{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSR 600 eller FZ6?
  • #1   28. dec 2008 Tjaaaa det er svært... Tror jeg ville nappe en fz6:-)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #2   28. dec 2008 Jeg ville prøvekøre begge og SÅ bestemme mig.

Ingen andre kan svare end dig...

• #3   28. dec 2008 Ja, jeg ville også prøvekøre dem begge, og det er vigtigt at huske sikkerheds udstyr når du prøver dem, da man ikke kender motorcyklen endnu !

• #4   28. dec 2008 fz6 anytime

• #5   28. dec 2008 Hey

Jeg prøvede begge cykler inden jeg købte min GSR600. Jeg synes motoren på GSR'en var sjovere end FZ6'eren. Jeg prøvede også en Honda Hornett, men valgte altså GSR'en. Jeg syntes, at den kørte bedst og jeg har ikke fortrudt.

Hondaen var min 2. prioritet, men effektudviklingen er meget "linær" og ikke så sjov som GSR'en, når den runder 10k omdrejninger... Hondaen er dog den flotteste i mine øjne!

Blot min mening - men se nu at få prøvet cyklerne til foråret. Det er nu engang nemmest at beslutte sig, når man har kørt dem.

Godt nytår!

• #6   28. dec 2008 Har også prøvet begge cykler og endte også med GSR´en syntes også den virkede mere kvik end FZ6´eren. Plus man sidder bedre på GSR´eren. Men det er jo meget individuelt.

Men hvis man skal tænke over hvad der med tiden bliver nemmeste at komme af med uden det store tab vil jeg umiddelbart tro at det er FZ6´eren.

• #7   29. dec 2008 Som Rikke H nævner..
    Så taber Yamaha FZ-6 mindre.

Pris. http://www.bike-shoppen.dk/

F.eks. yamaha fz-6n abs til 85.000,-
    eller
    (link fjernet)
    f.eks,. med en kvart kåbe med abs til 90.000,-

Suzuki gsr 600 abs k9 koster 110.000,-
    Begge maskiner har 98 hk og 63 nm og yamaha til byder billig forsikring og suzuki tilbyder billig forsikring.

Men prøv dem begge og se, hvilken en du synes bedst om og om du synes du sidder godt osv. Det er vigtigt, at man er glad for sin bike.

• #8   29. dec 2008 tag en z750 de koster det samme og z750ern er væsentlig sjovere.

Og jeg skriver DET ikke fordi jeg har en tilsalg...

• #9   29. dec 2008 Yamaha giver 2 års fabriksgaranti og en 3 års forlænget garanti på motor, elektronik og gearkasse, uanset kørte kilometer. Hvilket er vært attage med i overvejelserne.

Udfra pris, design og garanti ville jeg vælge yamahaen. Med hvad man vælger udfra papir, kan en prøvetur vende godt og grundigt, rundt på!!

• #10   29. dec 2008 Du kan også overveje en Kawasaki Z750 - bare for at gøre valget sværere smiley

Jeg har prøvet dem alle 3 og kan nikke genkendende til det med at Hondaen ikke er lige så sjov som GSR'en. Kawasakien ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal mene om. Det kan godt være at jeg opfattede den som sløv fordi at der måske var noget galt med den jeg prøvede? Men i sidste ende vil jeg derfor sige at GSR600 er mest value for money.

Ikke mindst kan man så også forsikre den gennem Suzukis samarbejde med IF til en RIGTIGT god pris! Se www.suzuki-mc.dk for priser...

• #11   29. dec 2008 Z750 er fed, men vær obs på at det er en større og tungere cykel end de andre - jeg mener at dens tørvægt er omkring 205-210 kg...

Hvis vi nu er igang med at udvide horisonten, hvad så med en nøgen SV1000 ?

• #12   29. dec 2008 Kristensen >> Good point!!! Den koster også ca det samme i forsikring og er nok en lille smule sjovere smiley Mere moment, flere kræfter og sindssygt mange muligheder for styling...

• #13   29. dec 2008 2 gode maskiner - og alle vore råd til dig vil afspejle vort eget behov og forventninger - gør som Sajmon siger - prøv dem, og annalyser dit eget behov.
    Skal det være en sjov cykel at køre på, skal den have en god brugtpris bagefter, er det vigtigt med en udvidet garanti og betyder nypris kontra brugtpris noget, osv Det skal du selv afgøre.
    Teknkken i begge cykler er næsten ens, og sammenligner du begge 98 HK udgaver er der næsten ikke forskel. ( suzuki har nu også alu stel)

Min kone har en FZ6S ABS i 98 HK udgave, som bare kører og kører, og den kan det hele. Letkørt i byen og ude på de dejlige landeveje skal den bare have lidt omdrejninger, så følger den med " næsten alt".
    Held og lykke med projektet og velkommen til mc livet.

• #14   29. dec 2008 jeg har ikke prøvet nogen af de to maskiner. Men synes bestemt GSR 600 ser bedst ud !

• #15   29. dec 2008 Der er også en Kawasaki ER-6 for er komme med flere alternativer... Dog er jeg pers. ikke så tosset med række-2 motorerne som efter min mening lyder en smule fesne...

• #16   29. dec 2008 Den nye Yamaha XJ6 skal heller ikke glemmes - det er dælme en køn maskine og hvis Yamaha holder Diversion-traditionerne i hævd, så får man en velkørende og solid maskine - 86k for den nøgne udgave:
    (link fjernet)
    Desuden er der også den nye Suzuki SVF650 Gladius, hvis man er træt af det gamle SV-design. Personligt er jeg ikke så vild med den - men jeg er også gammel og konservativ;-):
    (link fjernet)

• #17   29. dec 2008 Jeg står selv med valget mellem en ER-6n og en GSR 600... Har lige prøvet en GSR, og den kører super lækkert og er nem at have med at gøre, billig at forsikre og så ser den for fed ud.... Men kan godt lide at ER-6n trækker helt fra bunden, og så har den ikke det on/off gas som GSR 600 har....!!!

GSR 600 minder faktisk meget om min Bandit 650 rent kørsels mæssig, den vejer bare MEGET mindre, og det gør den meget sjovere at have med at gøre... Og man kan også vænne sig til den livlige gasrespons, man skal bare ikke lukke hanen helt når man tager gassen af, men gøre det stille og roligt, dem der har prøvet den ved hvad jeg mener.... men synes rent faktisk at min Bandit havde en slemmere gasrespons end GSR'en, Banditten irriterede mig ihvertfald mere end da jeg prøvede GSR'en, men nu prøvede jeg den heller ikke inde i byen hvor der er mange gearskift smiley

Det er lækkert at GSR 600 har en gear indikator, super dejlligt, det burde alle mc'er have smiley

Jeg mangler bare at få en ordentlig prøvetur på en ER-6n for at kunne bedømme forskellene ordentlig...

Ved godt at ER-6n "kun" har 72 hk mod GSR's 98 hk, men i topfart er der kun 15 km/t der adskiller dem..!!!

• #18   29. dec 2008 Som Jeppe skriver, så er den nye XJ6 virkelig for fed, tror det er en super dejlig maskine, og glæder mig meget til at prøve den... Den kunne let gå hen og blive en stor konkurrent for de andre nævnte mc'er smiley

Kommentér på:
GSR 600 eller FZ6?

Annonce