1.496 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Benzin økonomi ( GSR 600, ER-6n ) Benzin økonomi ( GSR 600, ER-6n )

Hejsa

Jeg har lige været ude og prøvekøre en GSR 600 idag, super dejlig letkørt maskine... Og skal ud og prøve en ER-6n for at kunne sammenligne og se hvilken en der mest er mig...

Men har lige et enkelt spørgsmål til dem der har kendskab til maskinerne eller ejer en af de to...

Hvordan er benzin økonomien på dem, altså hvor langt kører de på literen ???

Min Bandit 650 havde jeg helt oppe og køre 24,9 km på literen, og det syntes jeg egentlig var super dejligt....!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin økonomi ( GSR 600, ER-6n )
  • #1   16. dec 2008 tror ikke folk tænker økonomi på deres mc.. de tænker køreglæde :))

• #2   16. dec 2008 Fint nok smiley

Køreglæde er også det vigtigste, men ikke det som tråden gik ud på...!!!

Og nu synes jeg at det er super dejligt at en mc f.eks kører en del længere på literen end min bil, så derfor vil jeg gerne vide det.. Så hvis nogen har denne info om maskinerne så ville jeg være taknemmelig smiley

• #3   16. dec 2008 GSR 600(ap. 2006) : 6,62 L / 100 km = 15km/l.

Ved ikke om det passer helt, men det var lige hvad jeg kunne finde på nettet:)

• #4   16. dec 2008 http://www.advrider.com/forums/showthread.php?p=7188370

• #5   16. dec 2008 Høivang : Tak for det smiley

• #6   16. dec 2008 hehe 15km/l ville sq være fet... min sv går hva. 5-10km/l smiley men oki den får også gas smiley

• #7   16. dec 2008 benzin ØKONOMI what the fuck er det du snakker om... det er en motorcykel aka legetøj...

hvis det er det du leder efter så køb en lupo eller en fucking scooter

• #8   16. dec 2008 Hej Gert

Jeg kører godt nok selv vfr800 men kørerer sammen med en ER 6 N og den kører over 20km /l også når den får gas... Kan sige at det er en sjov og styrvillig cykel som går langt på literen. Hvis du vil vide mere kontakt mig lige så skal jeg nok sende et link til min makker.

mch

Carsten

• #9   16. dec 2008 Jonas P: Min SV ligger normalt også kun på en 10stykker:)

• #10   16. dec 2008 Benzin-økonmi!?!? jow jow... Så har man set det med. Synes du skal købe den kedeligste af de to. Sikkert den du bliver gladest for - den går højest sandsynligt også længst på literen...

• #11   16. dec 2008 Jeg har lige tjekket testen af en gsr 600 i touringnyt og de siger gennemsnitslig 16,5km/l (15,0-18,9). Jeg har desværre ikke bladet med testen af er6...

• #12   16. dec 2008 GSR600 er den sjoveste af de to cykler og ER-6 er den mest økonomiske...

Min GSR600 kører mellem 12 og 18 literen afhængig af kørestil. Jeg kender en der har en ER-6 (godt nok med kåbe) og han kører normalt mellem 16 og 20 km/l. Begge cykler kan sikkert køre længere literen ved lidt morfarkørsel :o)

Held og lykke med valget!

• #13   16. dec 2008 Claus K, jeg er hverken ude efter en Lupo eller en fucking scooter....

Jeg spørger efter benzin økonomien, og at det ikke betyder en skid for dig er sgu fint med mig, men jeg vil gerne have en god benzin økonomi, det betyder noget for mig.... og så er den faktisk ikke længere....!!!

Ja.... det er en hobby, et legetøj... kald det hvad du vil... Men jeg vil også bruge det til mere end bare en enkelt tur i weekenden, og det er der benzin økonomien spiller en rolle for mig!!!

Ved egentlig ikke hvorfor jeg skal bruge tid på at forsvare mine spørgsmål i denne tråd... Så til dem der svarer på det jeg spørger om siger jeg mange tak smiley Og til jer andre, lad være med at skriv hvis det ikke har nogen betydning for tråden, tak.

Det eneste jeg spurgte om var hvad benzin økonomien var på de 2 maskiner, så jeg kan sammenligne.... Og ikke at jeg slet ikke kan leve med at den ikke kører over 20 km/l....!!!

• #14   16. dec 2008 ER6 kører snildt over 20 pr liter benzin. Tror endda Tinnie fra min venneliste skal gøre sig meget umage for at få den under de 20.

• #15   16. dec 2008 Hvis du er interesseret kan jeg scanne testen af gsr600 til dig Gert, bare smid mig en pb!...

