{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

den mindste gps !? {{forumTopicSubject}}

Jeg leger med tanken om at køre en tur sydpå til sommer, og overvejede muligheden for en gps (er glad for den TOMTOM vi har i bilen) men på mc´en er det vigtigt for mig at den er så lille som overhovedet muligt...

...dog ikke mindre end det er noget der stadig virker !?

Hvilken gps´er har i andre, og hvad vil i evt anbefale mig ?

Glædelig jul til jer alle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  den mindste gps !?
  • #1   24. dec 2008 Hej Brian

    Jeg bruger min mobil (Nokia N73) med Tomtom og en bluetooth antenne. Jeg har bare headsættet siddene i det ene øre og får på den måde besked om at dreje osv. Det er jeg ret tilbreds med, men i dit tilfælde er det sikkert ikke godt nok?? Jeg kører så også kun inden for landets grænser... endnu!
    Og glædelig jul til alle herinde :oD


  • #2   24. dec 2008 Kan du evt. bruge det her til noget, der er ldit læsestof om to gps´er?!
    (link fjernet)

    Skal da lige nævne, at jeg har ikke selv nogen erfaringer med GPS.


  • #3   24. dec 2008 hvad med den her løsning... firkede rigtig godt for mig...

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4842


  • #4   24. dec 2008 Jeg er meget glad for min Tomtom Rider, men der er ikke ligefrem lille.

    Version II er pt på tilbud nede sydpå

    (link fjernet)


  • #5   24. dec 2008 Tak for jeres hurtige svar...

    ...mobil løsningen er ikke lige mig, og da jeg allerede har en tomtom one til bilen kunne jeg gøre som Nicky (men det er jo ikke en vandtæt løsning ?) og jeg syntes altså at tomtom rider er for stor !?

    Men der må da findes noget der er lidt mindre og smartere at se på !??


  • #6   24. dec 2008 Altså, enhver GPS bliver jo vandtæt når du har den i en tanktaske, men så skal man kigge godt nedad og væk fra kørebanen hver gang man skal orientere sig.

    Du skriver at den skal være så lille som mulig, men ud fra et både praktisk og sikkerhedsperspektiv, var det vel smart om du hurtigt og nemt kunne orientere dig.

    Jeg vil i hvert fald ikke køre med andre end Rideren og Garmins Zumo. Jeg har min Zumo monteret lige over min omdrejningtæller hvilket betyder at den er tilpas højt oppe til at jeg stadig kan følge med i hvad der sker foran mig.


  • #7   24. dec 2008 jeg har mont. min gps fra bilen og det virker super fint. Garmin nuvi 250
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21805

    Hvis vejrudsigten ikke er på min side bruger jeg en gemmensigtig frysepose og en elastik... :o) lidt primitiv men det virker fint
    go jul


  • #9   24. dec 2008 Tak for de mange indput...

    ...jeg tror jeg vil vælge at bruge min tomtom one fra bilen - men så melder det næste problem sig - monteringen !?? - jeg har jo en TL1000R med både styrdæmper + gitter til sidespejlene, har set flere at jer har nogen ret flotte holdere i rustfri...så jeg skal nok en tur forbi smeden ?

    Men jeg har den nyeste tomtom one (med easy-port ringen på bagsiden) hvis der er nogen af jer der har et godt forslag til monteringen ville jeg blive meget glad

    Nu vil jeg gå ud og checke flæskestegen i weber´en...glædelig jul til jer alle


  • #10   24. dec 2008 Altså... skulle jeg på en længere tur, ville jeg tage min tomtom XL og lægge øverst i tanktasken under det gennemsigtige plast og montere en cigerattænder til laderen... Det må da være den billigste løsning.
    Og som jeg husker det, er "one" en mindre model altså 3,5" skærm. Så bliver den ikke mindre medmindre du tager mobilløsningen.

    mvh Dennis


Kommentér på:
den mindste gps !?

Annonce