meget på smøringen af motoren. Propper du en mc motor i noget "ligeudkørende" SKAL du lave om på smøringen. Forestil dig Centifugalkraften. På en MC Smider du din motor ned i en given vinkel, men i en bil vil du slynge al olien væk fra sumpen så oliepumpen ikke ka nå den optimalt. Der er en årsag til at bilmotorer kører rundt med et stort bundkar. Jeg har smadret MANGE ZZR 1100 motorer på den konto. Men jeg skal kigge i mine gamle papirer, for der findes en tosset amerikaner der hedder Mister Turbo der har opfundet et system der sprøjter olien direkte i krumtappen. Jeg kan huske at det altid var 3èrn plejestangen røg ud gennem motorblokken. Da jeg havde købt hans system (1000 kr.) Havde jeg ikke de problemer. Held og lykke med dit projekt

• #3   13. dec 2005 Det med olien havde jeg ikke tænkt på....

ang. gearkasse så regner jeg med at beholde bilgearkassen på og så bare bruge 4 gear når det går fremad og så bakgear.........på den måde har jeg faktisk 6 bakgear .......hmmmmm lyder farligt !!

• #5   13. dec 2005 Jonas. Jeg tror du har misforstået mig. Men Husk jeg skriver en given vinkel. Den ændrer sig ALTID på en Mc, afhængig af sving, men ALDRIG på en bil. Prøv at slyng et glas vand og se hvad der sker. Det hænger på væggen og filteret til oliepumpen bliver siddende i sumpen. ergo ingen olie = ingen smøring

• #6   13. dec 2005 præcis, smøring kan være et problem.

og til Jonas, du mener vel på den kedelige side af 10.000!!??

Jonas

Kommentér på:
Motorcykel motor i bil

Annonce