3.422 visninger
|
Oprettet:
Honda trans alp {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg står lidt og overvejer en cykel (har kun taget 6år). Efter meget søgen er jeg faldet over såden en bandit, (trans alp). Er der nogle der har et rigtig godt kendskab til denne type?
Det gælder alt fra kører egenskaber til "alm slidtage", (nogle årgange man skal gå uden om)
Jeg vil helst ikke fortryde valget, når nu man endelig har taget sig sammen.
Håber der er belæg for et svar
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.154
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.154
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.913
Transalp'en er en god, solid allrounder, men ikke går fejl i byen med. Den har ingen svagheder som sådan, hvis den bare er almindeligt vedligeholdt. Motoren gør hvad den skal, men den er ikke blandt de bedste.
Der er dog mange glimrende alternativer som f.eks Aprilia Pegaso, Yamaha XT Tenere og Kawasaki Versys, Suzuki V-Strom, der er mere gadeorienteret.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 139 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.159
Det er ikke nogen racer, men derimod et rigtigt godt all-round transportmiddel.
Er den holdt nogenlunde rimeligt ved lige, kan den nok leve lige så længe som dig
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 953
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.680
Jeg vil også foreslå dig at tage en smut ind forbi www.honda-allroad.dk
Der er en masse info, og en masse mennesker der ved noget om det.
Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvad du har af brug til en fremtidig motorcykel, eller hvilket budget du arbejder med. Evt tag et kig på storebroren, Africa Twin. Den kan du også finde en masse om inde på honda-allroad.
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 143
Det var en god, solid og stabil maskine. Rigtig god til ture gennem byen, osse i myldertrafikken. Du sidder meget oprejst, næsten som på en stol, og bliver ikke træt i ryg eller arme ved lave hastigheder. Regnvejr var jeg heller aldrig nærvøs for at køre rundt i.
Ved 130 kmt var der mange rystelser på min gamle ´Alp, og efter 1 lille time omkring +110 kmt begyndte fingre og bagdel at falde i søvn. Så hold det i mente hvis du påtænker at købe en ældre model og tænker på at køre gennem Europa.
Min gamle ´Alp begyndte at kommer med "tikke" lyde, men kun en gang i mellem. Dette fik den nye eger at vide, og han har selv skifted knastkæde-strammerene. Om dette var grunden til tikken, har jeg dog ikke fået tilbage melding om.
Den tikken kunne høres ved tomgang, men den var der ikke hele tiden.
Lyt efter dette når du skal ud og kigge på dem.
Div reserve dele lå vidst omkring en 3000-5000kr for nye knastkæde-strammere, hvis jeg husker rigtigt.
Eller havde jeg ingen problemer overhoved med den i de 6 år. Kun når jeg f.esk om vinteren glemte at hive batteriet ind i varmen, eller der var for lidt vand på det.
Hvis jeg skal være lidt negativ om min gamle Transalp, så syntes jeg ikke den var så sjov at køre på. Det kan jeg se nu, når jeg sammenligner med min cbr600f ... men det er jo osse en helt anden type maskine. Med sjov mener jeg, langsomt i optrækket, max 120-130kmt MED rystelser.
Men som transport maskine er den rigtigt god.
Forsikringen burde du kunne få MEGET billigt, og det kan sikkert ikke betale sig at have andet end ansvar på den.
Hvis du køber en gammel eller ny Transalp, så har jeg vidst nogle gamle microfiler liggende på den, som jeg evt kan prøve at finde frem og sende til dig hvis du efter et køb, skulle have interesse for dette.
Held med det
MVH
Jacob
mar 2004
Følger: 53 Følgere: 53 MC-er: 5 Emner: 149 Svar: 436
jeps.. tjek honda-llroad.dk og tenere.
ellers så kan jeg komme med lidt af mn egne erfaringer.
jeg havde for nogle år siden en årgang 1995.
jeg havde den desværre kun i et år inden jeg kom op og slås med et vejtræ... desværre vandt træet..
men jeg fik kørt ca 30.000 km på den. De enestenødvendige reperationer var olie/kæde/dæk skift.
Den kørte bare altid og min fik virkelig tæv. blev brugt året rundt og til hygge i grusgraven i weekenden. og så lige 2 ferie med fuld bagage og damen bagpå.
ang køreegenskaber så den selvfølgelig lidt blød i det. men det er hvad god frihøjde giver.. og det er ikke nogen let cykel. men når den først køre så går det bare derudaf.. min blev forresten kaldt for GUMMIgeden.
generelt kan alle årgange bruges og motoren kan holde til en million km. har mødt en med 150.000 km på klokken og der var nærmest kun skiftet olie..
men det komme selvfølgelig an på budgettet..
men ellers held og lykke med projektet, for mig vil det altid være den bedste cykel jeg har haft.
jun 2008
Og så skal du checke at sædet ikke har trykket CDI boxens stik i stykker...
Ellers er der ikke de store svagheder ved Transalp'en såvidt jeg har forstået. Motoren er stærk som en okse, så vær ikke bange for den har gået mange km. Stil hellere spørgsmålstegn ved en gammel cykel der ikke har gået så langt på speedometer. Kig hellere efter generelt slidtage, og spørg dig selv om km og stand matcher hinanden.
Checke eger i fælgen, at de ikke er for rustne.
Ellers bare checke alle de småting som man jo checker ved alle brugtkøb. Oliespild, slør i kronrør, bremser, kølesystem, rust i stel, utætheder i forgaffel og bagdæmper, lys, dæk, kædekit, etc.
Held og lykke med dit eventuelle køb og meld dig da ind i allroaders her på mcg hvis du får fingrene i en.
jun 2008
jun 2008
jun 2008
Ja, jeg ville også gerne læse den artikel... Kan det købes i en bladkiosk?
jun 2008
aug 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
Honda trans alp