• #16   16. dec 2008 Carsten - tak for det, jeg skriver evt. en privat besked smiley

Søren : Okay, tak for info smiley

Lasse . Tak for det, lige de taljeg ledte efter, har ikke selv touring nyt med den test smiley

Kristensen : Super at høre fra en der ejer maskinen, tak for info... Så kører den jo udmærket langt på literen, 18 km/l er sgu fint smiley

• #17   16. dec 2008 Jesper : Det lyder jo næsten som min Bandit så, dejligt smiley Så er jeg bare spændt på hvilken en af dem jeg bedst kan lide når jeg lige får en ordentlig prøvetur på en ER-6n, har en aftale om at prøve en hos en forhandler i Horsens når vejet bliver bedre, eller til foråret smiley

Lasse . Skriver lige en pb, mange tak for hjælpen smiley

• #18   16. dec 2008 .." Det eneste jeg spurgte om var hvad benzin økonomien var på de 2 maskiner, så jeg kan sammenligne.... Og ikke at jeg slet ikke kan leve med at den ikke kører over 20 km/l....!! !"

???? Jeg har ALDRIG hørt om nogen som fravælge en sportslig MC pga. brændstoføkonomien!!!!!!!!!!

Må jeg anbefale en yamaha YBR 125 eller honda CBR 125, de kører begge ca. 35 km/l...så kan man også køre mange flere weekendture på alle de penge han har sparet på indkøbet .........

• #19   16. dec 2008 nææ mine herrer Der hvor MC'er og kørselsøkonomi bliver interessant er når man har virkelig travlt..

I den forbindelse kan jeg oplyse - at jeg har regnet ud - at en RSV Mille fra '99 kan køre 15,9 km/l ved en gennemsnitshastighed på 223 km/t over en strækning på 245 km...

• #21   16. dec 2008 Der er så meget forskel på de 2 cykler så det burde ikke være benzinøkonomien der gør forskellen, ER6eren er jo en begyndercykel baseret på gammel og billig teknik hvor GSR´er en mellemklassecykel baseret på GSX-R, så jeg forstår ikke hvordan du kan sammenligne dem

PS: Til jer der kan få en SV 1000 under 10km/l så er det fordi den ikke er justeret ordentlig, min kommer kun under 13,4 når jeg skruer de originale potter på og den får tæsk nok, i burde købe jer INGmodul og PC3 med dubbelmapping

• #22   16. dec 2008 Thore, Hvor har han skrevet noget om at vælge og fravælge pga. benzinøkonomien? Det er noget som optager trådstarter, og han vil derfor gerne have en idé om den faktor.

Som han skriver, så vil han jo prøve begge maskiner og se hvad han synes om dem, så det er svært at se hvor han giver udtryk for at benzinøkonomien skulle være eneste faktor.

Jeg kan da selv sagtens se hvordan det kan betyde noget hvor megen benzin en mc drikker. Hvis man kører meget om året, man både bruger den som transportmiddel, legetøj og måske endda en rejse sydpå, så begynder det altså at gøre en væsentlig forskel. Ikke at det er vigtigste parameter, men nok til at det er rart at have med i overvejelserne.

• #23   16. dec 2008 Jonas F : Præcis, det er lige præcis det hele min tråd går ud på, tak... Og sådan den skal forståes smiley

Jeg fravælger ikke det ene eller andet på grund af benzin økonomien, jeg skal have prøvet begge, og den som jeg bedst kan lide at køre på, ja, den vælger jeg.... Men jeg spørger af ren nysgerrighed om hvad benzin økonomien er, da jeg ikke selv ved det ved præcis disse 2 maskiner... og det betyder noget for MIG at vide det smiley

Men tror efterhånden jeg har fået svar på det jeg ville, så mange tak for hjælpen til alle jer der gad bruge tid på det smiley

• #24   16. dec 2008 Thore : YBR 125 eller CBR 125, hmmmm... tak for hjælpen????

• #25   16. dec 2008 hmm min mor kan køre 23,4 km/l på min zxr 750
    jeg kan kun køre 14 km/l

• #26   16. dec 2008 Jeg har haft min oppe på 15 km/ltr. på en tur med Ducati-klubben.
    smiley
    Jan L

• #27   16. dec 2008 Min kone har haft sin ER 6 nede på 15 km/ltr.
    Jeg røber ikke hvem hun kørte med.
    smiley
    Jan L

• #28   16. dec 2008 Jan : He he, så fik den da vidst noget tæsk hva, altså ER-6'eren smiley

• #29   16. dec 2008 http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=36389

Test af ER-6. Trods spurt og topfart.. over 20 km pr. liter.

• #31   16. dec 2008 Min kone kører ER6/f årgang 2006 og hun kører typisk 22-24 km/l og den er utrolig velkørende og sjov på de små snoede veje.
    Hun har ikke spor problem med at følge mig på de små snoede veje når vi "leger" lidt....

Kommentér på:
Benzin økonomi ( GSR 600, ER-6n )

Annonce