1.351 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Suzuki vs. Kawasaki?? Suzuki vs. Kawasaki??

Hej Folkens

Jeg er en fyr på 22 år som skal ud over have sig sin første Mc men ved ikke helt hvad jeg skal købe har kigget lige på Suzuki Gsxr 600 og en Kawasaki Zx6r med ved ikke helt hvad jeg skal købe, håber i kan hjælpe med et råd og evt. en bedre idé til en Mc

Mvh. Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki vs. Kawasaki??
  • #1   22. dec 2008 Kawasaki holder prisen... smiley

• #2   22. dec 2008 Personligt kan jeg kun snakke godt om kawasakien. Har ikke prøvet suzukien. Men tag ud og prøv dem begge to, og se hvilken en der passer dig bedst.

• #4   22. dec 2008 Hvad årgang snakker vi om? Jeg har haft en 1997er suzuki gsxr600. Kiggede først på en zx6r. Ejeren nævnte at den brugte 1 liter olie på 1000km og det var normalt! Endte med den gsxr600. Brugte ikke en dråbe olie imellem olieskift og kørte bare godt. Utrolig letkør.

• #5   22. dec 2008 Det omkring 97 begge to

• #6   22. dec 2008 Ups. har været ude og prøve begge to men kan ikk rigtig finde ud af det og det er derfor jeg godt vil hører lidt hvad folk synes er bedst

• #7   22. dec 2008 Der er selvfølgelig også en prøv om en Yamaha R1 eller en R6 men det koster også

• #8   22. dec 2008 Uha...ender i religions krig det her:P Men er selv ejer af en ZX6R fra 1997...super dejlig maskine! Og NEJ den æder godt nok ikke en liter olie på 1000km...langt fra..oplever sådan set slet ik den som sådan bruger noget mærkbart:)

• #9   22. dec 2008 Ja kan godt hører på folk mener det skal være kawasaki hehe men synes nu begge cykler er utrolige lækker og kører på

• #10   22. dec 2008 Du skal købe den der passer dig bedst... Har haft en Gsxr 600 fra 97, havde aldrig problemer med den og kørte sindsyg godt. Har også prøvet ZX-6´ern på Jyllands ringen... Fed maskine, stærk motor, men kørestillingen var den gang ikke lige mig, følte jeg sad for meget ovenpå cyklen end på min Gixxer som gav mere følesen af at sidde nede i cyklen. Tror du vil blive glad ligegyldig hvad du vælger bare du vælger den der passer dig bedst.

Det der med en Liter olie pr. 1000 km kan skyldes en muliard årsager. lige fra dårlig tilkøreing til en disideret skade.

• #11   22. dec 2008 Jim K:

Så du ville mener det mest hvad jeg selv synes, kan jeg hører på det hele. Det måske begge to nogen gode cykler og begynde på?

• #12   22. dec 2008 Har ikke prøvet en ZX6R, men tror det kommer meget an på hvad du selv synes er fedest.

Nogle er til Kawa, nogle er til Suki - Sådan er det bare.
    Personligt synes jeg jo at du skal kigge på min Gixxer, en lækker maskine der til nu ikke har givet grund til kløe i hovedbunden. smiley

Men er sikker på om du vælger Suki eller Kawa skal du nok ende med at blive super glad for den maskine det nu en gang bliver.

• #13   22. dec 2008 Lige præcis. Jeg kan sidde her og skrive om hvor fedt det var at køre på min Gixxer 600 og at jeg derfor synes at det var den fedeste kværn, men hvis du er bygget anderleds eller har en anden kørestil så kan det være du synes den er noget ged at køre på.

Begge er generalt rigtig gode maskiner.
    Gør dig selv lige den tjeneste at undersøg det der med olieforbruget på på Kawaen... Jeg har aldrig hørt om det, men dermed ikke sagt at der ikke har været et problem.

Men kvaliteten på begge maskiner er generalt høj så der burde ikke være problemer. Gixxeren brugte selv efter over 30.000 km´ ikk noget videre olie.. Og den fik da gas.. smiley Eneste øf var at den ku ikk li når det blev koldt, (fra 5 grader og ned), Men det var vidst mere et dysnings problem.

Mht. til dem som Begynder cykler... Sååå Tjaaa... Selv om det er ældre maskiner så er de sgu rimeligt potente så bare vær lidt forsigtig med rullen lige i starten okay!!... smiley

• #14   22. dec 2008 Jim K:

Du har været til en stor hjælp og skal skam nok være forsigtig men rent af udsende er jeg selv helt vild med suzuki´en og lyd men er også vil med kawasaki¨en uden tvivel

• #15   22. dec 2008 hans M: Har noget med jeg bare godt kan lide Suzuki, kawasaki og yamaha så det bliver der omkring

• #16   22. dec 2008 Morten K.

Jamen det er jeg sgu da glad for at høre... :-).

Jamen det lyder da som du er hooket på en Gixxer.. , men gør det endelig selv den tjeneste at tag en tur på dem begge inden du bestemmer dig.

Spændt på at se hvad de ender op med. smiley

• #17   22. dec 2008 Hej Morten jeg har selv samme overvejelser. jeg tænker også på at rykke til en 600cc. lige netop de 2 cykler som du skriver om her er også dem jeg har haft i tankerne. jeg synens lige jeg ville nævne for dig at kawasaki blev fornyet/forbedret kraftigt i 1998 og at der skete det samme for suzukien i 2000. det er i hvert fald hver at have med i sine overvejelser hvis man kigger i den årgang som du kigger, jeg håber du kan bruge det til noget

• #18   22. dec 2008 Start med at finde ud af hvad denne type MC koster dig i forsikring.
    Hvis det ikke er skræmmende meget, så prøver du en af hver og tager den du sidder bedst på.
    Kan garantere dig for, at hvis begge er i god stand, kører du alligevel ikke hurtigere på den ene end på den anden.

Kommentér på:
Suzuki vs. Kawasaki??

Annonce